Guest Eero Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Tulipa ostettu Savitaipaleella myynnissä ollut vihreä täysin ruostekorjattu ja maalattu nelkku(kiitokset Jani Antikaiselle). 1.7 ja 2l kone tuli mukana ja 2l ruvetaan tekemään ruisku vaparia. Ukko myi mukaan aika edullisesti Scatin virinokan ja sain muutenkin sieltä hirmumäärän tavaraa mukaan. Nyt alkaa rakentelu ja ehdotuksia ja ideoita saa esittää paljon! Vanteita tässä olen etsiskellyt ja oikein ei tahdo löytyä helpolla ainakaan Suomesta. Suuttimet ja polttoainekisko tilattu jo nyt ja megasquirttia ajattelin ohjaamaan ruiskua. Miltäs kuulostaa? Kiinnostaako väkeä ollenkaan tämmönen projekti Quote Link to comment
-tipi- Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Kyllä Suomestakin vanteita löytyy, ainakin osakauppiailta. Miusta tuohon autoos menis hienosti ihan orkkiksen näköset vanteet 5,5" leveenä. Joko ihan vanne hopeena tai musta/valkeena. Aluista sitten ATS:t tai 2litret orkkisjakoisista. Tai sittten jotkut modernimmat, tahi possun vanteet. Vaikka 17" turpokupit, eiks tosta muutenkin tuu germanluukki, kun on iso t4 konekin ;oP Tämmösen kunnostelin 10 vuotta sitten lankomiehelle: Quote Link to comment
-MITO- Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Tulipa ostettu Savitaipaleella myynnissä ollut vihreä täysin ruostekorjattu ja maalattu nelkku(kiitokset Jani Antikaiselle). 1.7 ja 2l kone tuli mukana ja 2l ruvetaan tekemään ruisku vaparia. Ukko myi mukaan aika edullisesti Scatin virinokan ja sain muutenkin sieltä hirmumäärän tavaraa mukaan. Nyt alkaa rakentelu ja ehdotuksia ja ideoita saa esittää paljon! Vanteita tässä olen etsiskellyt ja oikein ei tahdo löytyä helpolla ainakaan Suomesta. Suuttimet ja polttoainekisko tilattu jo nyt ja megasquirttia ajattelin ohjaamaan ruiskua. Miltäs kuulostaa? Kiinnostaako väkeä ollenkaan tämmönen projekti Kyllähän tuo varmasti kiinnostaa. Quote Link to comment
-AP- Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Tässä autossa ATS:ät. http://www.keilakas.ee/Tuur_007/slides/PICT0308.html Quote Link to comment
Guest Eero Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Hyvä jos kerta porukkaa kiinnostaa niin pitää kirjotella juttua tänne. Tuo vihreä variantti on muuten saman värinen kun tuo minun nelkku. Matala sen ainakin pitää olla ja jotkut vanteet alle, ei kuitenkaan yhtä matala kun tuo ilimann racingin kilpuri joka seisoo tuossa minun nelkun vieressä, mutta sinne päin. Mitkäs ne on nyt ne iskarit jotka tuohon kävi, 80 audin mutta minkä mallin. Saattaa olla kohta myynnissä ihan aito tehoputki tuohon tai ainakin ylimääräinen äänenvaimennin. Huomenna tulee suuttimet ja torstaina suutintukki niin pääsee poraamaan suuttimille paikat ja sovittelemaan imusarjaan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Pakosarjan lähdöt voi sit tilata miulta jos kiinnitys on mallia 0 Quote Link to comment
Guest Jani Antikainen Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Ainakin 80 luvun alkupulen kanttikopan (en muista tyyppinumeroa) etuiskarit käy, mutta ellen ihan väärin muista niin tästä uudemmissa malleissa käytetään samoja etuiskareita myös. Quote Link to comment
