Guest ReinoLöysä Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 1600 laatikko potkii siis ajossa nelosta pois päältä. voiko kyseessä olla joku säätövika vai onko loota isomman remontin tarpeessa? laatikko on nimittäin tullut suoraan pajalta jossa oli saman vian takia korjattavana ja sanoivat ainakin kuluneen vaihteensiirtäjän vaihtaneensa (saattoi olla jotain muutakin kulunutta vaihdettu, en juuri nyt muista oliko vai ei). eli voiko olla jokin säätö pielessä vai lähdenkö ko pajalle riehumaan? Quote Link to comment
Jorrma Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Onko vaihdekeppi säädetty jotta pykälät menevät perille asti? Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Onko vaihdekeppi säädetty jotta pykälät menevät perille asti?näkeekö ulkoapäin jostain onko? vaihde menee päälle, mutta about samantien kun voima alkaa siirtyä hyppää pois päältä? jos kädellä pitää keppiä nelosella, tuntuu keppiä vasten tönäisyjä kun yrittää heittää vapaalle Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 kiitoksia näistä, tutkaillaan tilannetta Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Onko vaihdekeppi säädetty jotta pykälät menevät perille asti? meni aski pajalle ja tuli takaisinkin, jotain kulunutta osaa siellä oli sisälle, nyt tuliterät palikat, mutta mutta nyt yskii ajoittain tuota nelosta edelleen ja vaikuttaisi että jos ei vaihtaessa työnnä keppiä oikealle niin yskäisee vaihteen varmasti jonkin matkan jälkeen. ei äkkiä vaikuttaisi mikään ulkoinen tekijä (kaasun vaihtelu, kuormitus, kuopat tms) vaikuttavan vaihteen poistumiseen. miten tuota kepin säätöä kannattaisi lähteä tutkailemaan? Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Koita siirtää kepakkoa vähä taaksepäin, luokkaa milli tai pari kerrallaan, kunnes kolmonen alkaa takkuamaan. Jos ei saa säätämällä pelaamaan, niin vois olla jotakin siinä siirtäjätangossakin? Takapenkin alla on semmonen nivelen näkönen palikka, tuo kuulemma on useasti väliintynyt sanovat ammattimiehet. Ja rasvaa rutosti sinne kepin alle ja siihen takapenkin alla olevaan mökkylään. Quote Link to comment
metake Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Ja rasvaa rutosti sinne kepin alle ja siihen takapenkin alla olevaan mökkylään. No miks hemmetti se kuminivel takapenkin alta pitäis rasvalla sotkee? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 No miks hemmetti se kuminivel takapenkin alta pitäis rasvalla sotkee? Kerran olen purkanut tuollaisen hyvin rasvatun vaihteensiirtäjäntangon takanivelen. Oli rasva syönyt nuo kumipalat erittäin notkeiksi. Ko nivelen kumiosia kuvasi hyvin sana "räkä". Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Noh heh, ei nyt välttämättä rasuaa kaipaa mutta vois kattoo jos se olis kulahtanu..? Pieni ajatus- ja kirjotusvirhe. Veikkaan silti tuon kepin säädön auttavan, onko muuten vakiohämmennin ja välienlyhennintä tms? Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Koita siirtää kepakkoa vähä taaksepäin, luokkaa milli tai pari kerrallaan, kunnes kolmonen alkaa takkuamaan.pari milliä nytkäytin taaksepäin ja aika löysällä oli alkujaan nuo vaihdekepin kiinnityspultitkin. ei ainakaan tuon parin kymmenen kilsan testilenkin aikana tuupannut pykälästä vaihdetta, pitää nyt viikonlopun aikana kunnon lenkki käydä heittämässä Quote Link to comment
