Guest Japi79 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Eli kleinbus -72 on kyseessä ja ei lähde yht`äkkiä käyntiin startista ollenkaan. pyörittää kyllä tosi hyvin ja kärkiväli on tarkastettu ja kipinää antaa tulpille ja vielä uusi bensapumppu vaihdettu kun oli jemmassa.... Mitähän sitä seuraavaksi yrittäis??? Työntämällä lähtee heti käyntiin ja käy normaalisti. Missä mättää??? Quote Link to comment
Pepe Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 paljonko puolalle tuleva jännite startilla pyöritettäessä? puola paskana? Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Uudella puolalla kokeiltu eikä auttanut!!! Mitähän sitä seuraavaksi keksis?? Quote Link to comment
Sakke Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 taitaa olla virtalukonpohja rikki.Starttiasennossa ei tule virtaa puolalle. Quote Link to comment
Fileas Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Voithan toki vaihtaa kaikki osat pikkuhiljaa, mitäs jos tekis jotain mittauksia yleismittarilla? Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 taitaa olla virtalukonpohja rikki.Starttiasennossa ei tule virtaa puolalle. Samaa mieltä... Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Jep! pääsi reissusta pois ja taas auton kimppuun. Eli ei vieläkään lähde avaimesta käyntiin, mäkistartilla lähtee hyvin ja käy hyvin kun saa vaan käyntiin!! Uusittu puola, tulpat, kärjet, bensapumppu, sytkä säädetty ja liittimiä putsailtu ja muuta pientä. Antaa hyvän kipinän joka tulpalle ja virtalukonpohja on kunnossa. Startatessa sahaa tosi hyvin mut ei vaan hörähdä käyntiin.... Mitähän sitä seuraavaks tekis??? Oisko vinkkejä??? Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Jeps, taas ehtii remppailla... """Kokeileppa antaa puolalle suoraan virtaa toiselta akulta samalla kun starttaat,siis toisen akun - auton runkoon ja+puolan +/15."""" Eli kokeiltu tuolla hommalla mut ei vaikutusta. Sit vetästiin paku käyntiin ja hyvin lähti ja annoin käydä koneen kuumaksi. Ja useaan kertaan kokeilin kun kone oli lämmin, hyvin lähti käyntiin, mutta kun kone jäähtyi niin eipäs lähdekkään taas??????? Mikähän mättää???? Quote Link to comment
metake Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Joskus menneisyydessä törmänny samaan ihan he**etin väljäksi ajetulla koneella. Koneessa ei ole kylmänä tarpeeks puristuksia jotta jaksais käynnistyä, yrittää mutta ei jaksa. Kuumana männät laajenee ja lähtee startista. Onko koneen kunnosta tietoa? Syökö öljyä? Onko puristuksia mitattu? Edit: Sori luin huonosti enkä huomannut tuota "yht'äkkiä", eli tuskin on tuossa kuitenkaan syy. Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Jeps, taas ehtii remppailla... """Kokeileppa antaa puolalle suoraan virtaa toiselta akulta samalla kun starttaat,siis toisen akun - auton runkoon ja+puolan +/15."""" Eli kokeiltu tuolla hommalla mut ei vaikutusta. Sit vetästiin paku käyntiin ja hyvin lähti ja annoin käydä koneen kuumaksi. Ja useaan kertaan kokeilin kun kone oli lämmin, hyvin lähti käyntiin, mutta kun kone jäähtyi niin eipäs lähdekkään taas??????? Mikähän mättää???? Quote Link to comment
mahti Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Oisko ruoka pulaa? Liekö nousua tarpeeksi bensapumpun käyttötapilla, pumppaako bensaa kunnolla? Bensan pinta kohillaan? Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 """""Onko koneen kunnosta tietoa? Syökö öljyä? Onko puristuksia mitattu?"""" Ei syö öljyä normaalia enempää ja tähän asti muuten toiminut kyllä hyvin. Mites nuo puristukset mitataan ja millä vehkeellä??? Quote Link to comment
