Jump to content

LYHYITÄ ISKAREITA MISTÄ & MTKÄ?


Recommended Posts

moi,

etsiskelen siis todella lyhkäsiä iskareita taakse.

Tosi lyhkäsiä siksi että auto on alunperin ollut sammakkoiskareilla ja nyt putki-iskareilla VWn aikoinaan toimittamalla muunnossarjalla.

 

lenkki-lenkki.

 

Tuleeko hahmoille mieleen nykyautoa jossa ois oikein lyhkäset?

 

 

seb.

Link to comment
Guest JuMuS

Käviskö jotkut peräkärryn iskarit?

 

Niitä on ainakin olemassa jotain tosi lyhyitä, jopa 20cm mittaisia? Hintakaan ei päätä huimaa. Vaimennustehot voi noissa sitten olla mitä vaan...

Link to comment

Oli juttua tuossa osto threadissäkin jo:

olkatappiseen käy myös Nissan Vanette, Motonet osanumero 44-3187, sopii kuulemma ilman säätämistä ja toimii hyvin.

 

Itsellä motonetistä hommatut perävaunuiskarit edessä ja takana. Edessä piti alalenkin metalliholkki ottaa pois, jotta meni paikalleen. Se kumi istuu hyvin suoraan siihen tappiin.

 

Noissa kadetin iskareissahan ei ole lenkkiä molemmissa päissä?

Link to comment

 

Itsellä motonetistä hommatut perävaunuiskarit edessä ja takana. Edessä piti alalenkin metalliholkki ottaa pois, jotta meni paikalleen. Se kumi istuu hyvin suoraan siihen tappiin.

 

Kun oot ottanu sen teräsholkin kumipuslan sisältä veks, niin mitä vasten kiristät mutterin?

Ja jos et kiristä, millä lukitsen sen?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Asiasta kukkaruukkuun; Ootteko mistään löytäny iskarin lenkin kumeja irrallisena? Ei viittis oikeen ostaa mitään halpis iskareita ihan pelkkien kumien takia.

Link to comment
Guest JuMuS
Asiasta kukkaruukkuun; Ootteko mistään löytäny iskarin lenkin kumeja irrallisena? Ei viittis oikeen ostaa mitään halpis iskareita ihan pelkkien kumien takia.

 

Etolassa olen noita nähnyt. Tosin hintaa niillä taitaa olla halpojen iskareiden verran.

Link to comment

Kun oot ottanu sen teräsholkin kumipuslan sisältä veks, niin mitä vasten kiristät mutterin?

Ja jos et kiristä, millä lukitsen sen?

 

Tarpeeks isolla prikalla.

Ei se kumi periksi anna, kun litistyy sen verran reunoille ettei se iskari pois siitä päältä luiskahda. Jos varman päälle pelaa niin voihan isolla prikalla tukea siihen holkin ulkoreunaan saakka. Pientä "nitinää" saattaa pitää kun haluaa pyöriä siinä ympyrää, mutta liikevara on ainakin mulla sen verran vähäinen muutenkin ettei vaikuta juurikaan.

Tuolla systeemillä oli edellinenkin omistaja laittanut, enkä huomannut parin vuoden aikana ajossa mitään.

 

Jos pääsee pois luiskahtamaan, niin siellä vaikuttaa sitten jo muutenkin sen verran suuret sivuttaisvoimat, että alkais jo muutenkin huolestuttamaan :)

Link to comment

 

Ettei ois edellisen iskarin holkki ruostunu pultin päälle?

 

Näin minäkin aluksi epäilin, mutta puhdas ja kiinteä oli. Kuvia ym pläräämällä totesin että ei siitä enempää kuulu lähteäkään pois.

Se kierreosahan kuuluu olla hiukan kapeampi kuin itse holkin reikää varten oleva tappi?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Yllätyksekseni löyty ihan autotarvikkeesta iskarin kumeja. Kaks osasia kumeja ja ilman holkkia, mutta ei maksanukaan kun 50 senttiä kappale.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...