UltraVW Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Edesssä olis lodjun vaihto.Eli kertokaahan miten toimitaan/tehdään? Eli voiko vaihtaa niin että ei tarvitse irrottaa vetareita ja jarruja? Eli irrottas vaan vetarit laatikon päästä ja tiputtaa askin pois ja uusi tilalle? Vai miten pitää toimia?SWING loota? Ja miten se shimmaus niillä pahvitiivareilla oikein tehdään jne??? Niin ja mikä on oikea kierretapin koko 12 voltin puslan irrotukseen? Vai millä sen saa helpoiten pois? nim.ei ikinä ennen laatikkoa vaihtanut??? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Vetarit pitää ottaa laatikon mukana pois. Eli kone tietty ekaks pois. Ja sit seuraavasti: - takapenkin alta luukun kautta vaihteensiirtotangon takapää irti. Lukkoruuvi vaan auki ja sit lähtee (takasin laittaessa kato että ruuvin kärki menee koloon) - Käsijarruvaijerit rummun päästä irti. - Jarruletkut irti. - Z-tangon varsien alapäästä mutterit auki. - Iskarien alapäät irti ja vetarin suojaputket irti jousilatoista. - Startin piuhat irti (irrota miinus akusta eka) - Kytkinvaijeri suojakuorineen irti. - Maadotuspiuha irti lootan ja aisan väliltä - Lootan kumien pultit auki ja sit nyppäset sen pois. - Vanhasta lootasta vetarin laakerinkannet aukki. (tässä vaikeessa paina mieleen miten siellä oli ne o-renkaat akselilla ja laakerin ulkokehällä) - Sit ulommat laipat poskista aukki ja nykäset suojaputket pois. - Lukkorenkaat vetonivelistä pois ja sit tulee vetari ulos. Kaks puolipyöreetä palikkaa putoo pois, mutta koita olla sekottamatta niiden paikkaa ja asentoa. Ja sitte vaan vastakkaisessa järjestyksessä kasailet uuteen lootaan vetarit kiinni. Ne palikat pysyy paikoillaan hyvin kun paat rasvaa reippaasti pintoihin ja sit kun laitat vetarin suojaputket paikoilleen, niin fylläät tiivisteillä sen suojaputken nivelen semmoseks ettei se vetari omalla painollaan putoa. Saa olla pikkusen jäykemmätkin, mut kunhan ei joudu hirveesti käyttämään voimaa niitten kääntelyyn. Vetarin suojaputken ja latan toisiinsa kiinnittävät pultit on sit todennäkösesti tiukassa eli kannattaa varata hyvät työkalut jo valmiiks. Katotaan unohtuko kuinka paljon. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 25, 2007 Author Share Posted March 25, 2007 Kiitos kattavista ohjeista?Vähän jäi tämä epäselväksi eli: " Iskarien alapäät irti ja vetarin suojaputket irti jousilatoista" Eli miten vetarien suojaputket irtoo niistä latoista tai mitä siis tarkoitat? Onko muuten jossain kirjassa hyviä kuvallisia neuvoja operaatiosta? Quote Link to comment
Racing Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Kiitos kattavista ohjeista?Vähän jäi tämä epäselväksi eli:" Iskarien alapäät irti ja vetarin suojaputket irti jousilatoista" Eli miten vetarien suojaputket irtoo niistä latoista tai mitä siis tarkoitat? 3x19mm kannalla oleva pultti,jarruletkut ja käkkärivaijerit irti+iskarien alapäät. Takanapojen 36mm mutterit löysättävä ennen perän ylöstunkkausta! Onko muuten jossain kirjassa hyviä kuvallisia neuvoja operaatiosta? Quote Link to comment
ozone Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Vetareiden suojaputken shimmaus paperitiivisteillä: 1. Vetarit kiinni laatikkoon. 2. Muutama (esim 3kpl) paperitiivisteitä laatikon ja suojaputken laippaan. 3. Suojaputki paikalleen ja muttereiden (6kpl) kiristys. 4. Kokeillaan vetarin päästä nostamalla välystä - Jos laatikko nousee vetarin mukana -> liian tiukka - Vetarin pitää liikkua "naheesti" eli ei saa olla liian löysäkään 5. Lisätään\poistetaan paperitiivisteitä tarpeen mukaan, toista 2.-4. 6. Asenna suojaputken kumi vasta lopuksi. Korjatkaa jos on korjattavaa... Startin puslan olen saanut pois ihan ruuvarilla naputtamalla, ei ole tiukassa. Laatikon vaihto ei ole paha homma ja kun sen on kerran tehnyt niin menee ensi kerralla puolet nopeammin. Ei sitä laatikkoa sinne oikeastaan väärin voi asentaakaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.