Ketsa Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Missä koneistamossa onnistunut? Tietoa kiitos, mutut ja kavereiden kertomat voi säästää abceelle. Quote Link to comment
Guest Trompi Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Katsoppa tuo ylin topic "Moottorikoneistushintoja" Voipi vaikka sieltä löytyä vinkkejä. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 Kukaan ei ole aarporauttanut alumiinilohkoa? Ei edes nelkun? Quote Link to comment
metake Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 ÖÖh, entisenä koneistajana pitää esittää tyhmä kysymys: Millai se eroaa kuplan normaali lohkon aarporauksesta? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 ketsa nyt vaan ehkä pikkasen hifistelee:) Quote Link to comment
Ketsa Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 Sen verran eroaa, että xxxx kpl kuplan normilohkoja koneistanut moottorikoneistamo ei saanut aikaiseksi kuin sutta ja sekundaa. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Erona se että "tavan" AAR-pora ottaa automaatti syötöllä niin suuren siivun että mankkulohkon laakerin pinta on "peili". Mutta sitkeempi alumiini mene vituix Suomeksi: etsinnässä AAR poraus paikka joka pystyy tekemään ko jutun oikein Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Sen verran eroaa, että xxxx kpl kuplan normilohkoja koneistanut moottorikoneistamo ei saanut aikaiseksi kuin sutta ja sekundaa. eipä tos oo mitään uutta ku on omia kokemuksia koneistamoista jotka ryssii jo kuplan vakiolohkon runkolaakerilinjojen koneistukset. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 eipä tos oo mitään uutta ku on omia kokemuksia koneistamoista jotka ryssii jo kuplan vakiolohkon runkolaakerilinjojen koneistukset. Aina voi lipsahtaa, mutta tässä ongelmassa ei ole kyse suoranaisista mittavirheistä tai tekijän huolimattomuudesta. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Mikä sit on ongelmana? Pinnanlaatu? Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 En oo eläessäni vielä nähny aarporaa, missä ei olis erilaisia syöttönopeuksia. Vai käyttääks noi moottorikoneistamot hommaan jotain laitetta, millä voi ainoastaan tehdä polttomoottorin linjaporauksia? Mä kun oon tehny homman aina oikealla aarporalla. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Mikä sit on ongelmana? Pinnanlaatu? Jep. Eli tarvetta löytää koneistamo joka on jo reenannut touhun jonkun muun lohkoon. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 ainaki liukasteesta puhuvat jos haluu jotaki peilipintaa jälestä Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 ainaki liukasteesta puhuvat jos haluu jotaki peilipintaa jälestä No alsaanhan saa parhaan pinnanlaadun kun käyttää leikkuunesteenä tenua, niin kuin kaikki tietää. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Tenulla paras, mutta oikeenlainen teräpala, oikeet työstöarvot ja ihan tavallinen leikkuuneste riittää kyl oikeen hyvin. Se vaan on että jos ei osaa ja on vääränlaiset vehkeet, niin terä vaan repii pintaa ja sit tulikin sutta. Kunnolla terävä terä auttaa ihan tosi paljon. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Joo-joo... Jokainen osaa tehdä itse tuon homman. Mutta nyt etsitään koneistamoa joka on osaa homman tehdä ja on sen jo tehnyt. Quote Link to comment
metake Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Kunnolla terävä terä auttaa ihan tosi paljon. = pikaterästerä, vai olenks mä jotenki ajastani jäljessä ;) Koetappa tän päivän koneistajalle ehdotella, että jospa sellaisella itseteroitetulla pikaterästerällä :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.