ozone Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Lohkossa vaikuttaisi olevan melko paljon klappia nostajia heilutellessa paikoillaan, paljonko on liian paljon? Nyt näyttää että klappia löytyy silloin kun nostajista on pesty öljyt pois, mutta öljyjn kanssa sitä ei tunnu. Onko lohkonvaihto edessä? Kone toimi muuten ihan ok. Öljynpaineista ei tosin ole tietoa kun ei ollut muuta mittaria kuin alkuperäinen öp-valo. Nostajat on hakkautuneet kraatereille ja nokassa (Engle FK-8) on myös jälkiä. Joskus muistelen lukeneeni että on olemassa ylikokonostajia joiden käyttö onnistuisi nostajanpesiä suurentamalla? Ei tunnu näin kaupunkilaisjärjellä ajateltuna kovin ihmeelliseltä hommalta koneistamolle, mutta ymmärtääkseni näitä ei kaikki puljut silti tee. Ongelma on tietysti että mistä saada ylikokoisia nostajia. Muilla kokemuksia? Quote Link to comment
Racing Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Keiteleen koneella on kuuleman mukaan ylikokonostajia. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Veivaa KAIKKI pinnapultit lohkojen välistä vekes. Sitten lohko koneistamoon. Saavat hoonattua kuluneen pesän ylikokoon samalla laitteella kuin tekevät kiertokangen yläpään helat. Kyselin aikoinaan parista koneistamosta hintaluokkaa em hommalla ja hinnat oli suunilleen samaa; 50€ luokassa. Quote Link to comment
ozone Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Ok, tuo on hyvä tietää. Uuden lohkon tekeminen 82mm iskulle on kuitenkin aina melkonen homma koneistuksineen jne. Onko kellään käyttökokemuksia tällaisesta nostajanpesien poraamisesta? Vaikuttaako lohkon kestävyyteen? Nostajavalikoima tietysti kapenee entisestään... Paljonko siinä lohkossa sitten saa olla väljää ennenkuin se on käyttökelvoton? Quote Link to comment
Pekka Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Muistaakseni 19.05 on hylkyraja. Holkita nostajapesät, siitä on kokemusta. Quote Link to comment
ozone Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Tuntuisi siltä että holkittaminen olisi kalliimpi ja vaikeampi tehdä. Nostajanpesissähän on öljykanavatkin jotka pitäisi holkeissa ottaa huomioon ja jos holkki pääsisi liikkumaan olisi kanavatkin tukossa. Poraamisessa ei olisi näitä ongelmia. Tuskin pesästä kovin paljoa tarvitsee matskua poistaa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.