Jump to content

Pakoputkikiinnike Lambda-anturille


Recommended Posts

Posted

ei oo tommosta mutta suoraputki missä on anturinpaikka on mulla dynossa käytössä, menee jotain 50-60cm pakoputken sisään. pienillä kierroksilla näyttää mitä sattuu mutta kilpautoja ajan yleensä ei nii haittaa.

Posted

Kuplan vakio äänenvaimentimessa kaasut vaihtuu niin hitaasti, ettei siitä saa pienillä kierroksilla luotettavia lukemia mistään kohdasta. Luulen, että tuo pakoputkeen kiinnitetty antaa niin hyvät arvo kuin on ylipäätään mahdollista saada.

Posted
31 minutes ago, x-pj said:

Kuplan vakio äänenvaimentimessa kaasut vaihtuu niin hitaasti, ettei siitä saa pienillä kierroksilla luotettavia lukemia mistään kohdasta. Luulen, että tuo pakoputkeen kiinnitetty antaa niin hyvät arvo kuin on ylipäätään mahdollista saada.

Aivan nyt kyseessä csp high flow vaimennin joka siis vakion näköinen mutta ehkäpä virtaa vähän paremmin. Tulos varmaan sama mittaamisessa kuitenkin kuin vakiossa. Entäpä jos hitsaa anturin lambdalle mutta mihin? Onko tuo vintage speed putken molemmissa sivuissa paras paikka jos hitsailuun lähtee?

 

 

155-203-05200-2.jpg

Posted

Minulla oli bussissa vastaavan lainen pitkä pönttö Ahnendorpilta. Siinä oli anturin paikka valmiina. Se oli ylhäällä keskellä vaimenninta, hiukan moottoriin päin kallellaan. Aika paljon heilui lukemat missä sattui verrattuna kollektorin jälkeen olevaan anturiin. Kyllä sen avulla vakiokaasarin suuttimet sai jotakuinkin kohdilleen. Nurkkatuplien säätäminen olisi varmaan ollut aika tuskallista.

Posted
On 8/23/2021 at 7:29 PM, UltraVW said:

Aivan nyt kyseessä csp high flow vaimennin joka siis vakion näköinen mutta ehkäpä virtaa vähän paremmin. Tulos varmaan sama mittaamisessa kuitenkin kuin vakiossa. Entäpä jos hitsaa anturin lambdalle mutta mihin? Onko tuo vintage speed putken molemmissa sivuissa paras paikka jos hitsailuun lähtee?

 

 

155-203-05200-2.jpg

Tämä sama putkisto oli paikallaan pari kolme kesää sitten. Ihan perus Bosch lämmitettävä lambda oli kiinni apparin puolella ja mittarina oli FMI 1.4

 

Tyhjäkäynti oli haastavampi lukea mutta heti kun lähti ajamaan sai näyttämään selkeästi missä mennään. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...