Guest Hannu Mattila Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Pitäiskö semmoiset olla alunperin? Meinasin vaan kun on vähän savua ilmassa kaarteen jälkeen, eli taitaa olla ohjurit moro, vai kuinka..? Ja joo, koneremppa on ainoo oikee ratkasu, mutta tää kesä olis vielä tarkotus päästellä tuolla vanhalla kiukaalla, eli siihen asti elvytetään.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Ei kuulu olla kumeja lainkaan. Vaikuttais vahvasti siltä, että ohjurit tosiaan on kaput. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Onko joku laitellut sinne kumeja? Jos on, niin minkä kumit sopii, vai saako tarvikkeena ihan suoraan volkkariin tarkotetut? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 tosi autossa ei ole venavarren kumeja.. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 tosi autossa ei ole venavarren kumeja.. Tosiautoissa ei olekaan ohjurit morjens.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 tosi autossa ei ole venavarren kumeja.. Saabistakin on jo vuosien saatossa kadonnu pois? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Tosiautoissa ei olekaan ohjurit morjens.. Ai kun ohjurit on morjens, ni laitetaan sinne kumit, niin kaikki on taas okei. Kuulostaa hieman laihialaiselta purukumipaikkaukselta. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 kunnon saabissa ei ole venakumeja... Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Tosiautoissa ei olekaan ohjurit morjens.. Ai kun ohjurit on morjens, ni laitetaan sinne kumit, niin kaikki on taas okei. Kuulostaa hieman laihialaiselta purukumipaikkaukselta. Itse itseäni lainaten: Ja joo, koneremppa on ainoo oikee ratkasu, mutta tää kesä olis vielä tarkotus päästellä tuolla vanhalla kiukaalla, eli siihen asti elvytetään.. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 t1 kansia löytyy ohjurin kumeilla,1600cc 80 luvun pakussa on ainakin siinä sekasikiö koneessa. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Multa ainakin löyty öljyjä vaihtaessa, öljyjen joukosta "jotain kummia renkulan palasia", jotka täällä diagnosoitiin ohjurinkumeiksi. Vaki 1300 kones ja -74 auto. Koneen historiasta tosin ei ole mitään tietoa, että onko auton alkuperäinen. Mites muuten toi ohjurien väljyys mitataan, jos puuttuu se kokemuksen tuoma näppituntuma? Heittokellolla ehkä, mutta mistä kohtaa ja paljonko sietää maksimissaan olla väljää? Quote Link to comment
mick Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Vastaan tuli 1r kannet, joihin joku oli vähän kairannut kanavia isoimmiksi; sopi lähes olutpullo imukanavaan. Niissä oli venttiileillä sellaset kumirenkaat, mutta en kyllä keksinyt mitä hyötyä niistä olisi kun kuitenkin liikkuivat venttiilien mukana... Ei ainakaan tiivistäny yhtään, se on varma. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Multa ainakin löyty öljyjä vaihtaessa, öljyjen joukosta "jotain kummia renkulan palasia", jotka täällä diagnosoitiin ohjurinkumeiksi. Vaki 1300 kones ja -74 auto.Koneen historiasta tosin ei ole mitään tietoa, että onko auton alkuperäinen. Mites muuten toi ohjurien väljyys mitataan, jos puuttuu se kokemuksen tuoma näppituntuma? Heittokellolla ehkä, mutta mistä kohtaa ja paljonko sietää maksimissaan olla väljää? Laitat kellon venttiilin kylkeen kiinni nolla asentoon ja sitten heilutat venttiiliä kelloon päin ja pois..Väljyyttä en nyt muista mutta mulla on kotona korjauskirja niin siitä näkee..Pitää kattoo kun kerkiää.. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Korjauskirjasta, uudemmat ja wanhemmat venat. Mikä lie tuo 'Holkkoma' Quote Link to comment
sebulba Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 "t1 kansia löytyy ohjurin kumeilla,1600cc 80 luvun pakussa on ainakin siinä sekasikiö koneessa." Jep, samoinkuin vuonna -90 vai olikos se -91 VWltä ostamassani basic t-1 vaihtokoneessa. VW jaksoi silloin ainakin parannella wanhojakin wärkkejään? Olihan muuten sumeen tiivis kone. Ei tihkunut mistään. Apulaitevirityksellä kuljetti matkamiestä ja ovualia mukavasti. seb. Quote Link to comment
Guest Variant Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Mikä lie tuo 'Holkkoma' Eiku tuo tekninen sana on "holkkuma". Nyt varmaan avautui jo sullekin. Quote Link to comment
Guest migi Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Volvon vinokoneen kumit näyttivät sopivan aika tiukasti kuplan kanteen. Juu en laittanut niitä, kunhan kokeilin... Quote Link to comment
Virtanen Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Vastaan tuli 1r kannet, joihin joku oli vähän kairannut kanavia isoimmiksi; sopi lähes olutpullo imukanavaan. Niissä oli venttiileillä sellaset kumirenkaat, mutta en kyllä keksinyt mitä hyötyä niistä olisi kun kuitenkin liikkuivat venttiilien mukana... Ei ainakaan tiivistäny yhtään, se on varma. Joo, niitä kumirenkaita on käytetty alkuperäisesti. Olisko niin, että kun imuventtiili on auki, niin rengas painuu ohjainta vasten ja kun mäntä imee seosta, estää rinkulan öljyn imeytymisen ohjaimen ja venttiilin välistä samalla? Teoriassa pitäis toimia. Quote Link to comment
Guest Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Käytetty siitä lähtien kun säätöruuveille tuli öljykanava: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.