Jump to content

Vihreä nelkku!


Guest Eero

Recommended Posts

Tulipa ostettu Savitaipaleella myynnissä ollut vihreä täysin ruostekorjattu ja maalattu nelkku(kiitokset Jani Antikaiselle). 1.7 ja 2l kone tuli mukana ja 2l ruvetaan tekemään ruisku vaparia. Ukko myi mukaan aika edullisesti Scatin virinokan ja sain muutenkin sieltä hirmumäärän tavaraa mukaan. Nyt alkaa rakentelu ja ehdotuksia ja ideoita saa esittää paljon! Vanteita tässä olen etsiskellyt ja oikein ei tahdo löytyä helpolla ainakaan Suomesta. Suuttimet ja polttoainekisko tilattu jo nyt ja megasquirttia ajattelin ohjaamaan ruiskua. Miltäs kuulostaa? Kiinnostaako väkeä ollenkaan tämmönen projekti

Link to comment

Kyllä Suomestakin vanteita löytyy, ainakin osakauppiailta. Miusta tuohon autoos menis hienosti ihan orkkiksen näköset vanteet 5,5" leveenä. Joko ihan vanne hopeena tai musta/valkeena. Aluista sitten ATS:t tai 2litret orkkisjakoisista.

 

Tai sittten jotkut modernimmat, tahi possun vanteet. Vaikka 17" turpokupit, eiks tosta muutenkin tuu germanluukki, kun on iso t4 konekin ;oP

 

Tämmösen kunnostelin 10 vuotta sitten lankomiehelle:

 

bugin5.jpg

Link to comment
Tulipa ostettu Savitaipaleella myynnissä ollut vihreä täysin ruostekorjattu ja maalattu nelkku(kiitokset Jani Antikaiselle). 1.7 ja 2l kone tuli mukana ja 2l ruvetaan tekemään ruisku vaparia. Ukko myi mukaan aika edullisesti Scatin virinokan ja sain muutenkin sieltä hirmumäärän tavaraa mukaan. Nyt alkaa rakentelu ja ehdotuksia ja ideoita saa esittää paljon! Vanteita tässä olen etsiskellyt ja oikein ei tahdo löytyä helpolla ainakaan Suomesta. Suuttimet ja polttoainekisko tilattu jo nyt ja megasquirttia ajattelin ohjaamaan ruiskua. Miltäs kuulostaa? Kiinnostaako väkeä ollenkaan tämmönen projekti

 

Kyllähän tuo varmasti kiinnostaa.

Link to comment

Hyvä jos kerta porukkaa kiinnostaa niin pitää kirjotella juttua tänne. Tuo vihreä variantti on muuten saman värinen kun tuo minun nelkku.

 

Matala sen ainakin pitää olla ja jotkut vanteet alle, ei kuitenkaan yhtä matala kun tuo ilimann racingin kilpuri joka seisoo tuossa minun nelkun vieressä, mutta sinne päin. Mitkäs ne on nyt ne iskarit jotka tuohon kävi, 80 audin mutta minkä mallin.

 

Saattaa olla kohta myynnissä ihan aito tehoputki tuohon tai ainakin ylimääräinen äänenvaimennin.

 

Huomenna tulee suuttimet ja torstaina suutintukki niin pääsee poraamaan suuttimille paikat ja sovittelemaan imusarjaan

Link to comment
Guest Jani Antikainen

Ainakin 80 luvun alkupulen kanttikopan (en muista tyyppinumeroa) etuiskarit käy, mutta ellen ihan väärin muista niin tästä uudemmissa malleissa käytetään samoja etuiskareita myös.

Link to comment
Guest Jani Antikainen

Kun vaan iskarin varren paksuudet täsmäävät, niin silloin asennus onnistuu melko varmasti. Kun audin iskaria asennetaan nelkun tolppaan, käytetään nelkun omaa ohjuriholkkia tolpan yläpäässä. Audin iskari on joka tapauksessa lyhyempi ja tolpan sisään voidaan asentaa sovite, jolla patruuna saadaan tukevasti paikoilleen. Lyhyemmällä iskarilla saadaan myös keulaa alemmas + orkkis yläpäässä oleva pohjaanlyöntikumin holkin poisto tiputtaa keulaa lisää noin 3-4 cm. Jousia joutuu lyhemmän iskarin vuoksi modaamaan.

 

Nuo Pepen iskarit ovat melko varmasti sopivat, vaikka varaosanumeron perusteella ne eivät ole samoja, mitä vanhemmissa käytettiin. Voivat kuitenkin olla lähes saman mittaiset. Tärkeintä on, että sen iskarin "pumppuvarren" paksuus on sama.

Link to comment

katoppas pepe niitä pumppuvarren paksuuksia niin voin ostaa ne pois jos ovat sopivat.

 

Saatoin ehkä löytää tänään jarruosat tuohon omaan, siis volvon etujarrut.

Mitäs kaikkee niihin joutukaan tekemään että käyvät paikoilleen ja olikos se 242 volvo? olis siellä 740 missä olis kanssa jarrut tallella

Link to comment
Guest Jani Antikainen

200 sarjan Volvon nelimäntäiset satulat käy suoraan olka-akselin kiinnikkeisiin, mutta oma levy ei enää käy sen jälkeen. Tarvitset myös isomman jarrupääsylinterin, jonka asennuksessa on sovittelemista. Oma pääsylkky on sivusta kiinnitettävä ja sellaisia ei juuri ole tarjolla. Navan voisi periaatteessa tehdä vanhasta jarrulevystä, mutta sopivan levyn löytyminen niin suurella kaulalla on vaikeaa. Kilpurissa on Audin napa ja Bemarin levy. Pulttijako on 5x112 mm. Kilpurista tietty voisi ottaa suoraan mallia jarrupäivitykseen, mutta silti tulee eteen jarrupääsylinteri ongelma. Volvon jarrupääsylinteri vie mittaritaulun takaa niin paljon tilaa, että toinen orkkismittareista ei mahdu paikoilleen. Ehkä paljon käytetty Golf gti:n pääsylinteri olisi riittävän lyhyt tähän. Jarrubalanssin kanssa tulee myös säätämistä, eli aika paljon on hommaa kun tähän muutokseen lähtee.

 

Sanoisin että Vakioilla levyillä ja satuloilla pärjää kyllä hyvin tieliikenteessä. Helpointa olisi aloittaa jarrupäivitys takapäästä, jonne rumpujen tilalle voisi asentaa levyt. Sekin on lähinnä kosmeettista, omat rummut ovat tehokkaat.

Link to comment
  • 2 weeks later...

No niin, tilattua: Scatin nostajat nokalle, kannet viedään Kuopion Venttiilipajalle venttiilien vaihtoon keskiviikkona. tästähän nyt kuitenkin tulee ahdettu Janin suosituksesta. Venttiileinä ajattelin käyttää 39imu ja 38pako, sillä pitäs sitten pelata jotenkin. Kytkin tehdää 228mm vasserbokserin vauhtiksella ja audin levyllä jossa nelkun keskiö. Imusarjat porattu uusille suuttimille sopiviksi ja polttoainekiskoon porattu sopivat reiät. että tämmöstä tällä kertaa.

 

Idea kävi mielessä että ahtimena toimisi vnt mutta ei taida kestää voimansiirto semmosta että ahtaa alhaalta jo hyvin

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...