Raihna Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Löytyskö keltään tällasta kuvaa tai kuvia ja jos viitsit niin lähetä kuvat osoitteeseen: jessestenberg(at)hotmail.com Kiitos! Quote
P_Valtonen Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 siis pelkästä tukiraudastako vai semmosta missä on korin osat myös? Edit: näitä vanhan mallisia takakannekkeita on kahta eri tyyppiä, -vanha oli semmonen kahdesta n.2mm pelistä hitsattu laitos. -tuoreempi on n.4mm neliöputkea (sama kuin tuoreen pallon, mutta päät erilaiset) Kumpaa etit? Quote
Raihna Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Pyörän ripustuksesta ja tukivarren sijainnista rungossa. Quote
Raihna Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Aika hyvä! Ei sattus oleen ihan kohtisuoraan altapäin ja oisko voisko kellään olla mitään mitta kuvaa? Quote
Raihna Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 No ei sattus oleen siitä junis asennuksesta kuvia? Quote
Raihna Posted January 17, 2007 Author Posted January 17, 2007 Oisko kellään laitaa jotain mittoja tukivarsienkiinnityspisteiden sijainnista. Ois tarkotus laittaa junakeulaan tällainen systeemi ja tukivarsien kiinitys paikat on vähän hakusessa. Quote
-MITO- Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Lohjalla ehkä pystyis tutkimaan tuota jos Herra Luttio antaa luvan silmäillä projektiaan.. Quote
Raihna Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 Herra Luttion projekti on talvisäilytyksessä, eikä sitä pääse tutkaileen. Oisko kukaan muu tehnyt ??? Quote
masajee Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Pulttaat tukivarren kiinni jousilattaan ja tukivarren kiinnityskorvakkeen tukivarteen. Sitten mittaat tai koitat katsoa silmällä miten rengas/pyörännapa asettuu paikalleen, tässä vaiheessa rengas pitäisi tulla hieman enemmän yläpuolelta ulospäin kuin alhaalta. Kiinnityskorvake parilla hepillä kiinni, jonka jälkeen kone, laatikko ym. kiinni, auto pyörilleen ja taas katsotaan pyöränkulmia. Jos näyttää hyvältä korvake kunnolla kiinni, jos taas rengas vinossa ym. voi korvakkeen paikkaa vielä muuttaa. Quote
Racing Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Pulttaat tukivarren kiinni jousilattaan ja tukivarren kiinnityskorvakkeen tukivarteen. Sitten mittaat tai koitat katsoa silmällä miten rengas/pyörännapa asettuu paikalleen, tässä vaiheessa rengas pitäisi tulla hieman enemmän yläpuolelta ulospäin kuin alhaalta. Kiinnityskorvake parilla hepillä kiinni, jonka jälkeen kone, laatikko ym. kiinni, auto pyörilleen ja taas katsotaan pyöränkulmia. Jos näyttää hyvältä korvake kunnolla kiinni, jos taas rengas vinossa ym. voi korvakkeen paikkaa vielä muuttaa. Eikähän ne ole syytä tehdä ihan jigillä toisen orggis irrsi pakun rungosta eikä ampua hakuammuntana paikalleen... Quote
Guest Hannu Mattila Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Eikähän ne ole syytä tehdä ihan jigillä toisen orggis irrsi pakun rungosta eikä ampua hakuammuntana paikalleen... Liika pikkutarkkuus on ammattitaidon puutetta.. ;-) Quote
masajee Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Eikähän ne ole syytä tehdä ihan jigillä toisen orggis irrsi pakun rungosta eikä ampua hakuammuntana paikalleen... Toi on vähän kiinni siitä mitä hakee. Jos haluaa tehdä orggis korkeuteen niin jigillä tietty onnistuu hyvin. Jos taasen haluaa madaltaa reilusti niin tukivarsi rupeaa ottamaan kiinni kiinnikkeeseen ja vaikka onkin irssi niin taittuu pyörä hieman sisäänpäin. Kerran tuon tehneenä ja toista suunnittelevana aion kyllä tehdä sen ilman jigiä ja erittäin huolellisilla mittauksilla. "Se on makuasia", sano koira kun muniaan nuoli... Quote
Racing Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Niin joo,ei tullut ajateltua tuota madallusta/ pyörän camberkulmaa ollenkaan toki. Quote
Guest Toheltaja Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Mulle on ajautunut laippoja joilla saa korkeussäätöä kolmiovarren kiinnitykseen. Ne hitsataan akseliputkeen. Näin tehtiin eräässä autossa, kuulin esson baarissa. Sitten ku käytettiin suuntauksessa, laitettiin pulttien alle valmiiks isohkot prikat jotka lukittiin paikoilleen, ettei tukivarsi pääse hahlossa huitelemaan. Nuokin on laitettu ihan jigien kanssa paikoilleen. esson baarissa on työkalu millä pystyy katsomaan pyörän kulmat ihan perse purettunakin jos on jousilatat paikoillaan. Tulevat napoihin kiinni, ja molemmista lähtee 90cm pitkä kulmavivain, jotka kohtaavat vaihdelaatikon kohdilla. Sillä saat katsottua pystykallistuman sekä aurauksen aika hyvin kohdalleen. Laipoissa on jaot: 4x130, 5x112, 5x130, 5x205. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.