Jump to content

Lasinpyyhkimet paksutolpaan


Recommended Posts

Ongelma on seuraavanlainen: Paksutolppaan on vaihdettu koko lasinpyyhinkoneisto jostain 70-lukuisesta kuplasta, jolloin myös lasinpyyhkijän varret on vaihtuneet. Eli nyt on uudemman mallin pyyhkijän kiinnitys, mutta 70-lukuisen kuplan pyyhkimet on liian pitkät. Joku muukin on varmaan törmännyt samaan ongelmaan, niin mitenkäs sellainen helposti ratkaistaan? Saako jostain noita uudemman mallin pyyhkimiä riittävän lyhyinä?

Link to comment
Oliko se niin, että noi uudemmat mallit oli 11" tai 12"? Muistaakseni neoretrolla oli tarjolla kymppituumaistakin?

 

Uudempi malli on 11" ja olikohan 1303 12", muistaakseni. Paksutolppaan pitäis olla 10", mutta normaalistihan tuo sulka on vanhalla kiinnityksellä joka ei uuteen varteen sovi. Pitääpä kysäistä Neoretrolta jos löytyisi uuteen varteen 10" sulkaa.

Link to comment
Toinen vaihtoehto on 'entisöidä' auto takaisin, mulla vois olla siihen jotain ...

 

Tää muutoshan on varmaan tehty sen vuoksi että on saatu 12V pyyhkijän moottori. Vanhoilla osilla siitä lienee tulee taas 6V ? Tosin olishan ne sitten ainakin nopeudeltaan riittävät ;)

Link to comment
Toinen vaihtoehto on 'entisöidä' auto takaisin, mulla vois olla siihen jotain ...

 

Tää muutoshan on varmaan tehty sen vuoksi että on saatu 12V pyyhkijän moottori. Vanhoilla osilla siitä lienee tulee taas 6V ? Tosin olishan ne sitten ainakin nopeudeltaan riittävät ;)

 

Ymmärsinköhän oikein mitä tässä haettiin takaa. Mutta kyllähän vanhemman vivuston kanssa voi käyttää 12 moottoria. Ei tietenkään kaikkia uudempia, mutta välimallin 12 v. Tai sitten laittaa 6 v moottorin ja tarvittavat tinkelit väliin niin pelaahan se.

Link to comment
Toinen vaihtoehto on 'entisöidä' auto takaisin, mulla vois olla siihen jotain ...

 

Tää muutoshan on varmaan tehty sen vuoksi että on saatu 12V pyyhkijän moottori. Vanhoilla osilla siitä lienee tulee taas 6V ? Tosin olishan ne sitten ainakin nopeudeltaan riittävät ;)

 

Ymmärsinköhän oikein mitä tässä haettiin takaa. Mutta kyllähän vanhemman vivuston kanssa voi käyttää 12 moottoria. Ei tietenkään kaikkia uudempia, mutta välimallin 12 v. Tai sitten laittaa 6 v moottorin ja tarvittavat tinkelit väliin niin pelaahan se.

 

Ööh.. Eikös se parhaiten pelaa tuolla 70-lukuisen moottorilla ja vivuistoilla mitkä mulla on, 2 nopeutta ja kaikki? Tuli vaan tää sulka ongelma...

 

Mikä se välimallin on 12V on? Jos vaihdan vanhat vivut takas, niin tuleeko eteen ongelma, että siihen sopii sellainen 12V moottori jota on 1 kpl myytävänä Sambassa hintaan 700eur, vai onko nuo kuinka yleisiä?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...