JRi Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Tämä kuuluisi ehkä aloittelijan hölmöihin, mutta menköön uutena topiccina. Onko kenelläkään kokemusta jarrupääsylinterin korjaamisesta / korjaussarjojen saatavuudesta? Kohteena T2 -68 ja laadukkaat uudet jarrusylinterit maksaa 300€ joten mikäli tuon alkuperäisen korjaaminen olisi mahdollista / järkevää, niin se vaikuttaisi houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Vanhassa siis havaittavissa pientä vuotoa, mutta toimii muuten mainiosti... Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Kohteena T2 -68 ja laadukkaat uudet jarrusylinterit maksaa 300€https://m.autodoc.fi/brembo/1660750Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
JRi Posted January 28, 2022 Author Share Posted January 28, 2022 (edited) Kiitos, Tuo ei taida kuitenkaan olla ihan plug´n play - tyyppisesti yhteensopiva osa? Tuo Brembon referenssi alkuperäisosanumerot näyttäisi olevan: OEN 251611021C OEN 251611021E OEN 251612101B OEN 252612101B ja Alkuperäinen osa lienee 211-611-021Q Mitähän eroa noissa mahtaa olla sen lisäksi että alkuperäisessä 22,2mm mäntä ja Brembossa 23,81mm mites päin tuo männän koko vs. jarruteho menee? Kun näyttää vaihtelevan 20,64mm - 22,2mm - 23,81mm välillä eri malleissa Edited January 28, 2022 by JRi Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Kiitos, Tuo ei taida kuitenkaan olla ihan plug´n play - tyyppisesti yhteensopiva osa? Tuo Brembon refernssi alkuperäisosanumerot näyttäisi olevan: OEN 251611021C OEN 251611021E OEN 251612101B OEN 252612101B ja Alkuperäinen osa lienee 211-611-021Q Mitähän eroa noissa mahtaa olla sen lisäksi että alkuperäisessä 22,2mm mäntä ja Brembossa 23,81mm mites päin tuo männän koko vs. jarruteho menee? Kun näyttää vaihtelevan 20,64mm - 22,2mm - 23,81mm välillä eri malleissa https://m.autodoc.fi/ate/954345Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Kharon Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Vanha osiksi ja katsomaan että miksi se vuotaa, siitä on aina hyvä aloittaa. Jos käy niinkuin minulla Kuplassa että sylinteri on syöpynyt ja montut päästävät painetta kumien ohi niin uusinta alkaa olla ainoa vaihtoehto. Noin paperilla sen voisi porata/sorvata seuraavaan vakiokokoon (jos sellaisia on) mutta seinämä ohenee, en ole ihan vakuuttunut että se on hyvä idea eikä ole missään tapauksessa halpa ratkaisu sekään.. Tavallisempaa kuitenkin on että sylinteri on vain likainen/kumi revennyt/takaisku jumissa ja noista selviää kevyellä hoonauksella ja uusilla kumeilla, siis korjaussarjalla.Samalla selviää oikea halkaisijakin kun se puretusta on helppo mitata. 1 Quote Link to comment
JRi Posted January 28, 2022 Author Share Posted January 28, 2022 2 hours ago, Kharon said: … Tavallisempaa kuitenkin on että sylinteri on vain likainen/kumi revennyt/takaisku jumissa ja noista selviää kevyellä hoonauksella ja uusilla kumeilla, siis korjaussarjalla.Samalla selviää oikea halkaisijakin kun se puretusta on helppo mitata. Näin vähän pähkäilinkin, ei vaan ole sattunut noita korjaussarjoja silmiin missään. toki tuo korjaamisen järkevyys riippuu vähän mitä korjaussarjat maksaa, mutta mieluummin korjaa alkuperäisen kun ostaa huonolaatuisen uuden Quote Link to comment
Kharon Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Muistin että Motonetissä on sarjaa vaan toihan on katalasti 23,8mm pääsylilnterille, 23-7015 . 7e että sinänsä ei maksa mitään. Tiivistesarjassa on yleensä pari kumia ja sehän on liian halpa myydä, ei kannata, myydään mieluummin koko pääsylinteri. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.