hanski. Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 kuplan perä on nyt irtomallia...ja nyt pitäisi keksiä lasikuituisille takalokareille jokin pika kiinnitys systeemi...ettei tarvisi aina niitä 8mm pultteja availla.... onhan noita kaikkia dutzin pikalukkoja....mutta lokarii ei reikiä haluais tehdä näkyviin....pitäisi siis saada piiloon... nyt ois tarkoitus tehdä kasa 8mm tappeja, n.20-30mm pitkiä jotka kierretään alkuperäsiin kiinnityspaikkoihin, pysyvästi...toisessa päässä siis mutterin paksuuden verran kierrettä, loppu osa ilman kierrettä.. sitten poralla reikä tappiin, vaakatasoon, lähelle koria...niin että prikka+lokari mahtuu paikalle... lokari nostetaan paikalle..8mm isoilla koriprikoilla sopiva tiukkuus ja isohko sokka kiinni... mielipiteitä, oisko tää toimiva ratkaisu....? tai oliskos jollakin muita toimivia ehdotuksia...??? Quote Link to comment
Guest Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Mä koitin miettiä pääni puhki ihan samaa asiaa kun omaani tein muutoksia (irtoperä jne), mutta en keksinyt mitään kestävää, täysin näkymättömiin jäävää kikkaa joka edelleen puristaisi loksua koriin kiinni kunnolla. Kuparitahnaa pultteihin, uudet pultit ja akkukäyttöinen ruuvinväännin.. ei siinä kauaa mene niitä aukoessa. Rapaa ja hiekkaa ja muuta moskaa sinne lentää tietty, ja hankaloittaa hieman irrotusta, mutta jos pesee säännöllisesti sieltä alta vaikka painepesurilla, niin ei ole ongelma. Rosteripultit laitoin varmuudeksi. Toi toimi kuitenkin senverta hyvin etten jaksanut kehitellä mitään hifimpää ratkaisua. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Ei oo pultin voittanutta. Tosin jos sinne ruuvaa pinnapultit, on vähemmin sihtaamista. Quote Link to comment
Guest zemial Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 se kuparitahna on ehkä huonoin ratkasu sitte suolahapon jälkee mitä voi pultteihin laittaa, se kun syövyttää aika tehokkaasti rautaa kosteassa, nykyään tuota saa biltemaltakin alumiinitahnaa joka paremminkin suojaa ruosteelta ja auttaa pulttien irrottamisessa. Quote Link to comment
mikan Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Samanlaista mietin, eli jos vetäis sinne muutaman pinnapultin. Pinnapultin päähän reikä ja sokka. Sitten siihen väliin prikka ja jousi. Kiinnitys siis vähän samaan tapaan kuin jarrukengissä. Eli tuo jousi lisää tuohon sun viritykseen, niin tulis tiukka liitos. Vai mahtuiskohan sinne siipimutterit? Olis hieman nopeampi ja onnistuis avaaminen ilman työkaluja. Tai sit vaan ne Dutzit, mutta laittaa ne sinne missä normaalisti on pultit niin ei tule ylimääräisiä reikiä, eikä jää näkyviin. t. Mika Quote Link to comment
mick Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Samanlaista mietin, eli jos vetäis sinne muutaman pinnapultin. Pinnapultin päähän reikä ja sokka. Sitten siihen väliin prikka ja jousi. Kiinnitys siis vähän samaan tapaan kuin jarrukengissä. Eli tuo jousi lisää tuohon sun viritykseen, niin tulis tiukka liitos. Jos tuota jalostaisi vielä hieman... Eli pinnapultin päähän hioo vähän kanttia niin, että saisi jollain avaimella siitä vielä kiinni. Sitten loksu paikalleen, prikka ja sokka jonka jälkeen tästä pinnapultin päästä pyöritettäs pinnapulttia vähän vielä syvemmälle. Tai hitsaa pultin paksuisen (aavistuksen ohkasemman) mutterin sinne päähän? Meneeköhän ne pinnapultit sitten niin jumiin että ei toimisi? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.