Pepe Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Mulla on n. 2-3tkm ajetut Bogen alkuperäisetuiskarit ylimääräisenä. Ovat t89 80 Audista mutta jos en ihan väärin muista niin kanttikopassa on aivan samanlaiset. Quote Link to comment
Guest Jani Antikainen Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Kun vaan iskarin varren paksuudet täsmäävät, niin silloin asennus onnistuu melko varmasti. Kun audin iskaria asennetaan nelkun tolppaan, käytetään nelkun omaa ohjuriholkkia tolpan yläpäässä. Audin iskari on joka tapauksessa lyhyempi ja tolpan sisään voidaan asentaa sovite, jolla patruuna saadaan tukevasti paikoilleen. Lyhyemmällä iskarilla saadaan myös keulaa alemmas + orkkis yläpäässä oleva pohjaanlyöntikumin holkin poisto tiputtaa keulaa lisää noin 3-4 cm. Jousia joutuu lyhemmän iskarin vuoksi modaamaan. Nuo Pepen iskarit ovat melko varmasti sopivat, vaikka varaosanumeron perusteella ne eivät ole samoja, mitä vanhemmissa käytettiin. Voivat kuitenkin olla lähes saman mittaiset. Tärkeintä on, että sen iskarin "pumppuvarren" paksuus on sama. Quote Link to comment
Guest Eero Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 katoppas pepe niitä pumppuvarren paksuuksia niin voin ostaa ne pois jos ovat sopivat. Saatoin ehkä löytää tänään jarruosat tuohon omaan, siis volvon etujarrut. Mitäs kaikkee niihin joutukaan tekemään että käyvät paikoilleen ja olikos se 242 volvo? olis siellä 740 missä olis kanssa jarrut tallella Quote Link to comment
Guest Jani Antikainen Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 200 sarjan Volvon nelimäntäiset satulat käy suoraan olka-akselin kiinnikkeisiin, mutta oma levy ei enää käy sen jälkeen. Tarvitset myös isomman jarrupääsylinterin, jonka asennuksessa on sovittelemista. Oma pääsylkky on sivusta kiinnitettävä ja sellaisia ei juuri ole tarjolla. Navan voisi periaatteessa tehdä vanhasta jarrulevystä, mutta sopivan levyn löytyminen niin suurella kaulalla on vaikeaa. Kilpurissa on Audin napa ja Bemarin levy. Pulttijako on 5x112 mm. Kilpurista tietty voisi ottaa suoraan mallia jarrupäivitykseen, mutta silti tulee eteen jarrupääsylinteri ongelma. Volvon jarrupääsylinteri vie mittaritaulun takaa niin paljon tilaa, että toinen orkkismittareista ei mahdu paikoilleen. Ehkä paljon käytetty Golf gti:n pääsylinteri olisi riittävän lyhyt tähän. Jarrubalanssin kanssa tulee myös säätämistä, eli aika paljon on hommaa kun tähän muutokseen lähtee. Sanoisin että Vakioilla levyillä ja satuloilla pärjää kyllä hyvin tieliikenteessä. Helpointa olisi aloittaa jarrupäivitys takapäästä, jonne rumpujen tilalle voisi asentaa levyt. Sekin on lähinnä kosmeettista, omat rummut ovat tehokkaat. Quote Link to comment
Guest Eero Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 No niin, tilattua: Scatin nostajat nokalle, kannet viedään Kuopion Venttiilipajalle venttiilien vaihtoon keskiviikkona. tästähän nyt kuitenkin tulee ahdettu Janin suosituksesta. Venttiileinä ajattelin käyttää 39imu ja 38pako, sillä pitäs sitten pelata jotenkin. Kytkin tehdää 228mm vasserbokserin vauhtiksella ja audin levyllä jossa nelkun keskiö. Imusarjat porattu uusille suuttimille sopiviksi ja polttoainekiskoon porattu sopivat reiät. että tämmöstä tällä kertaa. Idea kävi mielessä että ahtimena toimisi vnt mutta ei taida kestää voimansiirto semmosta että ahtaa alhaalta jo hyvin Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.