Guest veewee Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Oletko tarkistanut vaihdelaatikon kannakkeiden kunnon? Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Oletko tarkistanut vaihdelaatikon kannakkeiden kunnon?en vielä, mutta seuraavana on ne listalla. eilen sadan kilsan kierroksella muutaman kerran rykäisi vaihdettä pois. pitää vielä tuota keppiä säätää taaemmas Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Oletko tarkistanut vaihdelaatikon kannakkeiden kunnon?en vielä, mutta seuraavana on ne listalla. eilen sadan kilsan kierroksella muutaman kerran rykäisi vaihdettä pois. pitää vielä tuota keppiä säätää taaemmasjoo, ei kepin siirtely auttanut ääripäästä ääripäähän siirtelin mutta ei pitänyt vaan nelosta edes ääripäissä pykälässä, ei tosin alkanut kolmonenkaan takkuamaan, pitää seuraavaksi tutkia se kuminivel ja jahka vähän nostettua saa niin niitä kiinnikkeitä tarkemmin Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 kepin akselia kun sääti raakasti lyhyemmäksi niin alustavissa testeissä vaihde pysyy pykälässä, saas nähdä kun taas pääsee pidemmän lenkin heittämään äkkiä tarkastellen vaikuttaisi jonkin verran olevan välystä siinä "nokkakappaleessa" niin himottaisi ainakin sen pusla uusia, mutta onnistuuko se vaihdelaatikkoa purkamatta? siis tämä satsi uusiksi Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Onnistuu pelkän nokkakappaleen irrottamalla. Tarvinnet myös uuden nokkakappaleen tiivisteen. Itse hankin tuon saman puslasarjan omaan projektiini, mutta tuossa laatikossa ( 1200 / -63 ) ei sitten tuollaista ollutkaan. Sieltä löytyi ainoastaan kaksi suoraa messinkipuslaa eikä stefaa ollenkaan. Mistä mallista lähtien käy tuo kuvan mukainen sarja? Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 voihan perse, taitaa vika olla 3-4 vaihtajassa tai tarkemmin sen säädössä, epäili tuttu asentajamies. ja näyttäs aika mahdottomalta saada säädettyä laatikko paikallaan. kyl ny kyrpii Quote Link to comment
Guest bat Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 sama ongelma 1 vaihteen kanssa.. pomppii ajoittain pois päältä, mutta pitämältä pysyy..perks... Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Oletko tarkistanut vaihdelaatikon kannakkeiden kunnon? etukannake kuvien mukaisessa kunnossa, takakannakkeet silmämääräisesti samassa hapessa http://personal.inet.fi/koti/apupyora/kannake1.jpg http://personal.inet.fi/koti/apupyora/kannake2.jpg näyttäisikö kokeneempaan silmään mahdollisilta syyllisiltä? sama ongelma 1 vaihteen kanssa.. pomppii ajoittain pois päältä, mutta pitämältä pysyy..perks... tuossa kun tuota omaa lootaa säätelin eessuntaas niin itsekkin sain säädettyä kepin siihin pisteeseen ettei 1 pysynyt pitämättä, johtui siitä ettei mennyt kunnolla päälle Quote Link to comment
Guest ReinoLöysä Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Oletko tarkistanut vaihdelaatikon kannakkeiden kunnon? etukannake kuvien mukaisessa kunnossa, takakannakkeet silmämääräisesti samassa hapessa http://personal.inet.fi/koti/apupyora/kannake1.jpg näyttäisikö kokeneempaan silmään mahdollisilta syyllisiltä? juu-u, tunkkasin rakkineen korkeuksiin että sai vähän paremmin tutkailla kannaketta, takimmaiset näyttäisi olevan suht ok mutta etummaiseen saa työntää nippusidettä kolmisen senttiä kumin ja raudan väliin molemmin puolin, eli kannaketta pitää koossa lähinnä taiteellinen näkemys, vulkanointi mennyttä no ei tuo uusi montaa euroa maksanut mutta vaihto ei kyllä lähtenyt putkeen ainakaan haynesin ohjeilla, kaikki pultit löysäilin ja irrottelin mutta ei vaan riittävästi saanut rakosta aikaiseksi että olisi vanha muljahtanut paikaltaan. saatoin kyllä tehdä siinä virheen että tunkkasin vehkeen pukeille Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.