Guest fgronlun Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Olisi hieman kysymyksiä tuosta etuakselin kavennuksesta. Etu akseli on kavennettuna 40mm per puoli ja yhteen hitsattuna. Sitten kysymykseen. Että kuinka kovaa tuo lehtijousi on? Onnistuuko helpolla ihan normi porall ja mikä tuon kolon kulma on oltava. Tässä pari rojekti kuvaa Ku kavensi sen 40mm per puoli niin sattu tuo vanha simpukan ohjaus tappi kohilleen. Eiköhän pysy tuolla yhdelläkin vai onko tuo toine porattava irti? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 hyvin pysy tukivarret ku normi hss terällä tirautti kolot, paljo voiteluu vaan terään ni bue. ja ei varmaan pahitteeks vaikka hitsil täpätä joku patti simpukalle. veikee tuntuma jos simpukka pääsee heiluu montuis aina eri asentoo :P Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 ok. tästä hyvä jatkaa. Pitääpä kehitellä joku patti simpukalle.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Ei ollu patteja jälellä meikäläisen ähtärissä. Eikä heilunu simpukka yhtään mihinkään. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Eikä patteja taida olla varhaisissakaan tehdasakseleissa. Luulen että ne on lisätty vain asennuksen nopeuttamiseksi linjalla. Joissain jälkituotantoakseleissa (Puma tms.) nuo on hitsattu päin persettä. Quote Link to comment
Dalton Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Mahtuuko tuo 40mm per puoli kavennettu akseli vielä paikalleen ilman että tarvitsee laikata siivua korista? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 tarviiko raidetangoille tehdä jotakin? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 nalleolut Lähetetty: 10.5.2007 20:31 Viestin aihe: -------------------------------------------------------------------------------- tarviiko raidetangoille tehdä jotakin? ei voi todeta ku ei helvetti,nyt putosin kyl perseelleni,huh huh.. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 mitä et ymmärtänyt? eli tarviiko niitä lyhentää vai saako olla normi pituudessa? kunhan pohdin? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 :D niistä voi joko trigonometriaa hyväksi käyttäen napsia palat pois, taikka raakasti nii paljo ku on kavennettu Quote Link to comment
nalleolut Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 doddii.... taidan liimata vanhan akselin kasaan jos se kerta noin helppoa on.... Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 tos olis simmonen harrastus ettei tarvi miettiä itsestään selviä asioita,helpottais elämää varmasti.. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Riippuu kavennuksen määrästä. Jos ihan pikkusen silpasee, niin ei tartte raidetankoja kaventaa. Onhan niissä jonkin verran säätövaraa. Mutta tällä pääsee alkuu jos ei muistu muuten mieleen: Quote Link to comment
nalleolut Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 tos olis simmonen harrastus ettei tarvi miettiä itsestään selviä asioita,helpottais elämää varmasti.. ei kaikki ole itsestään selvää.... ja kaikki ei tarvitse ollakkaan! . Quote Link to comment
Guest Damien Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Eikä patteja taida olla varhaisissakaan tehdasakseleissa. Luulen että ne on lisätty vain asennuksen nopeuttamiseksi linjalla. Joissain jälkituotantoakseleissa (Puma tms.) nuo on hitsattu päin persettä. Huomattiin. Voi viddu että piti ihmetellä ja käännellä simpukkaa että miten se nyt ei meinaa istua kun vääntää rättinivelenkin ihan momentille. Joutu lopulta vähän viilailemaan sitä pantaa jossa on ne kolot noille ohjausnappuloille. Oli kyllä niin päin persettä ne nappulat siinä "Pumassa" että ne asennetaan varmaan jossain sokeiden ammattiopiston apuluokalla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.