Jump to content

Jarrupääsylinterin korjaaminen / korjaussarjat


Recommended Posts

Tämä kuuluisi ehkä aloittelijan hölmöihin, mutta menköön uutena topiccina.

 

Onko kenelläkään kokemusta jarrupääsylinterin korjaamisesta / korjaussarjojen saatavuudesta?

Kohteena T2 -68  ja laadukkaat uudet jarrusylinterit maksaa 300€ joten mikäli tuon alkuperäisen korjaaminen olisi mahdollista / järkevää, niin se vaikuttaisi houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Vanhassa siis havaittavissa pientä vuotoa, mutta toimii muuten mainiosti...

Link to comment

Kiitos,

Tuo ei taida kuitenkaan olla ihan plug´n play - tyyppisesti yhteensopiva osa?

 

Tuo Brembon referenssi alkuperäisosanumerot näyttäisi olevan:

OEN 251611021C

OEN 251611021E 

OEN 251612101B 

OEN 252612101B 

 

ja Alkuperäinen osa lienee 211-611-021Q

 

Mitähän eroa noissa mahtaa olla sen lisäksi että alkuperäisessä 22,2mm mäntä ja Brembossa 23,81mm  mites päin tuo männän koko vs. jarruteho menee?  Kun näyttää vaihtelevan 20,64mm - 22,2mm - 23,81mm välillä eri malleissa

 

 

Edited by JRi
Link to comment
Kiitos,
Tuo ei taida kuitenkaan olla ihan plug´n play - tyyppisesti yhteensopiva osa?
 
Tuo Brembon refernssi alkuperäisosanumerot näyttäisi olevan:
OEN 251611021C
OEN 251611021E 
OEN 251612101B 
OEN 252612101B 
 
ja Alkuperäinen osa lienee 211-611-021Q
 
Mitähän eroa noissa mahtaa olla sen lisäksi että alkuperäisessä 22,2mm mäntä ja Brembossa 23,81mm  mites päin tuo männän koko vs. jarruteho menee?  Kun näyttää vaihtelevan 20,64mm - 22,2mm - 23,81mm välillä eri malleissa
 
 
https://m.autodoc.fi/ate/954345

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Vanha osiksi ja katsomaan että miksi se vuotaa, siitä on aina hyvä aloittaa. Jos käy niinkuin minulla Kuplassa että sylinteri on syöpynyt ja montut päästävät painetta kumien ohi niin uusinta alkaa olla ainoa vaihtoehto.  Noin paperilla sen voisi porata/sorvata seuraavaan vakiokokoon (jos sellaisia on) mutta seinämä ohenee, en ole ihan vakuuttunut että se on hyvä idea eikä ole missään tapauksessa halpa ratkaisu sekään..

 

Tavallisempaa kuitenkin on että sylinteri on vain likainen/kumi revennyt/takaisku jumissa ja noista selviää kevyellä hoonauksella ja uusilla kumeilla, siis korjaussarjalla.Samalla selviää oikea halkaisijakin kun se puretusta on helppo mitata.

  • Like 1
Link to comment
2 hours ago, Kharon said:

 

Tavallisempaa kuitenkin on että sylinteri on vain likainen/kumi revennyt/takaisku jumissa ja noista selviää kevyellä hoonauksella ja uusilla kumeilla, siis korjaussarjalla.Samalla selviää oikea halkaisijakin kun se puretusta on helppo mitata.

Näin vähän pähkäilinkin, ei vaan ole sattunut noita korjaussarjoja silmiin missään.

toki tuo korjaamisen järkevyys riippuu vähän mitä korjaussarjat maksaa, mutta mieluummin korjaa alkuperäisen kun ostaa huonolaatuisen uuden

Link to comment

Muistin että Motonetissä on sarjaa vaan toihan on katalasti 23,8mm pääsylilnterille, 23-7015 .

 

7e että sinänsä ei maksa mitään. Tiivistesarjassa on yleensä pari kumia ja sehän on liian halpa myydä, ei kannata, myydään mieluummin koko pääsylinteri.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...