Jump to content

kuppipenkeistä..


Recommended Posts

kysymyksiä katsastukseen...

 

1.Eli pitääkö kuplassa olla kippaava kuskin penkki?

Penkki ns. E- hyväksytty

vai riittääkö että, apparin penkki kippaa?

2. entäpä penkin kiinnitys? riittääkö että, tekee itse istuin alustan..alkuperäisen penkin alaosasta ns. lattaraudat uudelle penkille..

 

3. miten 4-piste FIA/ E-hyväksytyiden "Sparco" vöiden kiinnitys katukäytössä..

ajattelen laittaa normisti ns. pulttikiinnityksellä pohjalevyyn ja

taakse takapenkin välistä.

 

 

eli mietteitä katsaria varten...

Link to comment
Guest Hannu Mattila

1. Muistelisin, että riittää kun on kulku takapenkille.

 

2. Tarpeeks tukeva kun se kiinnitys on, niin ei pitäis olla ongelmia.

 

3. Vyöhomma on vähän kaksipiippuinen juttu, kiinnitystapa kuullostaa ok:lta, mutta jos ne on auton ainoat vyöt, ja kiinnitys menee takapenkin istuinosan ja selkänojan välistä (mikäli ymmärsin oikein), niin silloinhan takapenkille ei sovi matkustajaa ja voi vaikuttaa rekisteriotteen paikkalukuun.

Link to comment
3. miten 4-piste FIA/ E-hyväksytyiden "Sparco" vöiden kiinnitys katukäytössä..

 

Nykyiset 3 tuumaiset vyöt on lähes poikkeuksetta vain FIA-hyväksyttyjä, eli niistä puuttuu E-hyväksyntä. Jotkut katsastusasemat on noista napisseet, jotkut eivät. Vanhemmat ja nykyiset 2-tuumaiset taasen on lähes poikkeuksetta E-hyväksynnällä, mutta ilman FIA-hyväksyntää.

Link to comment
Guest Toheltaja

1.Eli pitääkö kuplassa olla kippaava kuskin penkki?

 

Pykälien mukaan muistaisin että pitää olla, tai auto on rekisteröitävä 2 paikkaiseksi... Noihin saa sopuhintaan kippaavia alustoja kyllä. Sitä en tiedä tartteeko molempien kipata. Mutta tuo on turvallisuuden takia, jos sattuu menemään tukalleen, katto kasassa, takapenkillä jamppoja, eikä penkit kippaa. Sillä perustelivat taannoin kun kyselin.

Link to comment
Guest PaKe

On täällä ainakin juttua ollut, että kippi pitää löytyä tai sitten auto on rekisteröitävä 2:lle. Sinänsä ihan ymmärrettävää, onhan takapenkiltä päästävä pikaisesti pois jos on kirjaimellisesti tuli persiin alla tms. paniikki.

Link to comment

Muistutetaas taas: Peugeot 205, 2-ovinen malli. Siinä on penkin kiskot joissa on kippi, korkeus suunnilleen normaalikiskojen verran. Kippi on kunnollista mallia joka samalla siirtää penkkiä eteenpäin, eli onnistuu kulku takapenkille ihan oikeesti. Eiköhän noita ranskiksia ole jo romikset pullollaan, tiedä sitten miten kupla hylkii ranskattaren osia :)

Link to comment

Jännä et ne vaatii mun avoonki kippaavia penkkejä jos haluaisin 5 paikkaseks takasin.. vaikkei kuitenkaan -71 vaadita ees vöitä taakse.. Kuulemma just hätätilanteessa pitää esteetön pääsy olla pois.. Vaikka onkin avo..

Link to comment

Mun autossa on kuskin paikalla kippaamaton penkki ja ainakaan viime katsastuksessa siitä ei sanottu mitään. Luulisin että riittää kun apparin penkki kippaa. Muistaakseni kaverin Amazonissa oli ennen edessä kaksi kuppipenkkiä jotka siis eivät kipanneet kumpikaan. Auto oli leimassa koska takapenkille pääsi juuri ja juuri turvakaaren ja kuppipenkin välistä. Tiukkaa teki kyllä päästä takapenkille ja vähän pelotti että miten sieltä tullaan pois kiireessä.

 

Mun kuplassa on myös 4-pistevyöt kuskin paikalla ja juuri penkin ja selkänojan välistä asennettu. Näistäkään ei sanottu mitään leimalla. Kuplassahan ei vöitä vaadita joten voihan ne ottaa leiman ajaksi vaikka pois.

 

Sitä olen itse tuumaillut että mitä posliinit sanoo jos en käytäkään vöitä vaikka ne autossa on? Vyöt eivät tietääkseni ole E-hyväksytyt ja epäilen tuota FIA-hyväksyntääkin.

 

-Otso

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...