Jump to content

Pohjalevyn mitat


Recommended Posts

Sain tänään pohjalevyn puoliskat hepattua paikoilleen ja kysyisinkin onko kukaan sattunut ottamaan jotain mittoja omasta pohjalevystään?

 

Esimerkiksi pultin reikien kohdalta leveyssuunnassa tms.?

 

Huomasin vaan, että puolikkaat oli rei'itetty ainakin etupäästä eritavalla kuin vanhat. Mittailin vanhan pohjalevyn aikanaan ennen puolikkaiden irroitusta ja nyt niissä on leveyssuunnassa max. 5 mm heittoa, toisten kiinnityspulttien kohdalta edestä katsottuna. Tällä tuskin on merkitystä, vähän reikien venytystä tiedossa. Viidennen pultin reiän kohdalla mitta on sama kuin aiemminkin.

 

Kannattaisiko kori nostaa vielä pohjalevyn päälle ennen lopullista hitsausta vai kuinka tarkalle nuo leveys suunnan mitat pitäisi saada? En ole ennen vaihtanut puolikkaita, joten ei ole kokemusta tuosta asiasta.

 

Niin ja miten olette hitsanneet niitä kiinni runkopalkkiin? Onko järkeä hitsata päästä päähän yksimittaisella saumalla, kun alunperinkin ne on vaan piste hitseillä kiinni?

 

- Jussi

Link to comment

mä otin aikanaan ristimittoja alustanpuolikkaiden reistä ja vastaavista kohdista korissa..kyllä silti joutuu parista reiästä niistämään hiukan reunoista pois..eli senverran kuitenkin epäonnistui.

Kyllä mä sinuna nostaisin sen kopan hollille ennen hitsausta.

Sen runkotunnelia vastaan olevan sivun vetäisin "palkoon" (sauma-rako-sauma-rako...)myrkkymaalia pintaan ja joku saumapaska ainakin sinne alustan alapuolelle niihin saumoihin (tietty sellanen päällemaalattava)->ei paska kerry sinne rakoon ja ala hapattamaan niin herkästi

Mutta tää nyt on vaan mun mielipide..

Link to comment
  • 2 years later...

Nostan vanhaa aihetta kun otsikko on oikea.

 

Miten pitkä ja leveä on kuplan pohjalevy? Irroitusta vaille on itsellä ja pitäsi saada kuomukärrillä siirrettyä hiekkapuhallukseen, en vain älynnyt mitat sen pituutta, että mahtuuko kyytiin...Eikä tarvii olla sentilleen +10cm tarkkuus riittää!

Link to comment
Guest Toheltaja

kuplan pohja on muistaakseni luokkaa 1400mm levee, jos ei tunkin korvien sojotusta lasketa, ja pituutta arviolta semmonen 2,7m kun menee kivasti ducatoon, jonka pohja on 2,85m.

 

Mä oon rei-ittäny pohjan, ja hitsannu vastaavasti ku originaali, mikillä tosin - suotta sitä alkaa täysmittaisena töröttämään kiinni, ei se sen tukevammaks tule.

post-146-13888361776398_thumb.png

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...