-tipi- Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Tämmönen tuli hommattua perheen kesäkuljettimeksi. Alun perin Californiaan laivattu seibenschitzer, joka kuitenkin vissiin melko pian muutettu retkipakuksi korotettavalla katolla, pienellä pesualtaalla, jäillä toimivalla coleman viileäkaapilla ja westyikkunalla. Sillä on kierretty ameriikkaa ahkeraan ensimmäisten vuosien aikana sivulasin tarrojen ja huoltokirjan mukaan. Suomeen se on leimattu jo '73 ja tarroista päätellen kierretty myös Eurooppaa tiiviisti. Löytyy Tirolia, Nurburing 50 jahre '27-'77, jne. Leimassa tää on ollu viimmeks 2002, jonka jälkeen jääny ruosteiden takia seisomaan. Tarkotus ois heppailla talven aikana läjään ja päästä ensikesäksi baanalle. Ajoin pirssin lokakuun lopussa Helsingistä Joensuuhun, eli teknisesti se on suht toimiva. Koneeksi tulee 1776cc, tupla dellseillä. Joitakin kuvia http://dwl.fi/tipi/muut/Campingwagen/ M-kilven kertoma lisävarustelista oli yllättävän pitkä: 12 144 606 E = 1971 Chassis number "E" vehicle built at the Emden factory 050640 = body: LL53D niagarablau, roof: pastellweiß L90D black leatherette interior A01 = M Codes 020, 026, 089, 102, 206, 506, 507 511, 521, 524, 525 020 = Speedometer & odometer in Miles 026 = With activated carbon container for absorbing fuel vapour 089 = Laminated windscreen 102 = heated rear window 206 = Inner rear-view mirror, with anti-dazzle 506 = Brake servo and dual-circuit brake control lamp 507 = Ventilation Windows in Cabin Doors 511 = Padded dashboard and dashboard lid 521 = With chrome trim and sunvisor without mirror 524 = USA & Candian specifications (covers American spec lighting) 525 = Seatbelts for USA & Canada 042 = Tyre approved by research and development department and free from import duty and costs 508 = Ventalation window in rear passenger door and in the window opposite this door 07 3 = production date Wednesday 17th February 1971 7807 = production planning code UA = destination code for USA - Los Angeles 2211 = Microbus LHD sliding door right, seven seater 21 = 1600cc 4spd manual Quote Link to comment
rimakko Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Taisit ostaa sen ihan "oikealta" Tex Willer hepulta jos en ihan väärin tunnistanut. Kyselin kanssa hemmolta tietoja ja tuntui olevan jostain toiselta planeetalta. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 28, 2008 Author Share Posted January 28, 2008 Faija on turaillu tätä ehjäksi, alkaa olla kohta mädät poisteltu. Sitten vain kittiä kylkiin ja väriä pintaan. Myös funky 70'ties slotteja koeteltu alle, vähän voi takana ahdasta tulla. Eessähän voi aina kaventaa. 'Tex Willer' oli muuten livenä paljon selväjärkisempi kuin mitä ehkä hieman erikoinen kirjallinen ulosanti antoi ymmärtää. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 ei takapään kavennuskaan kovin tuskainen homma ole ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 15, 2008 Author Share Posted March 15, 2008 Suhnuteltu kones paikalleen, härskit äänet ilman vaimenninta, viteon jos sais editoitua pienemmksi, on nyt 70Mb. Mitäs mieltä asiantunteva harrastajakunta on suodattimen paikasta? Ja olihan tuolla kuva Hebsterin toimittamista säätöpaloistakin. Sais vain päätettyä tekeekö juniksen vai palliksen akselilla. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 15, 2008 Share Posted March 15, 2008 Juniksen tietty, et kadu sitä koskaan jälkeenpäin... Pallossa ei riitä tonttivarat siihen mihin joskus tulee mieli mennä. (vaikka just nyt riittäiskin se maltillinen) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 17, 2008 Author Share Posted March 17, 2008 Ka tos palliksessa ei vielä 15cm madallusta edes huomaa... Quote Link to comment
-tipi- Posted March 23, 2008 Author Share Posted March 23, 2008 Nyt on slotit alla, kumit on 165/70R14C ja 165R14C. Joutuu hieman madaltamaan... Photoshop: Bonuksena vielä taidekuva perjantailta: Quote Link to comment
