Jump to content

Venttiilinvarren suojakumit?


Guest Hannu Mattila

Recommended Posts

Guest Hannu Mattila

Pitäiskö semmoiset olla alunperin?

 

Meinasin vaan kun on vähän savua ilmassa kaarteen jälkeen, eli taitaa olla ohjurit moro, vai kuinka..?

 

Ja joo, koneremppa on ainoo oikee ratkasu, mutta tää kesä olis vielä tarkotus päästellä tuolla vanhalla kiukaalla, eli siihen asti elvytetään..

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Tosiautoissa ei olekaan ohjurit morjens..

 

Ai kun ohjurit on morjens, ni laitetaan sinne kumit, niin kaikki on taas okei. Kuulostaa hieman laihialaiselta purukumipaikkaukselta.

 

Itse itseäni lainaten:

Ja joo, koneremppa on ainoo oikee ratkasu, mutta tää kesä olis vielä tarkotus päästellä tuolla vanhalla kiukaalla, eli siihen asti elvytetään..
Link to comment
Guest Forsbacka

Multa ainakin löyty öljyjä vaihtaessa, öljyjen joukosta "jotain kummia renkulan palasia", jotka täällä diagnosoitiin ohjurinkumeiksi. Vaki 1300 kones ja -74 auto.

Koneen historiasta tosin ei ole mitään tietoa, että onko auton alkuperäinen.

 

Mites muuten toi ohjurien väljyys mitataan, jos puuttuu se kokemuksen tuoma näppituntuma?

Heittokellolla ehkä, mutta mistä kohtaa ja paljonko sietää maksimissaan olla väljää?

Link to comment

Vastaan tuli 1r kannet, joihin joku oli vähän kairannut kanavia isoimmiksi; sopi lähes olutpullo imukanavaan. Niissä oli venttiileillä sellaset kumirenkaat, mutta en kyllä keksinyt mitä hyötyä niistä olisi kun kuitenkin liikkuivat venttiilien mukana... Ei ainakaan tiivistäny yhtään, se on varma.

Link to comment
Guest Apex
Multa ainakin löyty öljyjä vaihtaessa, öljyjen joukosta "jotain kummia renkulan palasia", jotka täällä diagnosoitiin ohjurinkumeiksi. Vaki 1300 kones ja -74 auto.

Koneen historiasta tosin ei ole mitään tietoa, että onko auton alkuperäinen.

 

Mites muuten toi ohjurien väljyys mitataan, jos puuttuu se kokemuksen tuoma näppituntuma?

Heittokellolla ehkä, mutta mistä kohtaa ja paljonko sietää maksimissaan olla väljää?

 

 

 

Laitat kellon venttiilin kylkeen kiinni nolla asentoon ja sitten heilutat venttiiliä kelloon päin ja pois..Väljyyttä en nyt muista mutta mulla on kotona korjauskirja niin siitä näkee..Pitää kattoo kun kerkiää..

Link to comment

"t1 kansia löytyy ohjurin kumeilla,1600cc 80 luvun pakussa on ainakin siinä sekasikiö koneessa."

 

Jep, samoinkuin vuonna -90 vai olikos se -91 VWltä ostamassani basic t-1 vaihtokoneessa. VW jaksoi silloin ainakin parannella wanhojakin wärkkejään?

 

Olihan muuten sumeen tiivis kone. Ei tihkunut mistään. Apulaitevirityksellä kuljetti matkamiestä ja ovualia mukavasti.

 

seb.

Link to comment
Vastaan tuli 1r kannet, joihin joku oli vähän kairannut kanavia isoimmiksi; sopi lähes olutpullo imukanavaan. Niissä oli venttiileillä sellaset kumirenkaat, mutta en kyllä keksinyt mitä hyötyä niistä olisi kun kuitenkin liikkuivat venttiilien mukana... Ei ainakaan tiivistäny yhtään, se on varma.

 

Joo, niitä kumirenkaita on käytetty alkuperäisesti. Olisko niin, että kun imuventtiili on auki, niin rengas painuu ohjainta vasten ja kun mäntä imee seosta, estää rinkulan öljyn imeytymisen ohjaimen ja venttiilin välistä samalla? Teoriassa pitäis toimia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...