Guest pikkumigueli Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 eli millaiset olisivat: Sylinterikansi SCAT Pro Street, 40 x 35.5mm venttiilit, Single Hi-Rev jouset, Chromolylautaset, race ohjurit, 85,5mm poraus Tiedot "lainattu" yritykseltä X(netistä),sopisivatko koneeseenn jossa on 1600cc pytyt,puppäkin 284 nokka,veeberin 2 progressiivinen kaasari,käärmeenpesä...puristus suhteeksi ajattelin n9.5....tulisko nuo kannet toimimaan moisessa paketissa jolla ei hirviää tehoja/nopeuxia haeta vaan hiukan vääntöä lisää...... vinkkejä/kokemust/yms tietoo kaikki kelpaa....voip laittaa mailia: ratalaiska@luukku.com tai sitten yv:tä Quote Link to comment
busgods Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Noi on mitä suurimmalla todennäköisyydellä just niin hyvät kuin mitkä tahansa aftermarket aihiot. Eli työstöä vaatii päälle jos meinaat että toimivat koneessa hyvin. Luulenpa että jos etsit bolt on kantta niin lähimmäksi sitä pääset esim. C.B.n CNC kansilla. Kyseiseen koneeseen esim. roundport malli vois olla oiva ratkaisu. Nämäkään eivät liene täysin valmiit monien mielestä mutta takuulla paremmat kuin raakavalut. Toinen vaihtari olis ostaakin sitten käsin portatut kannet. Kurssin ollessa näin hyvä voisin suositella selaamaan vaikkapa Sambaa hetken ja tilaamaan joltain hyvämaineiselta hepulta (Timms, Simms, Erroll Flynn...) sun spekseillä kannet. Taitaa katukannet käsiporttauksella irrota noin 700usd tällä haavaa. Viilareita löytyy toki Suomestakin. Pienellä kyselykierroksella voit löytää tekijän joka toimittaa sulle kannet pienellä viiveellä. Suomalainen porttaus on varmasti samaa tasoa ellei parempaakin kuin tuolla suuressa maailmassa, eli molempi parempi. Aihioita en noin vain kyllä laittaisi suoraan koneeseen. - megahooni - Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Esitettyyn moottorimalliin ei tarvitse laittaa mitään 700 euron kansia. Moottorin teoreettinen teho on max.n.70 hp. , siihen riittää hieman rakennetut uudet vakiokannet. Säästyneet eurot voi laittaa esim. moottorikokonaisuuden säätämiseen jotta kaikki teoreettiset hp:t saadaan koneesta ulos. Quote Link to comment
Tomppa Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Jep, kyllä n. 700 eurolla pitää saada jo valmiiksi portattua kantta, ellei sitten hae sitä ihan viimeistä tehoa paremmilla 044 -kansilla, esim: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=318 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=320 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=319 Kuvia: http://www.scatvw.com/CH_ProPort.htm Totta on kyllä, että tuon kokoiseen koneeseen on melko turha asennella sen erikoisempia kansia, vaikkakin fakta on se, että nälkä kasvaa syödessä, jolloin olisi hyvä olla valmiina asiallinen kansipari, mikäli rahapussi sen kestää. Quote Link to comment
busgods Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Koottu mielipide siis lienee sen suuntainen että hyvä virtaus on aivan turhaa pikkukoneissa? Tämähän kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta... Tehoista ei liene kukaan puhunut ennen Juhaa mitään?? Voisko kuitenkin olla niin ettei hyvin virtaavista kansista ole kuitenkaan mitään haittaa jos ne on suunniteltu kyseenlaista konekombinaatiota varten? Oli teoreettinen max. teho sitten mitä tahansa? 700e käsin viilatuista kansista ei mielestäni ole paljoa. Mutta tämä lienee näkemysasia. Varmasti saat ihan kivat kannet vaikka meidän tallilta muutamalla kympillä. Juhan mainitsemaan teoreettiseen tehoon niillä tuskin päästään mutta on ne sika halvat (eli siis paras vaihtoehto?). Oma ohje olis soraäänistä huolimati se että satsaa kansiin, laske maksimibudjetti ja maksat vielä karvan lisää niin ei harmita jatkossa. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 en tiedä oonko ihan mettässä mut jos otetaan 1600 kone esimerkiksi ja mietitään kansivaihtoehtoja niin eikö se mene seuraavasti kun otetaan karkea vertaus: vakio kannet vs isompi venaset "viri" kannet eikö näin "pienessä koneessa häviää se viimeinenkin alavääntö kun sinne lyödään isoilla venoilla olevat kannet. virtausnopeus on suurempi pienissä venttiileissä jolloin polttoaineen ja ilman seos sekoittuu paremmin ja siksi palaa paremmin, kun taas isot venttiilit auttavat pääosin huipputehoissa jos samaan aikaan pienet venat eivät enää pinta-alaltaan riittäisi. eikö vakio kannetkin tai mitkä tahansa kannet tulisi mitoittaa niin että ne riittävät kyseiseen moottoriin, mutta eivät missään nimessä ahdista?? olen miettinyt tämän saman asian tiimoilta seuraavaa konetta ja vaikeeksi menee kun lisää vielä iskunpituuden vaikutuksen ja nostot, mutta tavoite on ilmeisesti sama kuin pikkumiguelilla eli alhaalta asti vääntävä mukava kone ajaa... paljonkos Juha heppoja vois "järkevästi" vakio kansista saada? tässä asiassa on varmaan miljoona oikeeta mielipidettä mut tämä ei ole niinkään mielipiteeni vaan katselmus fysiikan puolelta. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 vakio venttiilit/kannet passelit noilla spekeillä... viilaat vaan kotona kannet ja heität kiinni! älä laita kovin paljoa puristuksia muuten halkeamis vaara lisääntyy kun on niin ohkasilla palotilan seinämillä... yleensä mene tulpan vierestä. ite laittaisin alle 8 :) Quote Link to comment
DOODAH Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 alle 8 tuntuu hassulta. 1,5mm lastu vakiokansista, pakokanava kiiltäväksi, palotilasta terävät pois, ja venttiileihin kulmat kuntoon. Ihan mukava pannu syntyy noillakin. Itelle oon laittamassa vakiokansia 1776cc koneeseen, siitäkin tulee kiva. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 minkälaiset nuo Scatin wedge port kannet on ? paljo virtaa vakiona ? Quote Link to comment
Tomppa Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Wedge porttia suosittelevat mm. Shoptalkforumissa nimen omaan sen vuoksi, että vääntö on asiallista myös matalilla kierroksilla. Tosin venttiilikoot ovat juuri sitä luokkaa, että 1600cc mosassa saattaa alavääntö kärsiä radikaalisti. Tämä on myös syy siihen, että tuon kokoisissa ja tyylisissä moottoreissa kannattaa pitäytyä vakiovenoissa tai maksimissaan 40x37 koossa. Tässä vieraskielistä keskustelua, pääasiassa CB:n Wedge-porteista, jotka perustuvat 044 -aihioon: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic ... sc&start=0 Hepoja näyttäisi irronneen jossain 220 paikkeilla nostosta riippuen. Jos SCATin vastaavat ovat edes jotenkin linjassa, niin olettaisin niillä päästävän jonnekin 200 paikkeille, ottaen huomioon, että niissä imuaukot ovat epäedullisemmin valetut. - Tomppa Quote Link to comment
Marko Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Kuplan vakiokansista(ehjistä) saa ihan riittävän hyvät tuollaiseen moottoriin. Suurentaa venttiilejä ja porttaa kanavat, eihän siinä muuta tarvita kuin taitoa ja tietoa tai pätäkkää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.