Sakke Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Nyt kaivattas tietotaitoo eli nouhauta. Tutkailin tossa KCW:n ym. muitten sivustoja ja jätkät näyttää suosivan yksimielisesti ykköstyypin olkatappikeulaa kolkkiin laitettavaksi. Onko tätä kukaan koittanu suomessa? Mulla ei oo tarkotus tehä mitään 6" kavennettua vaan joku 2"-4". Eli onnaako kolkin oman akselin kavennus vai pitäskö tehä raakaputkesta suoraan olkatappikeulaa vastaava aksila? Toinen asia, muistaakseni joku jenkki joskus oli tehny droppiolat kolkin omaan akseliin ja linkki hukassa, kellään tallessa? Olkatappikeulaan vois tuikata kuplan omat dropit ja laittas vaikka levytkin samalla. Laillisuudesta vielä että, omavalmisteakselit oli muistaakseni laittomia? KCW:n akselihan olis periaatteessa laillinen jos sen jenkeistä tilais... Quote Link to comment
-tipi- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Kolmostyypin omassa akselissa kavennusta hankaloittaa vääntösauvat ja vakaaja, jotka on takajousien tyyppiset. Ja tietty se että akseli on prässättyä peltiä eikä putkea. Kolkissa ei kyl tilanpuolesta kaventaa tarvii, ellei oo älyttömät ET vanteissa tai sit jotain 18" kumia 7" leveellä vanteella. Kolkis on erilailla tilaa tontittaa sopivalla rengastuksella, kuin mitä kuplassa. Mulla muistaakseni Himoksella 2005 Karttuset mittas jotain 55mm maavaraa 145/65 kumeilla ja kahen pykälän madalluksella (muuten tyhjästä autosta paitsi meikä 80kg sisällä). Kolmen pykälän madalluksellakin mahtuu 145/80 pyörimään. Eli kolme pykälää ja matala kumi niin ollaan aika lintassa jo. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=110323 Quote Link to comment
JaniM Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Kavennusta ei pysty oikein tekee, mutta säätöpalikoiden teko onnistuu periaatteessa. Tarkoitus olis tehdä omaan notsiin ruuvisäädettävä etuakseli. Eli jos haluaa kaventaa, niin pitää vaihtaa kuplan akseli. Quote Link to comment
Sakke Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 hmm, pähkäilyn tuloksena aattelin ensin kokeilla tota perinteistä madallusta, pitää toivoa vaan että pallonivelet ei pohjais aivan heti. Tosiaan tuon kolkin oman akselin kavennus on kohtalaisen vaativaa, ainakin tämän kuvan perusteella :D Quote Link to comment
JaniM Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Sepäs se, alapään nyt vielä hoitais, mutta ylä kallistuksenvakain on se ongelma. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 jos vaan tila antaa myöten niin tuo spooriosaa ulos tukivarsista... Tokihan tuossa joutuu tukivarsiin hieman hitsausta käyttämään ja mahdollisesti rikkomaan muutamat, mutta so what http://personal.inet.fi/cool/huttunen/autot/saatojousilatta.jpg Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.