-MITO- Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Oliko tähän jotain fiksua konstia? kenties erikoistyökalua, vanhat laakerit oli niin prkleesti kiinni ja uudetkin joutui takomaan paikalleen.. Quote Link to comment
Guest Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 akseliputken lammitysta ja paukuttaa moskalla akselin takapuolelle, niin etta akseliputki ajaa laakerin ulos. Talloin on tietty lodju irti autosta jne... Ma koitin joskus tehda ulosvetajan, Muirin idiot bookissa on ohjeet. Ei tainnu toimia kovin hyvin muistaakseni Jan Quote Link to comment
-MITO- Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Ulosvetäjä kiinnostais jos semmoinen hyvä jostain löytyisi. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Hitsaat vanhaan lakruun harjateräs-U-lenkin ja sitte se kettingillä Golfin vetokoukkuun ja eikun hanaa vetarin suuntaan Quote Link to comment
-MITO- Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 :D Tarkoitus ois siis säilyttää nää uudet laakerit ehjänä kun siirrän vetarit ja putket toiseen lodjuun. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 No voithan sie vetää tavallisella ulosvetäjällä sen akseliputken irti akselista laakereineen päivineen. Tai tee vedin vaikka teräksestä ja kierretangoista. Voima menee vierintäelinten läpi joo, mutta se ei haittaa kun pyörität sitä laakeria, etkä ulosvetimen pulttia. Quote Link to comment
metake Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Oisko ne tuollaiset mitä tarviit: http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... _front.jpg http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... b_back.jpg http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... s/202b.jpg Quote Link to comment
-MITO- Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Taitaa olla, onko toi laakerien hullu tiukkuus vetareissa normaalia vai onko mun vetarit vaan tavallista kehnommin viimeistelty? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 minulta läks laakeri irti sormivoimalla. Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Mun laakerit lähti rälläkällä, kun ensin oli paukutettu ja lämmitetty ja paukutettu ja lämmitetty.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 On ne pikkusen voimaa vaatinu tähän mennessä. Silleen normaalisti. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Mutta taitaa tehtaan pojilta viimeistely olla jääny akselin pinnasta vähä sinneppäin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 No ei sen tarvii olla kun satasen tiukempi, niin johan tuntuu ja paljon. Sen löysä kuitenkaan kuulu olla. Kun on kuitenkin aika paljon kuormaa ja tuossa tapauksessa nimenomaan sisäkooli on se pyörivä kooli. Ulkona saa olla löysempi sovite kun se on paikoillaan. Quote Link to comment
Guest PaKe Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Eikö aika hevi ulosvetäjä syntyisi, kun ottais vaan putkenpätkän mikä mahtuu akselin päälle, hitsaa toiseen päähän mutterin mihinkä sitten kiertää soppelin pitkän pultin ja sen "laakerinpään" heftaa vanhaan laakeriin kiinni? Pitäis jossain vaiheessa koittaa vaihtaa toinen takalaakeri kun jonkin asteista jurrutusta välillä kuuluu, saattais tulla laakerista.. Valuuko tuolta kaikki lootaöljyt lattialle jos pitää kauan auki? Ja jos jollakin sattuu olla jarrut sen verran purittuna että sais vähän mittoja (akselin halkasija, pituus laakerista tai pesästä akselin päähän) niin olisin kiitollinen tiedonjaosta. Vuosimalli -73 jos noilla jotain eroa on? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.