Jump to content

-68-70 pallon takaripustuksesta kuva


Recommended Posts

siis pelkästä tukiraudastako vai semmosta missä on korin osat myös?

 

Edit: näitä vanhan mallisia takakannekkeita on kahta eri tyyppiä,

-vanha oli semmonen kahdesta n.2mm pelistä hitsattu laitos.

-tuoreempi on n.4mm neliöputkea (sama kuin tuoreen pallon, mutta päät erilaiset)

 

Kumpaa etit?

Link to comment

Pulttaat tukivarren kiinni jousilattaan ja tukivarren kiinnityskorvakkeen tukivarteen. Sitten mittaat tai koitat katsoa silmällä miten rengas/pyörännapa asettuu paikalleen, tässä vaiheessa rengas pitäisi tulla hieman enemmän yläpuolelta ulospäin kuin alhaalta. Kiinnityskorvake parilla hepillä kiinni, jonka jälkeen kone, laatikko ym. kiinni, auto pyörilleen ja taas katsotaan pyöränkulmia. Jos näyttää hyvältä korvake kunnolla kiinni, jos taas rengas vinossa ym. voi korvakkeen paikkaa vielä muuttaa.

Link to comment
Pulttaat tukivarren kiinni jousilattaan ja tukivarren kiinnityskorvakkeen tukivarteen. Sitten mittaat tai koitat katsoa silmällä miten rengas/pyörännapa asettuu paikalleen, tässä vaiheessa rengas pitäisi tulla hieman enemmän yläpuolelta ulospäin kuin alhaalta. Kiinnityskorvake parilla hepillä kiinni, jonka jälkeen kone, laatikko ym. kiinni, auto pyörilleen ja taas katsotaan pyöränkulmia. Jos näyttää hyvältä korvake kunnolla kiinni, jos taas rengas vinossa ym. voi korvakkeen paikkaa vielä muuttaa.

 

Eikähän ne ole syytä tehdä ihan jigillä toisen orggis irrsi pakun rungosta

eikä ampua hakuammuntana paikalleen...

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Eikähän ne ole syytä tehdä ihan jigillä toisen orggis irrsi pakun rungosta eikä ampua hakuammuntana paikalleen...

Liika pikkutarkkuus on ammattitaidon puutetta.. ;-)

Link to comment

 

Eikähän ne ole syytä tehdä ihan jigillä toisen orggis irrsi pakun rungosta

eikä ampua hakuammuntana paikalleen...

 

Toi on vähän kiinni siitä mitä hakee. Jos haluaa tehdä orggis korkeuteen niin jigillä tietty onnistuu hyvin. Jos taasen haluaa madaltaa reilusti niin tukivarsi rupeaa ottamaan kiinni kiinnikkeeseen ja vaikka onkin irssi niin taittuu pyörä hieman sisäänpäin.

 

Kerran tuon tehneenä ja toista suunnittelevana aion kyllä tehdä sen ilman jigiä ja erittäin huolellisilla mittauksilla.

 

"Se on makuasia", sano koira kun muniaan nuoli...

Link to comment
Guest Toheltaja

Mulle on ajautunut laippoja joilla saa korkeussäätöä kolmiovarren kiinnitykseen. Ne hitsataan akseliputkeen. Näin tehtiin eräässä autossa, kuulin esson baarissa. Sitten ku käytettiin suuntauksessa, laitettiin pulttien alle valmiiks isohkot prikat jotka lukittiin paikoilleen, ettei tukivarsi pääse hahlossa huitelemaan.

 

16.jpg

 

Nuokin on laitettu ihan jigien kanssa paikoilleen. esson baarissa on työkalu millä pystyy katsomaan pyörän kulmat ihan perse purettunakin jos on jousilatat paikoillaan. Tulevat napoihin kiinni, ja molemmista lähtee 90cm pitkä kulmavivain, jotka kohtaavat vaihdelaatikon kohdilla. Sillä saat katsottua pystykallistuman sekä aurauksen aika hyvin kohdalleen. Laipoissa on jaot: 4x130, 5x112, 5x130, 5x205.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...