Jump to content

bensalinja


Guest eemeli

Recommended Posts

Hep!

 

Kellään varmaa tietoa, miten pitää bensalinja vetää eestä taakke?

 

Onko eroa jos on matala taikka korkia paine?

 

Voiko viedä kabiinin kautta, jos on saumatonta teräsputkea koko matkalta?

 

Runkotunneliin taitaa olla aika kelju uitella kunnon putkea?

 

Pohjan alla pitäs sitten tehdä joku suojuskouru tms ettei matka katkea ekaan rotvallin reunaan taikka katsastusaseman monttuun...

 

-eemeli-

Link to comment

emännän kuubeliin laitoin auton alla ja suojaputkeksi alumiinista sähkäriputkee jota helppo taitella. ei katsari mitään todennut kun ei vaan tule alimmalle kohdalle(toisin sanoen korkeammalla kuin etuakselin alinkohta)

Link to comment

minä meinasin vetää pohjan alta,saa sit nähdä tuleeko kestämään.kävin ostaa hydrauliputkelle tarkotettuja stauffeja kiinnikkeiks,ja aattelin vetää kupari putkella,menopuoli 8mm,ja paluu 6mm.ainut että noita stauffeja joutuu vähän madaltamaan kun ovat turhan korkeat.

Letkuliitokset vielä mietinnän alla,kun sais ettei tarviis klemmareita laittaa.Kyselin tuolla hydr.liikkeessä noista polttoaine letkujen kestävyydestä,sanoi vain että nyky bensiini haurastuttaa letkun nopeasti,minä kun luulin et materiaali letkuissa heikentynyt.Osa letkuista kun ei enää kesää tahdo kestää.

Link to comment

ite vedin mustasta kovasta muoviputkesta linjan, ostin autoasi(ent. AD) liikkeestä kuulemma käyttävät itsekin korjaamon puolella, letkuun tulee molempiin päihin sisäholkit, ettei letku mene kasaan liitoksessa.

Link to comment

Ei auton alle. Se (jäykkä teräs)putki menee keskitunneliin ihan helposti. Tuuppaat takaa keskeltä siellä on joku (oisko vaihdevipu) läpivienti valmiina, ulos keulaluukusta.ja se on siinä. Aikaa palaa joku 15 minsaa.

 

Eli tuolta sisään

P10100021.jpg

ja tuolta ulos

P10100031.jpg

Link to comment

Hep!

 

Sisäänmenokohta ei kyllä auennut tuosta kuvasta notta mistä runkotunneliin sukelletaan.

 

Siis jostakin takahaarukan sarvien välistä tms?

 

Ei olis huono juttu, jos runkotunneliin laittaa, ettei tartte purkaa bensalinjaa pois jos vaihteensiirtäjän tangon joutuu ottamaan ulos.

 

Tartten 2 linjaa, pittää olla meno-paluu... vanha linja saa olla se paluu.

 

Iso plussa on myös, jos linjaa ei tartte vetää etuakselin väliköistä.

 

Ite kun tekee niin pitää varautua siihen, että jos joku menee pieleen, voi purkaa pienellä vaivalla =)

 

-eemeli-

Link to comment

Joo takahaarukoiden välistä,suunilleen keskeltä, sielläon sellanen musta läpivientikumi. Kun loota on pois sen äkkää kyllä heti että mistä. Ite yllätyin kuinka helppo homma toi oli. Tossa mun systeemissä toi linja on 10mm rosteri putkea.

Link to comment

Hep!

 

Mulla on kori paikallaan, se vähän tekee haastetta putken uitteluun.

 

Myös loota on paikallaan ja bensalinjat pitäs saada silti toteutettua. Tuossa edessä etupalkin päällä ei mulla tuu olemaan putkelle tilaa kun siihen on tulossa muuta roinaa =)

 

Onnistuskohan semmonen, että takahaarukan sarveen poraa hitusen ison reiän, ja eteen alkuperäsen linjan viereen runkopalkin apparin puolelle toisen. Jarrupääsylinterin taakse on luonto tätä varten puuhannut jo nätin nyrkin kokosen reiän, josta vois vähän avittaa putkea paikalleen.

 

Tuurilla taikka hyvällä ongella sitten putki paikalleen ja jonkunlainen kumitus lienee hyvä putken ja rungon väliin?

 

Pumppu ja suodatin oli ajatuksen tasolla tulossa eteen palkin viereen apparin puolelle.

 

Millä (kierre-)liittimillä ruiskukäyttöön sopivat bensapumput ja suodattimet yleensä ovat? Tarkotus oli tiistaina käydä kysymässä hytikkaliikkeestä josko tekisivät putken valmiiksi?

 

-eemeli-

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mä tein omaan bensalinjat nylonputkesta, eli sellaista paineilmakäyttöön tarkoitettua. Vedin helmaa pitkin niin, että kiinitykset korin kiinnityspultteihin. Molemmat liitännät tankin pohjaan.

Nykyiseen samaan tapaan mutta kupariputkella ja ilman paluuputkea kun ei ole ruiskua/ahdinta.

 

t. Mika

Link to comment

Hep!

 

Mites toi kupariputki kestää tärinää jne?

 

Oisko rosteriputki parempi vai huonompi?

 

Se reuna-asennus näyttäs tällä hetkellä voittoisalta, kolo on aika passelin kokonen. Ainut mikä mietityttää, että miten tekee sen kohdan, mistä putki tuloo pohjan alta etukolmion päälle, siinä joutuu mutkailemaan taikka poraamaan?

 

-eemeli-

Link to comment

Mä tein joskus jarrulinjat motonetin kupariputkesta ja se ainakin korkkas kartion juuresta kun putki oli päässy huonon tuennan johdosta täriseen.

Onneks se korkkas renkaita vaihtaessa omas pihas eikä tienpäällä.

Link to comment

Nylonputki taitaa olla kaikkeen parasta, päätellen siitä että nykyään on kaikkien bensa-autojen putket siitä tehty.

 

Tuota olen omiin autoihin menestyksellä laitellut alkuperäisten metalliputkien annettua periksi. Paineen- ja tärinänkesto on hyvä, ja staattinen sähkö ym riskitekijät olemattomat. Eikä edes ole kallista, etolasta ostin joskus vuosia sitten 8mm rööriä muutaman kymmenen metriä hintaan jolla ei mätänetista olisi sikäläistä "laatuletkua" viittä metriä enempää saanut. Kiepistä sitten meni silloisen ruiskukäyttiksen pa-linjaan reilu 5m, eli vielä olisi muutamaan kuplaan röörit...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...