Guest miko Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 sopis hienosti toi savupiippu kuvaan!;) Quote Link to comment
Guest fredy66 Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 cool man and pleas slame it Quote Link to comment
Rofa.com Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Ei liian tonttiin sit. ;) Quote Link to comment
Guest Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Laikkaa vaan, kylla se siita: Quote Link to comment
-tipi- Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 Projekti edistyy hienosti, vaikken itte juuri oo ehtiny Suomes oleen. http://dwl.fi/tipi/muut/Campingwagen/08aprilli/ Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Joensuussa itsestään eteneviä projekteja? Quote Link to comment
Guest Damien Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Hei tuohonhan kuuluu maalata Dharma-logot. Näyttäisi ihan "firman" autolta ;) http://www.youtube.com/watch?v=YZL4I6VQ3eg Quote Link to comment
-tipi- Posted April 7, 2008 Author Share Posted April 7, 2008 Joensuussa itsestään eteneviä projekteja? Amerikan malliin kuuluu teettää projektit amerikan malliin kalleilla koripajoilla, et voi itse keskittyä harrastamiseen. Quote Link to comment
Heebah Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Projekti edistyy hienosti, vaikken itte juuri oo ehtiny Suomes oleen.http://dwl.fi/tipi/muut/Campingwagen/08aprilli/ Tuohan on teidän RakkaudenRetki Vaunu... -t- Quote Link to comment
Broidi Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Voe pillu, pitii laekata! Quote Link to comment
Heebah Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 PilluLiiteriin? Eli uudella Marimekon kuosilla... Quote Link to comment
joksa Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 kustomointi aloitettu frenchaamalla antenni? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 mistäs lähtien marimekolla o pillukuosia ollu ;) eräällä toisella toimittajalla onkin. Sitä on omaan autoon jo siivut tilattu ruskeena beigellä kuvioinnilla ja päinvastoin. Tulleep rättikin moisesta :D Eikä vituta enää... Quote Link to comment
joksa Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 http://www.mariannevalola.com/ kirkkovenekuosi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Ee se ole marimekon kuosi, se on Mariannen oma design... Painettu vaan marimekon valmistamille kankaille. Tuolta mullennii tulee. Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Projekti edistyy hienosti, vaikken itte juuri oo ehtiny Suomes oleen.http://dwl.fi/tipi/muut/Campingwagen/08aprilli/ Tuohan on teidän RakkaudenRetki Vaunu... -t- EI kai....sitten täys lasti karvasia ukkoja autoon ja torppiin.Voittaa helposti Pojkar Choicen Ruottissa Quote Link to comment
-tipi- Posted April 8, 2008 Author Share Posted April 8, 2008 No voe helevetti, sieltähän se pätkähti. Ja mie kun oon viikkokausia miettiny uutta väriä. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 20, 2008 Author Share Posted April 20, 2008 Tänään puuhastelin kojetaululla. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Vappuna suojailitiin ja turattiin pohjamaalia: Parin viikon päästä lisää pakkelia, ja subbaskotelon/penkinjalustan värkkäyilyä: Sit ei jaksanutkaan tehä pohjia, väri vaihtoon vaan, ajoautohan tästä tulee. Huomatkaa professionaaliset maalaustilat a'la t:mi kärpänen kylessä ;o) Eilen hain sitten kotio: Quote Link to comment
-tipi- Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Arvatkaa oliko 1kk kuivat maalarinteipit tiukassa, millähän ne jämät/liimat sais irti ilman maalien liukenemista... Quote Link to comment
Jallu Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Mites bräkleen...vai mitä se crc rasvanpoisto olikaan..sulattaa liimaakin, haihtuu nopeasti luulis maalin kestävän ku ei ihan lutraa sitä..spray siis Quote Link to comment
Guest ville s Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 autoglym tar remover. toi o hyvä aine liima jämien poistoon. Quote Link to comment
