tomu80 Posted July 3 Share Posted July 3 Moi, Asiantuntevaa näkemystä tarvitsin lorttoihin liittyen. Ostin parin 40:siä pystäreitä ja niitä tässä koittanut saattaa uuteen eloon. Tilasin uudet läppäakselit, sun muuta härpäkettä, ja ilokseni huomasin että toisen runko on lyhyempi akseliin nähden, eli puuttuu tavallaan toisesta päästä laakerin peti, tai on tehty eri akselille. Ja samaan päähän tulisi luonnollisesti myös palautinjousi, koska tuo stoppari on samassa päässä, mutta sille ei tuossa nyt paikkaa ole... Kuvassa oikean puoleinen kiiltävämpi ja siinä oikea pääty... Ja myöskin toisesta päästä puuttuu läppien stoppari rungosta. Olisiko täällä tietoa mikä helvetin sekasikiö tämä on että DRLA40 läppäakseli ei sovi... Tämä oli kyllä melkoinen viritys jo ostaessa, oli hitsattu kaikki mahdolliset prikat yms. suoraan akseliin kiinni. Tuo toinen onkin mahdollista tehdä kumman kätiseksi vain. Toivottavasti tuosta nyt sai jotain tolkkua... Ja jos jollain olisi ylimääräisenä se Techbook Dellorto Superperformance kirja, niin voisin olla kiinnostunut. Myöskin saa tarjota DRLA40 runkoa, ilman mitään sisuskaluja. Nimenomaan tuo vanha malli jossa hajottimet ovat pyöreät. -Toni Quote Link to comment
Tutkija Posted July 3 Share Posted July 3 Se toinen on rivikoneen kaasari eli ei boxerkaasutin Quote Link to comment
tomu80 Posted July 3 Author Share Posted July 3 Tämä tietysti vahva epäilys myös, mutta se ei selitä tuota runkolinjan lyhyyttä... En ainakaan ole löytänyt mistään eripituisia akseleita tähän kaasarityyppiin. Kaikissa netin syövereistä kaivamistani kuvissa, yhdessäkään ei ole tuollaista että laakerin paikka olisi tuossa laipan tasolla. Kun se pitäisi olla laakerin verran yli laipasta. Jostain muista lukeneeni myös että palautusjousi pitäisi olla samalla puolella kuin stoppari, eli "käyttöpäässä", jotta akselin mahdollinen kiertyminen/väsyminen eliminoidaan. Sekään ei tässä toisessa ole mahdollista. Ehkä tämä on mahdoton tehtävä ja syytä ruveta kaivamaan uutta aihiota... Quote Link to comment
Anssi Posted July 4 Share Posted July 4 Kyllä se vaan rivikoneesta on, niissä on kaasuttimien välinen vivusto joten runko on kapeampi kuin boxer versiossa ja akseli erilainen. Itselle löysin uudet akselit Italiasta. Quote Link to comment
tomu80 Posted July 4 Author Share Posted July 4 (edited) Selvä peli. En tahallanikaan halunnut uskoa että noin vammaista systeemiä voisi olla, että akseli on lyhyempi muuten täysin samoilla spekseillä varustetussa kaasarissa. Italiasta mullekin näihin tuli akselit, läpät, sisäkurku ja kaikki suuttimet. Ei sitten vaan ollut vaihtoehtoa erikseen rivikaasuttimelle. Kiinan romut olis saanu jo paljon pienemmällä rahalla ja mielipahalla :D Pakko vielä vääntää… Eihän tuollaista räjäytyskuvaakaan löydy mistään. Kaikissa on nuo laakeripäädyt symmetriset. On kyllä paska keksintö, ei se pääty niin paljon tilaa vie etteikö se rivikoneeseen mahdu. Ja tuota palautusjousen paikkaakaan ei tue mikään teoria. Ärsyttää, pahoittelut… Edited July 4 by tomu80 Quote Link to comment
Paussi11 Posted July 4 Share Posted July 4 (edited) Tomu80, sain siis kohtalotoverin. Ostin myös joskus aikoinaan drla kaasariparin. Huomasin samassa vaiheessa tuon eron kuten sinä. Samaa mieltä, ihan turha keksintö tehdä eri mitoilla 😮💨 Oppirahoja joutunut maksamaan. Edited July 19 by Paussi11 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.