HSuomi Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Kerrottiin että perää sais nostettua pelkillä kaasu iskareilla jonkinverran. Minkälaisilla ja kuina paljon? Mistä kannattaa ostaa? 1-3cm nosto olis suotavaa. Jos jollain on käytetyt ja edulliset todistettavasti perää nostavat iskarit ni voin ostaa. Auto on -65 t-1 Hannu Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 saattaa tulla aika kammottava ajettava, kun se samalla jaykistaa jousitusta huomattavasti. Toinen vaihtoehto on lisajousien asentaminen, ma laitoin orggistyylisen iskarin ymparille kierrejousen. Myos valmiita tuommoisia iskareita loytyy, coilovereiksi niita kutsutaan. Mutta oikea tapa nostaa takapaan jousituksen asentoa on saataa jousitusta vaantosauvojen asentoa muuttamalla, ei maksa mitaan jos on tyokalut omasta takaa :) Ne on ihan tehty saadettaviksi. Takapyorien Camber kulma ei kuitenkaan sais menna kovin hurjaksi, takafillarien kuuluu nojata ylhaalta auton keskilinjaan pain... talleen on ok: /----\ Talleen on niin ja nain, viela hyvaksyttavissa: |----| talleen on hengenvaarallinen: \----/ Ja tuo katsotaan moottori paikoilaan, auto tassut maassa ja rullaamisen jalkeen. Tunkilta laskettaessa jousitus jaa normaalia ylemmas, joten autoa pitaa rullata eestaas joitain metreja etta jouset asettuu ajokorkeuteen. Jan Jan Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Bugfuel said: Toinen vaihtoehto on lisajousien asentaminen, ma laitoin orggistyylisen iskarin ymparille kierrejousen. Myos valmiita tuommoisia iskareita loytyy, coilovereiksi niita kutsutaan. Jan Näistä on oma topiccinsakin jossain, mutta noita lisäjousellisia takaiskareitahan myy hyvinvarustetut VW-puodit Suomessakin. Samaiseen ongelmaan itsekin sellaiset hommasin joskus kun pykälän pudotettu perä oli mielestäni liian alhaalla ja kaipasin vähän lisäjykkyyttäkin. Lisäjousellinen iskari puolestaan löysimmässäkin asennossaan nosti liikaa takaisin -> suunnilleen nollasi normijousituksen pudotuksen. Sitten kokeilin vielä ottamalla z-barin pois ja vot, tulikin hyvä korkeuden puolesta eli 185/70-15 pyörä on soppelisti lokarin reunassa. Ajettavuus mielestäni nyt ihan hyvä, on jäykempi kuin pykälän ulkoa pudotettuna z-barin kanssa (joka siis on tällöin koko ajan pänningissä) mutta ei liian kova. Kallistelu väheni huomattavasti ja perän niiaus esim. hidastepatilta tai rotvallilta alas ajaessa. EDIT: Tässä linkki yhteen vanhaan juttuun: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3483-jäykemmät-jousisauvat/ Quote Link to comment
HSuomi Posted May 10, 2007 Author Share Posted May 10, 2007 Niin siis perää on pudotettu sen pykälän verran ulko boorilta. Ongelma on se että taka kannatin kajahtaa maahan hidastetöyssyltä alas ajettaessa jos tulee vähäkään kovempaa ku hitaampaa. Mikäs toi Z-bar on? Onks se se kallistuksen vakaaja vai mikä? Olli, en ihan ymmärtäny mikä kombinaatio sulla siis nyt on että saavutit hyvän lopputuloksen? Latat normi asenossa ja Z-tanko pois + lisäjouselliset iskarit, vai? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/898-alustan-parantelu/ Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 eiks toi Z-bar tullu vasta -67/68 eli ei vissiin ole paikkaakaan sille aikaisemmissa malleissa. Mulla vois noita z-tankoja olla jossain ellen kipannu sulattoon Quote Link to comment
Sami P. Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Omasta mielestäni kuplan perässä sais olla aikalailla jämäkät iskarit, ainakin madalletussa. Tuntuu et esim. KYBin harmaa GR(?) kaasuiskari on liian löysä. Valkonen KYBbi on vielä kokeilematta. Noh, ohan niitä muitakin merkkejä. Perän nousua ei ole kyllä tullu havaittua, ajo-ominaisuuksien muuttumista kyllä, kun vertaa 30v vanhoihin öljy-/öljyttömiin iskareihin. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Olli, en ihan ymmärtäny mikä kombinaatio sulla siis nyt on että saavutit hyvän lopputuloksen?Latat normi asenossa ja Z-tanko pois + lisäjouselliset iskarit, vai? Perää pudotettu yks pykälä, Z-bar pois ja lisäjouselliset iskarit. On mielestäni ok, tosin en osaa verrata esim. kaasuihin kun ei sellasia oo koskaan ollut. Quote Link to comment
-MITO- Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Tänään vaihtui hopeanväriset KYB GR-2 coilover iskareihin ja jo nousi perä sopivalle korkeudelle. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Joo, hiano stanssi :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.