rimakko Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Meillä töissä käytetään kontakt Cremie Label off etikettien poisto spraytä, joka on todella tehokas aine. Samaa myydään myös CRC Label Off merkillä. Noita saa ainakin Etolasta ja Elfalta. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 Toi glymi toimii liimaan, pitää vaan ensin saada teipin paperi nyplättyä pois. Sitten Jussina kerkis possun rassailun ohessa läjäämään busaakin. Eli päällystämään Oulusta hommatut etupenkit (kiitos Heka&kumpp.), Wolfsburg Westin päällisillä. Tilasin '68-'73 päälliset ja uudet 'heinät'. Mut purkaessani huomasin että pallit oli tehty 10/73. Istuinosat läjäytyivät hyvin, mutta selkänojat olivat muutaman sentin korkeammat näissä uudemmissa rungoissa, joten vähän sai hikoilla enemmän että sai istumaan nätisti. Laitoin ensin jousien päälle farkkukangasta, etteivät ne söisi 'heiniä' niin pahasti, sitten ne heinät, ja päälle vielä öljynimeytysmattoa. Tulos on minusta varsin onnistunut. Jos olisin entisöimässä vinyyliverhoiluiltua folkkaria, nämä WW:n päälliset olisivat mielestäni oiva valinta. Vaikka huomasinkin että raidoitus niissä ei täsmännytkään sataprosenttisesti '71 orkkispenkkiin (kuva edellisellä sivulla), jossa on raidoitus poikittain, kun taas WW:n vinyylissä se on meno suuntaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Lomilla tuli nysvättyä mittareita kojelautaan, näähän on elintärkeitä katsastuksessa. Oli tuommonen ylimääränen radioplatta, niinpä ruufasin spjurtcompin siihen. Sit tietty piti kolorkoodata nopsa- ja bensamittarien viisarit tohon kolkinkelloon ja muihin sopiviksi. Tämä kromattupelti vaihtunee mustaan... Vetarinsuojakuminkin sain vaihdettua. Putsasin murroksen kokonaan, rasvasin, kasasin ja tiettenkin pykälällä pieleen, eli auton alla vasta huomasin ettei jousta ollenkaan. Ekakertalainen oppii aina vaikeimman kautta. No sokka pois, nivel irti ja osiin, ja takas nippuun. Alkuperäisen 37 vuotiaan nivelen ulkokoolin yhdessä urassa aika paha kuluma, haitanneeko menoa? Kännykkäkuvia niin ei tainnu makro tarkentaa... Quote Link to comment
Guest Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 ei oo mokomat kulumat mun menoo ainakaan haitannu. sit kun puuttuu pari kuulaa ja kii vaan sormin ni sit haittaa jopa kun työntää autoo! meni koko nivelen sisäosa paskaksi! Quote Link to comment
-tipi- Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Pitkästä aikaa ruuvasin vähän bussiakin, pitemmät pinnapultit tarvittiin Wolfracejen kiinnittämiseen. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 Tänään ruufasin amerikan ihmeet, eli Z-Bed saranat kiinni. Näillä saa näppärästi orkkis takapenkin takatavaratilan tasoon sängyksi. Kuvasta klikaten lisäkuviin: Quote Link to comment
-tipi- Posted June 29, 2009 Author Share Posted June 29, 2009 Tämäkin proggis eteni sen verran että sain rikiteltyä sen yhden lomaviikon avulla leimaan. Pohjaan piti vielä muutama paikka hitsata ja maalata se. Jarrut tuottivat hieman jumppaa, mutta nyt on nekin reilassa ja auto kilvissä. Juhannuksena tuli heitettyä 100km mökkikeikka. Kosteilla teillä öljynlämmöt pysyi 80°C:ssa. Viime viikonloppuna heitettiin 450km:n lenkki Old Timer Runiin Mikkeliin, pois tultiin Åken maisemareittiä Enonkosken kautta. Matkavauhtina oli n. 80km/h ja helteisessä säässä öljynlämmöt kipusi noin 102-103 asteeseen. Kierroksia 165R14C kumeilla tuossa vauhdissa on noin 3100. Seuraavana listalla ois: Kaijuttimien asennus, mankka ja subi löytyy jo. Uudet verhot. Patja takaloosteriin. Uusi rätti nostokattoon. Säätöpalat etuakseliin. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 20, 2009 Author Share Posted July 20, 2009 Seuraavana listalla ois:[X]Kaijuttimien asennus, mankka ja subi löytyy jo. [X]Uudet verhot. [X]Wirtaa retkiakulle et noi mankka ja kajarit toimis! [X]Patja takaloosteriin. [ ]Uusi rätti nostokattoon. [ ]Säätöpalat etuakseliin. Eli werhot wäkästelty Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Retrot on! Ja sopivat palloon. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.