Guest eemeli Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Hep! Kellään varmaa tietoa, miten pitää bensalinja vetää eestä taakke? Onko eroa jos on matala taikka korkia paine? Voiko viedä kabiinin kautta, jos on saumatonta teräsputkea koko matkalta? Runkotunneliin taitaa olla aika kelju uitella kunnon putkea? Pohjan alla pitäs sitten tehdä joku suojuskouru tms ettei matka katkea ekaan rotvallin reunaan taikka katsastusaseman monttuun... -eemeli- Quote Link to comment
Guest jarsat Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 emännän kuubeliin laitoin auton alla ja suojaputkeksi alumiinista sähkäriputkee jota helppo taitella. ei katsari mitään todennut kun ei vaan tule alimmalle kohdalle(toisin sanoen korkeammalla kuin etuakselin alinkohta) Quote Link to comment
Airaksa Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 minä meinasin vetää pohjan alta,saa sit nähdä tuleeko kestämään.kävin ostaa hydrauliputkelle tarkotettuja stauffeja kiinnikkeiks,ja aattelin vetää kupari putkella,menopuoli 8mm,ja paluu 6mm.ainut että noita stauffeja joutuu vähän madaltamaan kun ovat turhan korkeat. Letkuliitokset vielä mietinnän alla,kun sais ettei tarviis klemmareita laittaa.Kyselin tuolla hydr.liikkeessä noista polttoaine letkujen kestävyydestä,sanoi vain että nyky bensiini haurastuttaa letkun nopeasti,minä kun luulin et materiaali letkuissa heikentynyt.Osa letkuista kun ei enää kesää tahdo kestää. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 ite vedin mustasta kovasta muoviputkesta linjan, ostin autoasi(ent. AD) liikkeestä kuulemma käyttävät itsekin korjaamon puolella, letkuun tulee molempiin päihin sisäholkit, ettei letku mene kasaan liitoksessa. Quote Link to comment
JM Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Ei auton alle. Se (jäykkä teräs)putki menee keskitunneliin ihan helposti. Tuuppaat takaa keskeltä siellä on joku (oisko vaihdevipu) läpivienti valmiina, ulos keulaluukusta.ja se on siinä. Aikaa palaa joku 15 minsaa. Eli tuolta sisään ja tuolta ulos Quote Link to comment
Guest eemeli Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Hep! Sisäänmenokohta ei kyllä auennut tuosta kuvasta notta mistä runkotunneliin sukelletaan. Siis jostakin takahaarukan sarvien välistä tms? Ei olis huono juttu, jos runkotunneliin laittaa, ettei tartte purkaa bensalinjaa pois jos vaihteensiirtäjän tangon joutuu ottamaan ulos. Tartten 2 linjaa, pittää olla meno-paluu... vanha linja saa olla se paluu. Iso plussa on myös, jos linjaa ei tartte vetää etuakselin väliköistä. Ite kun tekee niin pitää varautua siihen, että jos joku menee pieleen, voi purkaa pienellä vaivalla =) -eemeli- Quote Link to comment
JM Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Joo takahaarukoiden välistä,suunilleen keskeltä, sielläon sellanen musta läpivientikumi. Kun loota on pois sen äkkää kyllä heti että mistä. Ite yllätyin kuinka helppo homma toi oli. Tossa mun systeemissä toi linja on 10mm rosteri putkea. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Mulla on Hebsterissä näin. Mulla on 10mm haponkestävää hytikkaputkea. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Hep! Mulla on kori paikallaan, se vähän tekee haastetta putken uitteluun. Myös loota on paikallaan ja bensalinjat pitäs saada silti toteutettua. Tuossa edessä etupalkin päällä ei mulla tuu olemaan putkelle tilaa kun siihen on tulossa muuta roinaa =) Onnistuskohan semmonen, että takahaarukan sarveen poraa hitusen ison reiän, ja eteen alkuperäsen linjan viereen runkopalkin apparin puolelle toisen. Jarrupääsylinterin taakse on luonto tätä varten puuhannut jo nätin nyrkin kokosen reiän, josta vois vähän avittaa putkea paikalleen. Tuurilla taikka hyvällä ongella sitten putki paikalleen ja jonkunlainen kumitus lienee hyvä putken ja rungon väliin? Pumppu ja suodatin oli ajatuksen tasolla tulossa eteen palkin viereen apparin puolelle. Millä (kierre-)liittimillä ruiskukäyttöön sopivat bensapumput ja suodattimet yleensä ovat? Tarkotus oli tiistaina käydä kysymässä hytikkaliikkeestä josko tekisivät putken valmiiksi? -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 mitenkäs ton vanhan linjan muuttaminen paluulinjaksi? ei varmaan toimi niinkuin ajatus? eli millä saa sen polttoaineen nousemaan takaisin tankkiin? Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Mä tein omaan bensalinjat nylonputkesta, eli sellaista paineilmakäyttöön tarkoitettua. Vedin helmaa pitkin niin, että kiinitykset korin kiinnityspultteihin. Molemmat liitännät tankin pohjaan. Nykyiseen samaan tapaan mutta kupariputkella ja ilman paluuputkea kun ei ole ruiskua/ahdinta. t. Mika Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Nykäse kupariputkella lämpökotelon alla. Siihen uraan jossa on pohjan/korin pultit. On suojassa kopsuilta. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Hep! Mites toi kupariputki kestää tärinää jne? Oisko rosteriputki parempi vai huonompi? Se reuna-asennus näyttäs tällä hetkellä voittoisalta, kolo on aika passelin kokonen. Ainut mikä mietityttää, että miten tekee sen kohdan, mistä putki tuloo pohjan alta etukolmion päälle, siinä joutuu mutkailemaan taikka poraamaan? -eemeli- Quote Link to comment
Guest E.H Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Mä tein joskus jarrulinjat motonetin kupariputkesta ja se ainakin korkkas kartion juuresta kun putki oli päässy huonon tuennan johdosta täriseen. Onneks se korkkas renkaita vaihtaessa omas pihas eikä tienpäällä. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Nylonputki taitaa olla kaikkeen parasta, päätellen siitä että nykyään on kaikkien bensa-autojen putket siitä tehty. Tuota olen omiin autoihin menestyksellä laitellut alkuperäisten metalliputkien annettua periksi. Paineen- ja tärinänkesto on hyvä, ja staattinen sähkö ym riskitekijät olemattomat. Eikä edes ole kallista, etolasta ostin joskus vuosia sitten 8mm rööriä muutaman kymmenen metriä hintaan jolla ei mätänetista olisi sikäläistä "laatuletkua" viittä metriä enempää saanut. Kiepistä sitten meni silloisen ruiskukäyttiksen pa-linjaan reilu 5m, eli vielä olisi muutamaan kuplaan röörit... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.