DWL_Puavo Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Kuka korjaisi pdsit:ien läppäakselin väljyyden, jonkuntasoinen poraus+holkitus näyttäisi olevan kunnossa. Ja onko arviota mitä moinen maksaa, näitä väljiä runkoja olis enemmänkin kuin 2 tehtäväksi. Eli käytännössä, minne vois lähettää jonkun kappaleen riisuttuja kaasarirunkoja, ja josta ne tulis holkitettuna kiltisti takaisin kevääseen mennessä? Kimppamahdollisuuksiakin varmasti olisi, kun näitä lojunee väljinä vaikka sun missä? Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
-AP- Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Naapurin Heikin kanssa tästä asiasta oli joskus puhetta. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Tuttu metallintyöstöalan yrittäjä kieltäytyi hommasta koska ilmeisesti mokoma kaveruuttamme arvostaa liikaa. Vanhassa Wheels-magazinessa esitettiin "hyvänä ja halpana" poppakonstina läppä-akselin o-rengastaminen. Voisi totta puhuen toimia tässäkin tapauksessa, liekö kukaan tuollaista kokeillut Solexeihin? Harrasteauto kun on kyseessä, niin tuskin vuosittainen tiivisterenkaan vaihtokaan kovin paljoa harmaita hiuksia enää suorittajalleen tuottaa... Quote Link to comment
Guest Variant Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Vanhassa Wheels-magazinessa esitettiin "hyvänä ja halpana" poppakonstina läppä-akselin o-rengastaminen. Voisi totta puhuen toimia tässäkin tapauksessa, liekö kukaan tuollaista kokeillut Solexeihin? Olen kokeillut. Toimii ja useita vuosiakin, kun tuli valittua bensaa kestävä kumilaatu. En enää muista mikä se oli. Runkoon porasin o-renkaalle sopivan poteron ihan itse pylväsporakoneella. Haittapuolena on että o-rengas ahistaa akselin liikettä. Kun laitoin jotain teflonpohjaista kuivavoiteluainetta niin rupesi akseli pyörimään herkemmin, mutta sitä täytyy sitten voidella ainakin vuosittain. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 19, 2007 Author Share Posted January 19, 2007 Hehee pitääpä testailla kunhan saan rungon purettua, ei sitä ehkä kerran vuodessa viitsisi vaihtaa kuitenkaan mutta olishan siihen mahdollista sitten varmaan laittaa joku mini-stefa tms ihan läppäakselin molempiin päätyihin. Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
metake Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Vanhassa Wheels-magazinessa esitettiin "hyvänä ja halpana" poppakonstina läppä-akselin o-rengastaminen. Voisi totta puhuen toimia tässäkin tapauksessa, liekö kukaan tuollaista kokeillut Solexeihin? Harrasteauto kun on kyseessä, niin tuskin vuosittainen tiivisterenkaan vaihtokaan kovin paljoa harmaita hiuksia enää suorittajalleen tuottaa... Mulla on tuo Wheels jossain tallessa. Jos jotakuta kiinnostaa, niin skannerilla äkkiä kopiot hoituu... Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Samassa lehdykässähän oli muuten "virallisetkin" väljän kaasuttimen uusimis/korjausohjeet, jos joku oikein hifistellä haluaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.