Jump to content

Sytytyksen säätö


Guest PaKe

Recommended Posts

Guest PaKe

Elikkäs arvon Volkkaristit, nyt sais antaa vasta-alkajalle kirjaimellisia ohjeistuksia sytkän säätöön, autona toimii kupla -73 1300 (viriviri) Bosch:in 009 jakajalla.

 

Paljonko kärkivälin pitäisi olla? Tänään kärkiä vähä ropasin, väli oli millin luokkaa ja 0,4mm (täältä katottu) auto ei tahtonu lähtee ollenkaa käyntiin ja kun lähti, paukutteli putkessa eikä ottanu kierroksia kovinkaan herkästi.

Laitoin väliksi 0,6mm, ja tällä tuntu toimivan oikeinkin mukavasti, ei silti täydellinen. Paukuttele ei tosin yhtään. Heitin 50km:n lenkin ja kivaa oli koko matkan =)

 

Kumpaanko suuntaan jakajaa pitää kääntää, että sytytys aikastuu? Tilasin tohon jo kärjettömän systeemin, olis kumminki kiva tietää perusasiat ennenku sitä alkaa laittelemaan.

Ja kokonaistilanne on semmonen, että kaasarin (dellorto DRLA 45) ja sytkän säädöt on molemmat vinksallaan, ajattelin että parempi laittaa se sytty ensin kohilleen ni tietää si sen kaasarin säätää paremmin, lambdaa kun ei oo..

Aiheeseen ei sinänsä liity, mutta kaasarin seosruuvit oli 6,5 rinkiä auki (aika paljo?) ja musta savu ja tukehteleminen oli vankkaa, nyt on 4 rinkiä ja toimii jo paljon paremmin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...