Jump to content

Säätöakselista


Guest Viljami-

Recommended Posts

Guest Viljami-

milläs pojat on säätäny akselin säätöpaloja ylöspäin, ainaki mulla ku pultin avaa, kolahtaa suoraa "pohjaa". tunkilla oon nostanu siitä ulommasta mutterista varovasti, ja sisemmän kiristäny, mut mitä konsteja te ootte käyttäny?

Link to comment
Guest Viljami-

korjataan, keula on penkkien päällä, mutta silti säätö kolahtaa suoraan pohjille, pitää kammeta kunnolla jousta vastaan että saa korkeemmalle.

Link to comment

Mulla ainakin pyörän paino nostaa säädön tappiin yläasentoon. Ja tunkilla saa olla nostamassa pyörää että on helpompi säätää matalemmaksi.

 

Meneekö sulla ala-asentoon, jos löysytät molemmat säätöpalat? Jos, et sillon voi toisen putkenjousi kammeta vastaan. Tai toinen mieleeni tuleva on sit iskari, mut miten sekään noin rajusti madaltais?

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest hörre

mulla sama ongelma,auto tunkeilla ja kun löysään mutterit säädöt menee pohjaan,tulee vähän turhan matala keula...... mitä tehdä ,viisaammat kertokoot?!

Link to comment

Sori nyt, mut mä en todellakaan nyt ymmärrä.

 

Jos auto on tunkeilla ja renkaat ilmassa ja avaat säädöt, niin renkaathan painovoiman vaikutuksesta putoavat alas, eikö?

 

Näin säätö meneekin "pohjaan", eli kun kiristät sen siinä kohtaa niin keulan pitäisi tunkit pois ottaen jäädä yläasentoon?

 

Sori, mä en tajuu.

Link to comment
Guest Raggare

mieki ihmettelin et nostatteko te autonne tukivarsista vai miten, ei mulla ainakaa autossa pyörät pomppaa ylöspäin vapaasti roikkuessaan :D

mutta ratkaisu vois olla vaikka dropit ni se menee viel matalemmaks ;D

Link to comment
Guest hörre

elikkä nostin auton tunkilla ylös,laitoin pukit pohjan alle,tunkki pois,mutterit auki ja räps,säätö pohjassa ja auto entistä matalampi,ja kun pitäisi katsastaa se ei ole hyvä....siinä oli niinkuin jousi painetta päällä niis prikoissa kun avasin mutterit,en tiedä jos niin pitää olla. ostin auton hiljattain ja joku entisistä omistajista on laittanut madallus palikat. voiko olla niin et palikat on laitettu väärin kiinni? miten saan keulan takaisin ylös? olenko tehnyt jotain väärin vai missä on vika?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jos on dropit ja laitettu aviksista puolet noston puolelle, niin joutuu vääntämään jousta pänningille vaikka on pukeilla jos tahtoo saada ylös asti.

Link to comment
Guest hörre

jees,nyt meni kuin piti,iskareiden irroitus helpotti kummasti korotusta..... mut aika kova etupäästä vielä,pitää varmaan hommata kybin öljy iskarit. kaikki vähän uutta mulle vielä....

Link to comment
  • 5 months later...

Mullaki o sama ropleema hc lyhet iskarit joutuu aina ottamaan alapäästä irti ku nostaa puma akseli menee noin 5 cm maasta mut ei oo oikein hyvä ajaa niin matalalla... kyllä se säätö menee alas sojottamaan...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...