Jump to content

Ryypyn vaijeri 1600cc


Guest peltzi82

Recommended Posts

Guest peltzi82
Posted

Mistä on vaijerin pitäis kulkee tuolla konehuoneen puolella?

Ilmajäähdyttimen läpi jotenkin vai kiertäen?!? Pikaiset vastaukset olisi plussaa koska ollaan menossa tänään katsastukseen!!!

Posted

Jos siinän on vakio Solex 34pict3 tjsp niin ryyppy toimii sähköisesti. Kerroppa mikä kaasutin/kaasuttimet koneessasi on?

Posted

Kyllä noissa on alkujaan ainakin automaattiset ryypyt, kuten mainittu, toimii sähköllä.

Guest peltzi82
Posted

Siis toi on 1300 mis on 1600 moottori paikoillaan... Ja se kaasari on malliltaan Solex 34 PICT 3. Ja siin on ainakin vaijeri joka on irrallaan puhallinkopan takana ja kaasarissa on pieni pätkä jäljellä, joten lienee joskus katkennut...

Posted

Hetkonen seis...missä se pätkä on kiinni siinä kaasarissa? Ei siihen pitäis tulla muuta kun kaasuvaijeri, joka tulee puhallinkopan läpi ja on tietysti kiinni takaa katsoen kaasarin oikealla puolella kaasuvivun alapäässä.

 

Jos tuo kaasuvaijeri on sulla ookoo niin kummalta tuntuu...

Posted

melkein kaikissa, aivan vanhimpia lukuunottamatta, on sähköinen automaattiryyppy. 28 luultavasti kaikki, ja 30, 31, ja 34PICT-whatever on varmasti.

 

Vanhemman mallin puhallinkopassa on kyllä kaasarista katsottuna oikealla puolella vaijerilel paikka, se liittyy jäähdytysläppiin. Toinen pää vaijerista kuuluu mennä vakio ilmanputsarin "torven" esilämmitysvipuun. Näin sekä läpät että esilämmitysilman ohjausluisti toimivat "synkassa".

 

Tätä ei ollut enää moottoreissa joissa oli 34 Pict (eli 1600dual port).

1600 single portteja, 30/31mm kaasarilla ei varmaan suomeen koskaan tuotukaan.

 

1500 koneissa oli tuo veijari. Mutta se siis ei ikinä liittynyt kaasariin mistään kohtaa. vain ilmanputsariin.

 

Ainoa kaasariin tuleva veijari on kaasuveijari.

 

Jan

Guest peltzi82
Posted
Jostain syystä linkki ei pelitä, ei ees kopioimalla osoiteriville. Saatko liitettyä tänne suoraan?

 

Toimiiko nytte?

Guest Variant
Posted

Puuttuu myös piuha puolan plussan ja kaasarin vasemmassa reunassa olevan solenoidin välillä. Se kantsii laittaa paikalleen, jotta pääset tänään katsastukseen.

Posted
Puuttuu myös piuha puolan plussan ja kaasarin vasemmassa reunassa olevan solenoidin välillä.

Juu jos tyhjäkäynti on kateissa niin syy on pitkälti tuon johdon puuttumisessa...

Guest peltzi82
Posted

Nyt menee aika oudoksi! Tyhjäkäynti meinaan pelaa ihan kunnolla!!!

 

Mites automaattiryyppy sitten toimii ja missä piuhojen sun muitten pitäisi mennä! Viittiskö joku vaikka ottaa ton mun kuvan tuolta ja piirtää siihen paintilla piuhat?

Äijä jolta ton ostin niin tajus Kuplista yhtä paljon kuin sika polkupyöristä, joten mitäs muita virityksiä tossa vehkeessä mahtaa olla?!? Nyt vinkkejä hyvät immeiset!

Posted

Jos se käy tyhjää ja se piuha solenoidilta puuttuu, ja joku on muutenkin näköjään sen kanssa sählännyt, niin sun kaasari on säädetty päin helvettiä.

 

Jos asut PK seudulla niin mä voin huitasta perussäädöt kohalleen siihen.

 

 

Eka on säädettävä venttiilivälykset ja sytytys kohalleen.

 

30min, ei maksa mitään. Ei tommosta kestä kattella ;)

 

Jan

Guest peltzi82
Posted
Jos se käy tyhjää ja se piuha solenoidilta puuttuu, ja joku on muutenkin näköjään sen kanssa sählännyt, niin sun kaasari on säädetty päin helvettiä.

 

Jos asut PK seudulla niin mä voin huitasta perussäädöt kohalleen siihen.

