Jump to content

Kysymyksiä..


Guest Apex

Recommended Posts

Guest Apex

Tuossa porautin pääsuutinta isommaksi(n:160) ja vakio oli 130..Vakiolla ei ota niin paljon kierroksia kuin tuolla poratulla..Voisko kaasarissa olla jotain vikaa kun pitäis sen ottaa kierroksia vakiosuuttimella..??

Alipainesäätimen testasin ruiskuttamalla crctä jakajan puoleisesta reiästä sisään ja tuli pikku tippoja toiselta puolelta siitä mihin tulee alipaineletku..Vaikuttaako tommonen pikku vuoto kierroksiin..

Alakierroksilla jaksaa mennä hyvin mutta kun täräyttää kaasun pohjaan ei tapahdu oikeastaan mitään..Sitten kun nostaa kaasua ylös noin3-5senttiä alkaa taas kiihtymään..Pitäiskö hommata uusi alipainesäädin vai kaasari tai sitten molemmat??

Link to comment
Guest Apex

1300 vuosimallia-72.Hieman asiasta poiketen,miten paljon voi lokareita leventää että menisi katsastuksesta läpi??Auto ei ole tällä hetkellä kilvissä..

Link to comment

Lokareista en tiedä, mutta kyllä toi suutin on aivan liian iso vakio 1300cc koneeseen joku 115-130 vois olla oikeempi pääsuutinkoko tuohon koneeseen...,säädä sytkä yms. ja jos ei toimi vaihda mielummin koko jakaja ,taitaa tulla halvemmaks kuin ostaa pelkkä uusi alipainekello mutta veikkaampa vian olevan kaasarissa.

Link to comment
Guest ManuOtus
1300 vuosimallia-72.Hieman asiasta poiketen,miten paljon voi lokareita leventää että menisi katsastuksesta läpi??Auto ei ole tällä hetkellä kilvissä..

 

10 senttiä ilman lupia

Link to comment
Guest Apex
Lokareista en tiedä, mutta kyllä toi suutin on aivan liian iso vakio 1300cc koneeseen joku 115-130 vois olla oikeempi pääsuutinkoko tuohon koneeseen...,säädä sytkä yms. ja jos ei toimi vaihda mielummin koko jakaja ,taitaa tulla halvemmaks kuin ostaa pelkkä uusi alipainekello mutta veikkaampa vian olevan kaasarissa.

 

 

Vakio suuttimella ei ota läheskään niin hyvin kierroksi kuin tolla poratulla..Sytytystä olen kokeillut säätää molemmilla suuttimilla mutta kyllä tuo porattu vie voiton..Olen kyllä miettinyt ostavani uuden kaasarin ja ehkä jakajan..

Link to comment
Guest Apex
1300 vuosimallia-72.Hieman asiasta poiketen,miten paljon voi lokareita leventää että menisi katsastuksesta läpi??Auto ei ole tällä hetkellä kilvissä..

 

10 senttiä ilman lupia

 

Niin siis yhtä lokaria??

Link to comment

Tarkennetaan sen verran että autoa saa leventää 10 cm. Lainaus aken sivuilta:

 

"Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton korin leveyden suurentaminen enintään 100 mm. Auton korin leveyden suurentaminen on mahdollista enintään 100 mm auton alkuperäiseen leveyteen verrattuna."

 

Joten kannattaa mitata leveys lokarien kohdalta ja verrata sitä otteessa ilmoitettuun leveyteen ennenkuin alkaa 50 mm soiroa sovittelemaan.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Harri Björnholm

omassa 34pict-3-kaasuttimessa tuli 127 pääsuutin, minkä vaihdoin 132:een. 132 riittää vallan mainiosti vakioon 1585cc koneeseen. Ihan mielenkiinnosta, paljonko kulutus hyppäsi isomman suuttimen jälkeen?, koska ei sillä juuri muuta etua saavuteta.

Link to comment
Guest Apex

Ottaa paremmin kierroksia suuttimen vaihdon jälkeen..Kulutuksesta en osaa oikein sanoa mitään kun auto ei ole rekisterissä niin ajelen testiajoja tossa hiekkatiellä mikä on noin 500metriä pitkä..Kyllä tuo kuiteskin vie vähän enemmän..Vakio 130 suuttimella ei liiku oikein mihinkään..Pätkii,paukkaa ja rätisee vaan..

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...