Td5 Posted November 11 Share Posted November 11 Kampiakselilla on pronssinen ratas joka käyttää virranjakajan akselia ja PA-pumppua. Sama ratas käy myös Porsche 356, 912 ja vuoteen 1977 asti 911 moottoriin. Porsche puolelta kuuluu että liikkeellä on kelvottomasta materiaalista tehtyjä rattaita, onkos täällä kokemuksia huonoista ja hyvistä rattaista? Esimerkiksi Paruzzi myy ratasta 111.105.223 hintaan 42€, sama ratas Porsche PCG 102.110.01 maksaa 126€. Volkkarilla on myös 113.105.223 vastaava ratas, onko tietoa mitä eroa on 111.105.223 ja 113.105.223 välillä? Quote Link to comment
Tutkija Posted November 11 Share Posted November 11 Eipä oo ikinä tarvinnut kyseistä ratasta vaihtaa... Eli jos vaan löydät käytetynkin jostakin niin paikoilleen vaan. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted November 11 Share Posted November 11 (edited) Kaksi oon vaihtanut, ja molemmat samasta syystä. Edellinen kasaaja hakannut jakajan käyttöakselin shimmiprikkojen kanssa läpi koneen kasauksen jälkeen. Ei noi kulumalla oo ikinä pilalle menneet 113 alkuinen osanumero 8/60-> moottoreihin. Tosin 111 ja 113 numerot mainitaan monessa paikkaa ristiin rattaan referenssitiedoissa, joten oletan olevan sama osa Mulla on käytettyjä noin 20kpl laatikossa Porsche 356 / 912 / 911 / 914-4/6 Crankshaft Drive Gear for Ignition Distributor | eBay Edited November 11 by ovaaliheppu Quote Link to comment
Td5 Posted November 11 Author Share Posted November 11 Kiitos linkistä, ostin sen. Omakohtaisia kokemuksia ei ole, enkä semmosta halua, jenkeissä varottelivat, sekä 356Registry et Samba forumeilla et liikkeellä on huonolaatusia rattaita. Olen niin laiska että haluan asentaa tän rattaan koneeseen vain kerran, siin on jonkintason jumppa jos joutuu koneen irroittaa ja vaihtaa. Volkkari porukalla se taitaa tarkoittaa lohkon avaamista? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.