Roope Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Eli tämmöistä tietoa tarteisin turbon valinnasta eli. Minulla on garretin turbo jonka siivet ovat pako 53mm ja kompura 58mm. Sitten siellä lukee a/r .48 pakopesässä ja imupesässä .42 eli mitä tuo A/R tarkoittaa eikös se ole joku suhde luku jollekkin? ja tuota turboa meinasin n:1600 cc moottoriin, onko se liian iso vai pieni sinne? ja sitten ihan saa kertoa miten se turbo valitaan oikeaoppisesti. tarkoitus olisi päästä yli 100hp tuolla jos se nyt edes jotenkin sinne sopisi kokonsa puolesta. Quote Link to comment
Roope Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 kukaan ei tiedä mitää :( Quote Link to comment
Timppa Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 kaikenhan saa sovitettua, mistä turbo on lähtöisin? tuleeko kadulle vai radalle.. jne jos kadulle, kaiken paskan jälkeen kun saat toimimaan jollain tavalla sen, pitää se katsastaakkin 60hp~ dynopapereilla Quote Link to comment
Roope Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 turbo on lähtöisin chryslerin 2.2l koneesta jossa on n:180hp Quote Link to comment
mikan Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Moi! A/R-suhteesta: http://www.kosunenracing.com/turbo.html Ahtimesi riittää kevyesti yli sadan hepan tehoihin. t. Mika EDIT: hups, vastasitkin sillä välin kun kirjoitin. Eli hyvin riittää ja pienempi olisi todennäköisesti sopivampi tavoitteisiisi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.