Guest Maximum Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 pystyykö tekemään niin että startti on 12v ja kone muuten 6v. laittaa startille 12v ja maa koneeseen ja puolalle 6v ja maa koneeseen. pitäskö tällä kokoonpanolla lähtee käyntiin. meinaa ei sartata! ei ees lupaa. missä vika? kipinä tulee tulpille. kone siis ensistartissa ja kaikki PITÄS olla säädöissä... Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Sytytysjärjestys? Ajoitus? Bensaa? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 pystyykö tekemään niin että startti on 12v ja kone muuten 6v. laittaa startille 12v ja maa koneeseen ja puolalle 6v ja maa koneeseen. pitäskö tällä kokoonpanolla lähtee käyntiin. meinaa ei sartata! ei ees lupaa. missä vika? kipinä tulee tulpille. kone siis ensistartissa ja kaikki PITÄS olla säädöissä... Jos kysymyksen oikein ymmärsin niin olet tuollaisen kytkennän jo tehnyt ja nyt kysyt pystyykö noin tekemään??? :D Autossasi siis on kaksi akkua, joista ainakin toinen 6V. Tai sitten joku invertterisydeemi? Tapahtuuko mitään kun väännät avaimen starttiasentoon? Naksuuko, säriseekö, haiseeko palaneelle tms? Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 ei autossa kiinni. starttaa mutta ei lupaa ees eikä lähe käyntiin. pyörii kyl hyvin. startti on 12v kun helpompi sillä pyörittää kun 6v. kytkentä tehty ylläolevalla tavalla. eli starttaan 12v ja puolalle menee 6v. onko toimiva kytkentä Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 On se sillon toimiva kytkentä jos on 6v puola. Mistä se virta menee puolalle? Riittääkö virtalähteessä teho? Quote Link to comment
Marko Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Eli siis starttaa mutta ei käynnisty. Ottomoottori on siitä jännä vekotin että kun kaksi ehtoa täyttyy se käynnistyy. Eli tarkista sytytys ja polttoaineen saanti. Quote Link to comment
Virtanen Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Ja tarkista ettei jakajan käyttöakseli ole väärässä tahdissa ;-) Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 mistäs mie saisin tarkistettua sen akselin kohan oikeeks. mites toi kondensaattori. ei oo kiinni virranjakajan kylessä. unohtanu kokonaan että se saattas tarvita maadotuksen... molemmat sähköt tulee akuista jotka on täynnä. ite epäilen että ongelma löytyy virranjakajasta. sähköö ja pensaa tulee mut sit toi kipinä. yhestä tulpasta oon kattonu että ainakin tulee kipunointia. Quote Link to comment
Virtanen Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Kas näin. ja sylinteri 1 sytytyshetkessä Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 suurkiitokset. kokeillaan näitä Quote Link to comment
metake Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Siis sä olet vetänyt startille sähkön 12v akusta ja miinuksen ko. akusta koneeseen? Ja sitten olet vetänyt puolalle sähkön 6v akusta ja miinuksen ko. akusta koneeseen? Kondensaattorin pitää olla kiinni, mutten se on sama kuin ei kondensaattoria, tosin sen pitäisi käydä kyllä ilman sitäkin. Puolan miinuksestahan sulla kuitenkin menee johto kärjille? Kyllähän sen maalaisjärjellä pitäisi noinkin toimia, mutta sähkö on ihmeellinen asia eikä aina toimi niinkuin pitäisi. Ei sulla ole 12v puolaa, vaihda se siihen koekäytön ajaksi ja unohda se 6v. Quote Link to comment
Guest Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Eli siis starttaa mutta ei käynnisty. Ottomoottori on siitä jännä vekotin että kun kaksi ehtoa täyttyy se käynnistyy. Eli tarkista sytytys ja polttoaineen saanti. Kolmanneksi voisi kyllä lisätä riittävän puristuksen... :) Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 mitenkä ketussa sen virranjakajan ratasakselin saa pois sieltä reijästään. se on nimittäin väärässä asennossa. Quote Link to comment
metake Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 mitenkä ketussa sen virranjakajan ratasakselin saa pois sieltä reijästään. se on nimittäin väärässä asennossa. Bensapumppu irti ja pumpun käyttötanko ylös. Sitten nostat magneetilla tai kärkipihdeillä sen jousen akselin keskeltä ylös. Sitten sen jälkeen esim. levittävillä lukkorengaspihdeillä akselin päästä kiinni ja nostat ylös. Akselin alla on 2 kpl shimmauslevyjä, varo pudottamasta niitä koneen sisuksiin kun nostat akselia ylös. Itsellä meni kylmä hiki kun nostin akselin ylös ja tajusin prikkojen olemmassaolon vasta sen jälkeen ;) Ja jos se akseli näyttää olevan 180 astetta pielessä niin sitten saattaa olla "väärä" yläkuolokohta. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 no se asento tuskin kauheesti haittaa, jakajaa voi pyörittää mielinmäärin, ja jos alipainemokkula ei mahu kääntyy niin sitten heitellään kannesta johtoja uusiks O_o Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Paras tapa ton nostamiseen on kärkipihdeillä tai vaikka rautalangalla vetää ekaks se jousi pois ja sit survoo reikään lyijykynän. On nimittäin just nafti siihen, eikä puota kamoja missään vaiheessa. Tosin riskittömämpää on raggarin ehdottama vaihtoehto. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 perhana unohin että pensapumppuhan se siinä jumittaa. ilmankos ei tullu. joo ne simmilevyt on paska homma... noo koitellaan. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 nyt käy ja kukkuu... virranjakajan akseli ja tulpanjohot vidurallaan! kiitos neuvoista Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.