Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Tuossa porautin pääsuutinta isommaksi(n:160) ja vakio oli 130..Vakiolla ei ota niin paljon kierroksia kuin tuolla poratulla..Voisko kaasarissa olla jotain vikaa kun pitäis sen ottaa kierroksia vakiosuuttimella..?? Alipainesäätimen testasin ruiskuttamalla crctä jakajan puoleisesta reiästä sisään ja tuli pikku tippoja toiselta puolelta siitä mihin tulee alipaineletku..Vaikuttaako tommonen pikku vuoto kierroksiin.. Alakierroksilla jaksaa mennä hyvin mutta kun täräyttää kaasun pohjaan ei tapahdu oikeastaan mitään..Sitten kun nostaa kaasua ylös noin3-5senttiä alkaa taas kiihtymään..Pitäiskö hommata uusi alipainesäädin vai kaasari tai sitten molemmat?? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Jos kaasutin on 34PICT3 niin voi olla tukossa jostain, tyypillistä ko. kaasarimallille. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 31PICT3..Olen puhistellut kyllä kaasaria useamman kerran..Kaasaria kun yrittää säätää niin ei tunnu reagoivan mitenkään... Quote Link to comment
UltraVW Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 160,kuulostaa isolta? Millainen on koneen muu setuppi? Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Kone on täysin vakio paitsi tuo porattu pääsuutin.. Ai niin..Onhan siinä cherryn puola..Kerrottiin että se kelpaisi vakiopuolan tilalle.. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 1300 vuosimallia-72.Hieman asiasta poiketen,miten paljon voi lokareita leventää että menisi katsastuksesta läpi??Auto ei ole tällä hetkellä kilvissä.. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Lokareista en tiedä, mutta kyllä toi suutin on aivan liian iso vakio 1300cc koneeseen joku 115-130 vois olla oikeempi pääsuutinkoko tuohon koneeseen...,säädä sytkä yms. ja jos ei toimi vaihda mielummin koko jakaja ,taitaa tulla halvemmaks kuin ostaa pelkkä uusi alipainekello mutta veikkaampa vian olevan kaasarissa. Quote Link to comment
Guest ManuOtus Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 1300 vuosimallia-72.Hieman asiasta poiketen,miten paljon voi lokareita leventää että menisi katsastuksesta läpi??Auto ei ole tällä hetkellä kilvissä.. 10 senttiä ilman lupia Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Lokareista en tiedä, mutta kyllä toi suutin on aivan liian iso vakio 1300cc koneeseen joku 115-130 vois olla oikeempi pääsuutinkoko tuohon koneeseen...,säädä sytkä yms. ja jos ei toimi vaihda mielummin koko jakaja ,taitaa tulla halvemmaks kuin ostaa pelkkä uusi alipainekello mutta veikkaampa vian olevan kaasarissa. Vakio suuttimella ei ota läheskään niin hyvin kierroksi kuin tolla poratulla..Sytytystä olen kokeillut säätää molemmilla suuttimilla mutta kyllä tuo porattu vie voiton..Olen kyllä miettinyt ostavani uuden kaasarin ja ehkä jakajan.. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 1300 vuosimallia-72.Hieman asiasta poiketen,miten paljon voi lokareita leventää että menisi katsastuksesta läpi??Auto ei ole tällä hetkellä kilvissä.. 10 senttiä ilman lupia Niin siis yhtä lokaria?? Quote Link to comment
mikan Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Tarkennetaan sen verran että autoa saa leventää 10 cm. Lainaus aken sivuilta: "Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton korin leveyden suurentaminen enintään 100 mm. Auton korin leveyden suurentaminen on mahdollista enintään 100 mm auton alkuperäiseen leveyteen verrattuna." Joten kannattaa mitata leveys lokarien kohdalta ja verrata sitä otteessa ilmoitettuun leveyteen ennenkuin alkaa 50 mm soiroa sovittelemaan. t. Mika Quote Link to comment
beetles Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 tällainen ero 9 cm puoli... kumpi sit ois parempi Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 isoon reppuun mahtuu paremmat eväät:)) leveetä vaan Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Selvä.Kiitoksia vastauksista:) Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 omassa 34pict-3-kaasuttimessa tuli 127 pääsuutin, minkä vaihdoin 132:een. 132 riittää vallan mainiosti vakioon 1585cc koneeseen. Ihan mielenkiinnosta, paljonko kulutus hyppäsi isomman suuttimen jälkeen?, koska ei sillä juuri muuta etua saavuteta. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Ottaa paremmin kierroksia suuttimen vaihdon jälkeen..Kulutuksesta en osaa oikein sanoa mitään kun auto ei ole rekisterissä niin ajelen testiajoja tossa hiekkatiellä mikä on noin 500metriä pitkä..Kyllä tuo kuiteskin vie vähän enemmän..Vakio 130 suuttimella ei liiku oikein mihinkään..Pätkii,paukkaa ja rätisee vaan.. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 kyl täälki 1600 31 kaasarilla ja 132 pääsuuttimella pelas ok, jakaja oli uus :o Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Mulla taitaa kyllä tuo alipainesäädin vuotaa,mutta ajattelin ostavani uuden kaasarin..Siinä vissiin enimmäkseen vika... Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Semmosta vielä että tarviiko olla puskurit paikallaan rekisteroitäessä??? Quote Link to comment
veku Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Semmosta vielä että tarviiko olla puskurit paikallaan rekisteroitäessä??? Ei tarvi mutta kilpi täytyy olla näkyvällä paikalla. Eikä mitään teräviä rautoja saa olla pystyssä. Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Käykö tuohon 1300:n 30pict-3 kun siinä oli ennen 31pict-3..Mitenkä eroaa toisistaan??? Quote Link to comment
Fileas Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 käy 34 ei käy 30/31 imusarjaan Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Mitenkäs tuo toimivuus sitten??Vai onko periaatteessa ihan sama kunpaa käyttää??Korjausoppaassa ei ainakaan ole 1300:n kohdalla näy 30pict-3:sta.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.