Jump to content

-73 pallokeula ja moottorin irrottaminen.


Guest jörkka

Recommended Posts

Guest jörkka

Ensimmäistä kertaa pitäis moottori irrottaa pallokeula volkkaristani. 1.6 pitäis koneen olla, ainakin rekisterin mukaan.

Mistäköhän kannattaa lähteä hommaa aloittelemaan.

Periaatteessahan homma taitaa mennä niin, että tarpeelliset ruuvit ja letkut irti ja se on siinä, kone irti.

Jos joku viitsii kertoa kokemuksen mukanaan tuomia vinkkejä miten homma kannattaa tehdä, niin luulen säästäväni aikaa ja hermojani.

 

-JK-

Link to comment

Ruosteenirroitusöljyä jokaiseen irroitettavaan pulttin ja mutteriin.

Etenkin sinne takatukeen ;^)

Moniniveliset tai muutenvaan fleksiibelit eturaajat helpottavat hommaa myöskin.

Kannattaa myös otta pari koppaa kaljaa siihen viereen heti valmiiks. Ihan vaan kaiken varalta.

Link to comment
Guest vvikla

Jep. Elikkä aika helppo nakki on koneen irtiotto.

Koneen ja laatikon välissä on neljä pulttia ja kaikki helposti irroitettavia, Oikeanpuoleinen yläpultti on vähän ahdas mutta pääsee siihen käsiksi.

Takatuki on aika varmasti juntturassa..

 

Katso kun laitat motin takaisin että kaasuvaijerin ohjausholkki on paikallaan, Helpottaa huomattavasti pujottamista..

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest jörkka
Koneen ja laatikon välissä on neljä pulttia ja kaikki helposti irroitettavia, Oikeanpuoleinen yläpultti on vähän ahdas mutta pääsee siihen käsiksi.

Takatuki on aika varmasti juntturassa..

 

(lähes)Kaikki pultit aukesivat helposti paitsi se oikeanpuoleinen yläpultti. Starttiko siinä on vähän edessä... Auton alta kun yritän vilkuilla ja sormeilla, niin pultin kanta tuntuu puolikuun muotoiselta, eikä se siitä ainakaan aukea(kanta paskana??). Oonkohan väärässä pultissa kiinni?

Pitääkö se "startti" irrottaa siitä edestä.(Jos se nyt edes startti on).

 

Hohhoijjaa. :)

Kai se siitä vielä irtoaa.

-J-

Link to comment
Guest jörkka

Ooolrait. Pitää siirtyä konehuoneen puolelle siis.

Pitää sitten varmaan ottaa se "puhallinkotelo" tai mikä lie edestä pois, vai mahtuuko sinne laiha poika väliin?

 

-J-

Link to comment
Mulla 69:ssä oli 15 millin mutteri siellä. Ja se oli helpompi ottaa pois kun oli ensiksi irrottanut takatuen ja tiputtanut konetta jonkun verran alaspäin.

 

mutta ei välttämättä tipu alaspäin 73:ssa enää,mikäli loota roikkuu omassa kannakkeessa korissa kii(tai ainakaan mulla 73 mallissa enää tippunu)mahtoiko muuttua tuokin sillon kun tuli kiinteä takahelma???

Link to comment
Guest jörkka
Mulla 69:ssä oli 15 millin mutteri siellä. Ja se oli helpompi ottaa pois kun oli ensiksi irrottanut takatuen ja tiputtanut konetta jonkun verran alaspäin.

 

mutta ei välttämättä tipu alaspäin 73:ssa enää,mikäli loota roikkuu omassa kannakkeessa korissa kii(tai ainakaan mulla 73 mallissa enää tippunu)mahtoiko muuttua tuokin sillon kun tuli kiinteä takahelma???

 

En kovasti yrittänyt mutta ei tippunut ei.

Oli muuten aika ahdas paikka mutta kyllä se viimeinenkin mutteri irtosi sieltä. Oli vaan mukavan tiukalla ja meinasi mennä pyöreäksi kun yritin 17 mm avaimella avata, mutteri olikin 16 mm! Kaikki muut mutterit oli 17 millisiä.

 

-JK-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...