Guest jörkka Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Ensimmäistä kertaa pitäis moottori irrottaa pallokeula volkkaristani. 1.6 pitäis koneen olla, ainakin rekisterin mukaan. Mistäköhän kannattaa lähteä hommaa aloittelemaan. Periaatteessahan homma taitaa mennä niin, että tarpeelliset ruuvit ja letkut irti ja se on siinä, kone irti. Jos joku viitsii kertoa kokemuksen mukanaan tuomia vinkkejä miten homma kannattaa tehdä, niin luulen säästäväni aikaa ja hermojani. -JK- Quote Link to comment
-MITO- Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Akkukaapeli ekaksi irti. Kunnon tunkki ja pukit, niillä on hyvä aloittaa auton nosto ja tukeminen. Quote Link to comment
Kurre Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Ruosteenirroitusöljyä jokaiseen irroitettavaan pulttin ja mutteriin. Etenkin sinne takatukeen ;^) Moniniveliset tai muutenvaan fleksiibelit eturaajat helpottavat hommaa myöskin. Kannattaa myös otta pari koppaa kaljaa siihen viereen heti valmiiks. Ihan vaan kaiken varalta. Quote Link to comment
Guest vvikla Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Jep. Elikkä aika helppo nakki on koneen irtiotto. Koneen ja laatikon välissä on neljä pulttia ja kaikki helposti irroitettavia, Oikeanpuoleinen yläpultti on vähän ahdas mutta pääsee siihen käsiksi. Takatuki on aika varmasti juntturassa.. Katso kun laitat motin takaisin että kaasuvaijerin ohjausholkki on paikallaan, Helpottaa huomattavasti pujottamista.. Quote Link to comment
Guest jörkka Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Koneen ja laatikon välissä on neljä pulttia ja kaikki helposti irroitettavia, Oikeanpuoleinen yläpultti on vähän ahdas mutta pääsee siihen käsiksi.Takatuki on aika varmasti juntturassa.. (lähes)Kaikki pultit aukesivat helposti paitsi se oikeanpuoleinen yläpultti. Starttiko siinä on vähän edessä... Auton alta kun yritän vilkuilla ja sormeilla, niin pultin kanta tuntuu puolikuun muotoiselta, eikä se siitä ainakaan aukea(kanta paskana??). Oonkohan väärässä pultissa kiinni? Pitääkö se "startti" irrottaa siitä edestä.(Jos se nyt edes startti on). Hohhoijjaa. :) Kai se siitä vielä irtoaa. -J- Quote Link to comment
-MITO- Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Startin puolella on mutteri kiinni siinä puolikuu pultissa. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Siis pitää irrottaa mutteri konehuoneen puolelta puolikuupultista, joka pitää myös starttia kiinni. Eli et saa starttia erikseen eestä pois. Quote Link to comment
-MITO- Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Eiku joo noinpäin niinku tipi sano :) Quote Link to comment
Guest jörkka Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Ooolrait. Pitää siirtyä konehuoneen puolelle siis. Pitää sitten varmaan ottaa se "puhallinkotelo" tai mikä lie edestä pois, vai mahtuuko sinne laiha poika väliin? -J- Quote Link to comment
-MITO- Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Kyllä sinne pitäisi laihanpojan käsi upota 17mm lenkkiavaimen kera :) Quote Link to comment
Viltsu Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Mulla 69:ssä oli 15 millin mutteri siellä. Ja se oli helpompi ottaa pois kun oli ensiksi irrottanut takatuen ja tiputtanut konetta jonkun verran alaspäin. Quote Link to comment
Guest Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Mulla 69:ssä oli 15 millin mutteri siellä. Ja se oli helpompi ottaa pois kun oli ensiksi irrottanut takatuen ja tiputtanut konetta jonkun verran alaspäin. mutta ei välttämättä tipu alaspäin 73:ssa enää,mikäli loota roikkuu omassa kannakkeessa korissa kii(tai ainakaan mulla 73 mallissa enää tippunu)mahtoiko muuttua tuokin sillon kun tuli kiinteä takahelma??? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 15 kantaisia kaulusmuttereita itsekkin käytän mutta oemina on 17 Quote Link to comment
Guest jörkka Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Mulla 69:ssä oli 15 millin mutteri siellä. Ja se oli helpompi ottaa pois kun oli ensiksi irrottanut takatuen ja tiputtanut konetta jonkun verran alaspäin. mutta ei välttämättä tipu alaspäin 73:ssa enää,mikäli loota roikkuu omassa kannakkeessa korissa kii(tai ainakaan mulla 73 mallissa enää tippunu)mahtoiko muuttua tuokin sillon kun tuli kiinteä takahelma??? En kovasti yrittänyt mutta ei tippunut ei. Oli muuten aika ahdas paikka mutta kyllä se viimeinenkin mutteri irtosi sieltä. Oli vaan mukavan tiukalla ja meinasi mennä pyöreäksi kun yritin 17 mm avaimella avata, mutteri olikin 16 mm! Kaikki muut mutterit oli 17 millisiä. -JK- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.