Guest Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 """""Onko koneen kunnosta tietoa? Syökö öljyä? Onko puristuksia mitattu?"""" Ei syö öljyä normaalia enempää ja tähän asti muuten toiminut kyllä hyvin. Mites nuo puristukset mitataan ja millä vehkeellä??? Tulppa irti ja mittari kiinni ja noh... loput te muutte neuvoa tuon verran minä tiedän. Quote Link to comment
Fileas Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Oisko ruoka pulaa? Liekö nousua tarpeeksi bensapumpun käyttötapilla, pumppaako bensaa kunnolla? Bensan pinta kohillaan? Korkillinen bensaa kaasariin, selvittää tuon, jos hörähtää Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Jep, mittailin puolan +navasta kun on virrat päällä vähän yli 12 volttia. Mut sit kun starttas lukema tippui n. 9,4 volttiin.... Eli oisko tuossa syyllinen miks ei lähde startista käyntiin?? Eikai se noin paljoo sais tippua, mutta mistä johtuu, mistä alkas selvittää syytä??? puola on uus ja toistakin vielä koitettu. Akku on hyvä ja näyttää lukemaa n. 14 v. -Thanks- Quote Link to comment
metake Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Jep, mittailin puolan +navasta kun on virrat päällä vähän yli 12 volttia. Mut sit kun starttas lukema tippui n. 9,4 volttiin.... Eli oisko tuossa syyllinen miks ei lähde startista käyntiin?? Eikai se noin paljoo sais tippua, mutta mistä johtuu, mistä alkas selvittää syytä??? puola on uus ja toistakin vielä koitettu. Akku on hyvä ja näyttää lukemaa n. 14 v. -Thanks- Monikin asia voi tuon aiheuttaa: - liian ohuet, tai muuten huonot, akkukaapelit - startti vetelee viimeisiään - akku vetelee viimeisiään Mittaa akun jännite kun starttaat, jos akun jännite putoaa tuonne alle 10:n voltin, on vika todennäköisesti akussa tai startissa. Jos akun jännite pysyy startissa ylhäällä, on vika akun kaapeleissa. Jos akku jännite putosi, niin koeta toisella akulla tai apukaapeleilla, Jos ei auta, niin vika on todennäköisesti startissa, jos auttaa niin akussa. Ja kannattaa tarkastaa myös koneen maadoitus, vaikkka ihan ensiksi, eli apukäynnistyskaapeli moottorista sellaiseen paikkaan korissa, että varmasti maadottaa, tai vaikka suoraan akun miinukseen. Edit: Ja jos sulla on akussa jännite 14 ja kuitenkin puolalla vaan 12 voi vika olla myös puolalle tulevassa johdossa, tai siis reitissä josta se kiertää. Voit koettaa vetää akulta suoraan väliaikaisen johdon puolalle, jotta se saa varmasti saman jännitteen kuin akussa on. Ja sitten vaan starttaamaan. Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Jou. Akun jännite mitattu startatessa, ei laske. Akun + ja puolan + välille laitettu piuha ja testattu, ei vaikutusta. Putsattu akun kengät ja navat hyvin ja tark. maapiuhat, ei auta. Voisko se olla startti sit kaput, vaikka pyörittää hyvin mut ei örähdä käyntiin?? Sit taas kuitenkin kun työntää käyntiin ja antaa lämmetä niin sit lähtee startista sen aikaa kun on lämmin kone. Eli startti loppu vai mite????? Quote Link to comment
Fileas Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Startin pusla vaihtoon. Kone paikoillaan sen saa erikoistyökalulla, tai kierretapilla tms. Jos on tosi väljä, kollektori voi ottaa magneetteihin kiinni, ja virta häviää sinne. Puslien takia monella starttaus kiukutellu. Quote Link to comment
Sakke Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Pakko viisastella, startin sisällähän ei ole magneetteja :D Ne on kenttäkäämejä jotka magnetoituu virran johtamisen seurauksena. Quote Link to comment
Fileas Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 .. juujoo jotain sinneppäin ne ol, rautaa ja lankaa ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.