 

 

Eka on säädettävä venttiilivälykset ja sytytys kohalleen.

 

30min, ei maksa mitään. Ei tommosta kestä kattella ;)

 

Jan

 

Kiitti mut asun täällä Turun lähellä ja vielä sieltä katsottuna väärällä puolella... Eiköhän tää tästä näin nettivinkkienkin välityksellä!

Guest peltzi82
Posted

 

Ei tommosta kestä kattella ;)

 

Jan

 

Total *REPS*

Guest peltzi82
Posted

Kysytääs nyt sitten vielä, että oisko kaikkein helpointa kun ostai joltain uuden/käytetyn kaasarin? Oudolta vaan tuntuu ku toi kaasari tuntuu "oikeasti toimivan" ihan suht hyvin... Tietyst ei oo kyl tullu kauheasti kilometrejä viel niin voihan se ruveta vit...lemaan vielä tässä lähitulevaisuudessa... Eli jos on niin että uutta kaasaria teiän mielestä (varsinkin jos hankkii käärmeenpesän) niin millainen olisi paras ja halvin mahdollinen? Saa tarjota tänne ja viestittää myös sähköpostiin peltzi82@jippii.fi.

Posted

Tulppaa vielä noi puhallinkopasta lähtevät putket, ellei ole lämmönvaihtimia. Menee turhaan puhallustehoa hukkaan.

Posted
Kysytääs nyt sitten vielä, että oisko kaikkein helpointa kun ostai joltain uuden/käytetyn kaasarin? Oudolta vaan tuntuu ku toi kaasari tuntuu "oikeasti toimivan" ihan suht hyvin... Tietyst ei oo kyl tullu kauheasti kilometrejä viel niin voihan se ruveta vit...lemaan vielä tässä lähitulevaisuudessa... Eli jos on niin että uutta kaasaria teiän mielestä (varsinkin jos hankkii käärmeenpesän) niin millainen olisi paras ja halvin mahdollinen? Saa tarjota tänne ja viestittää myös sähköpostiin peltzi82@jippii.fi.

 

Useimmiten ei tarvii. Pitää vaav vaivautua putsaamaan ja säätämään vanha. Jos sitä ei osaa niin uusi toimii ihan yhtä huonosti, ja alkaa vaan ottamaan pattiin rahan tuhlaus. :)

 

1) venojen säätö

2) sytkän säätö

3) Kaasuvaijeri irti kaasarista

4) kaasarin vivun pikku stoppariruuvin säätö: Ryypyn "askel" levy painetaan YLÄ asentoon jollain, ja aletaan säätämään vivun päässä olevaa ruuvia joka vastaa niihin "steppeihin". Ensin ruuvaat aukipäin niin kauan että ruuvi ei enää koske siihen, kun läppä on kiinni. Sitten ruuvataan sisäänpäin kunnes ruuvin kärki nippa nappa koskettaa ryyppylevyn alinta mahdollista askelmaa.... ja sitten vielä puoli kierrosta sisään. Tähän säätöön ei kosketa sitten enää ikinä.

5) irrota ja putsaa tyhjäkäyntisuutin, ja puhalla kanava sen takana puhtaaksi.

6)kone käyntiin, ajo lämpöiseksi.

7) etsi kaasarin vasemmalla sivulla olevasta Isommasta, ylemmästä ruuvista ruuvaamalla jotenkin siedettävä, tasainen tyhjäkäynti.

8) kierrä pienempää, alempaa ruuvia (seosruuvi) sisäänpäin hiukan. Putoaako kierrokset? Jos putoaa, niin kierrä ruuvia ulospäin. Nouseeko kierrokset? Etene puoli kierrosta kerrallaan ja odota hetki vaikutusta. Idea on löytää piste, jossa tyhjäkäyntikierrokset eivät enää nouse, vaikka ruuvia avaa lisää. Täsmälleen se piste, ja sitten kierrät ruuvia sisäänpäin varttikierroksen, ja jätät siihen.

9) säädä tyhjäkäynti sopivaksi ISOMMASTA, ylemmästä ruuvista. Se on tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi, jatkossa säätelet vain sitä kun haluat tyhjäkäyntiin vaikuttaa.

 

 

Nyt se on säädetty "korvakuulolta", suosittelen säädön tarkistuttamista jossain korjaamolla jossa on pakokaasuanalysaattori.

 

Tämä säätö vaikuttaa pääasiassa tyhjäkäynniltä jonnekin 2000rpm asti. 3000 jälkeen alkaa kone käymään lähes pelkästään pääsuuttimella. Toivottavasti se on oikean kokoinen.

 

Jan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...