Guest Viljami- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 milläs pojat on säätäny akselin säätöpaloja ylöspäin, ainaki mulla ku pultin avaa, kolahtaa suoraa "pohjaa". tunkilla oon nostanu siitä ulommasta mutterista varovasti, ja sisemmän kiristäny, mut mitä konsteja te ootte käyttäny? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Siis sääteletkö ilman että nostat eturenkaat ilmaan? Quote Link to comment
Guest Viljami- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 korjataan, keula on penkkien päällä, mutta silti säätö kolahtaa suoraan pohjille, pitää kammeta kunnolla jousta vastaan että saa korkeemmalle. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Mulla ainakin pyörän paino nostaa säädön tappiin yläasentoon. Ja tunkilla saa olla nostamassa pyörää että on helpompi säätää matalemmaksi. Meneekö sulla ala-asentoon, jos löysytät molemmat säätöpalat? Jos, et sillon voi toisen putkenjousi kammeta vastaan. Tai toinen mieleeni tuleva on sit iskari, mut miten sekään noin rajusti madaltais? Quote Link to comment
Guest hörre Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 mulla sama ongelma,auto tunkeilla ja kun löysään mutterit säädöt menee pohjaan,tulee vähän turhan matala keula...... mitä tehdä ,viisaammat kertokoot?! Quote Link to comment
Tomppa Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Sori nyt, mut mä en todellakaan nyt ymmärrä. Jos auto on tunkeilla ja renkaat ilmassa ja avaat säädöt, niin renkaathan painovoiman vaikutuksesta putoavat alas, eikö? Näin säätö meneekin "pohjaan", eli kun kiristät sen siinä kohtaa niin keulan pitäisi tunkit pois ottaen jäädä yläasentoon? Sori, mä en tajuu. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 mieki ihmettelin et nostatteko te autonne tukivarsista vai miten, ei mulla ainakaa autossa pyörät pomppaa ylöspäin vapaasti roikkuessaan :D mutta ratkaisu vois olla vaikka dropit ni se menee viel matalemmaks ;D Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 milläs pojat on säätäny akselin säätöpaloja ylöspäin, ainaki mulla ku pultin avaa, kolahtaa suoraa "pohjaa". tunkilla oon nostanu siitä ulommasta mutterista varovasti, ja sisemmän kiristäny, mut mitä konsteja te ootte käyttäny? Laitatko kuvan, miten oot tän toimenpiteen suorittanut? Quote Link to comment
Guest hörre Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 elikkä nostin auton tunkilla ylös,laitoin pukit pohjan alle,tunkki pois,mutterit auki ja räps,säätö pohjassa ja auto entistä matalampi,ja kun pitäisi katsastaa se ei ole hyvä....siinä oli niinkuin jousi painetta päällä niis prikoissa kun avasin mutterit,en tiedä jos niin pitää olla. ostin auton hiljattain ja joku entisistä omistajista on laittanut madallus palikat. voiko olla niin et palikat on laitettu väärin kiinni? miten saan keulan takaisin ylös? olenko tehnyt jotain väärin vai missä on vika? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Joo kuvaa kaipaa, ei tosiaan mee jakeluun tää juttu mullakaan??? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Liian lyhyet iskarit. Liekkö Kybin valkoiset keulilla? Quote Link to comment
Jr Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Ongelma taitaa olla juurikin nuo iskarit, näin ainakin itsellä. Ota iskari irti jommasta kummasta päästä ja kokeile uudestaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Jos on dropit ja laitettu aviksista puolet noston puolelle, niin joutuu vääntämään jousta pänningille vaikka on pukeilla jos tahtoo saada ylös asti. Quote Link to comment
Guest hörre Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 jees,nyt meni kuin piti,iskareiden irroitus helpotti kummasti korotusta..... mut aika kova etupäästä vielä,pitää varmaan hommata kybin öljy iskarit. kaikki vähän uutta mulle vielä.... Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Onko kyseisessä kuvassa olevassa laitteessa ns. PUMA/ tehdastekoinen säätökeula? Ei näköjään pääse ton alemmas pelkällä säätökeulalla... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Ei taida olla tehdatekoinen tuossa kuvassa. Tuo säätönamiskahan osoittaa jo melkein suoraan alaspäin. Tehdatekoisella ei saa ihan noin alas. Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Arvelin vaan et ois tehdastekoinen ku ei ole mitään jälkiä et ois jälkeenpäin mitään hitsailtu... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Joo, voihan se ollakin tehdastekoinen. Niitäkin on varmaan monenlaisia, mutta kyllä itse tehdystä saa siistimmän kuin mitä jotkut tehdastekoiset on. Quote Link to comment
Guest samppa Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Mullaki o sama ropleema hc lyhet iskarit joutuu aina ottamaan alapäästä irti ku nostaa puma akseli menee noin 5 cm maasta mut ei oo oikein hyvä ajaa niin matalalla... kyllä se säätö menee alas sojottamaan... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.