Jump to content

Pätevä kansiseppä?


Guest veewee

Recommended Posts

Kansiset Oy, heppu osaa asiansa ja laitteet on keskimaaraista konepajaa paremmat. Keskittyy VAIN kansitoihin, ja osaa kuplankin kansia viilata. Ma olen siella teettanyt isompia ja pienempia toita.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Eräs "tuntematon" kansirakentaja "viritti" uudet 042 kannet ja oli luvannut niiden virtaavan 175 hp.

Katselin niitä yhden minuutin ajan ja totesin niiden virtaavan n.120 hp.

 

Laitoin yhden kannen virtauspenkkiin ja sain mittaustulokseksi 119 hp.

 

10 minuutin korjaustöiden jälkeen sain kannen virtaamaan 139 hp.

 

Muutaman tunnin muutostöiden jälkeen mittaustulokseksi olisi muodostunut n. 160 hp.

 

Imuventtiilin koko oli 40 mm. ja vastaavanlaisen uuden kannen virtausmääräksi olen saanut yhdessä Jokkis-autoon rakentamissani kansissa 180 hp. ja virtausarvot olivat hyvät heti 2mm. venttiilin nostosta alkaen.

Link to comment
Guest Toheltaja

Moottorikoneistamo T & H Aaltonen, Vanha Lahdentie, Mäntsälä.

Tuolla kuplapajakin koneistuksensa teettää.

Aikataulut usein myyty piiiiitkälle eteenpäin, mutta jos ei päivän päälle kiire ole, niin hintansa väärti.

Link to comment

Senverta paljon ettei heikoista vakioista paljoo kannata teettaa.

Ostaa siedettavat isovenakannet ja teettaa niista.

 

Pari vuotta sitten ostin uudet 40x35.5 kannet luokkaa 600e pari, ja muutoksiin meni about saman verran. (sisaltaa virtausmittaukset). Imupuolelle isoja muutoksia, pienta pakopuolen hierontaa, jonkin verran venatoita,

ja aika paksu siivu plaanattiin palotiloista. Saastin paljon rahaa kun itse muotoilin palotilat ja venttiililautaset ja siivosin paikkoja sielta taalta.

 

Noista mitattiin 165hp 12mm nostolla, mulle tosin tuli nostoa 14mm.

jostain syysta eivat mitanneet isommilla nostoilla, vaikka kayra naytti selvasti olevan potentiaalia viela parantaa virtausta.

 

Tama on muistinvaraista tietoa, toivottavasti muistin oikein.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...