Jump to content

Suodatinpumppu


Recommended Posts

oon eri mieltä.

kyllä se mun mielestä filtteröi öljyä suodatinpumpulla hitosti paremmin kuin se orkkis teesihti.

 

jokku harmittelee jotta öljyt lämpenee pakosarjan läheisyyden vuoksi.

termoteippi ja muut helpottavat sitä aika mukavasti -toki en mikä toi "race putkisto" muodoltaan.

 

fyllflöy toki mustakin parempi.

 

 

nimim. kokeiltu on.

aka seb.

Link to comment

Komppaan Zebua.. melkein mikä tahansa on parempi kuin tuo orkkis varpus-siivilä. Itsellä on tuo "pahamaineinen" suodatinjalka/pumppuhässäkkä lisättynä laipalla josta lähtö/paluu jäähdyttimelle. Hyvin on toiminut jo pari kautta.

Ei tämä ole yhtä hyvä kuin F-Flow, mutta parempi kuin ei mitään..

Link to comment
Guest PaKe

Minkä verran tuo suodatinpumppu vie tilaa? Jos jollain sattus olemaan kuva tms, sais vähä kateltua josko moinen mahtuis omaankin kyybeliin.. FF käsittääkseni vaatii koneen aukasun ja lohkoon pari reikää(?) tuon pumpun sais vissii vaa ruuvata kiinni.. Se vakio sihti ei kyllä paljoa suodattele.

Link to comment

Noniin löytyhän se vanha ja epäselvä kuva, mut tämmönen "race"putkisto löytyy ja mun mielestä se kyllä tulee aika lähelle 3 käyrää.. voihan se tietty sopiakkin. varmaan parempi olis jos suodatin olis kauempana..mut mut.. pitää nyt kattoo

 

 

putkinh3.th.jpg

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Suodatinöljypumppu ei sovi kuvassa olevan pakoputkiston kanssa ilman putkimutkaan tehtäviä muutoksia.

Muutoksen jälkeen kyllä sopii.

Link to comment
Guest veewee
Minkä verran tuo suodatinpumppu vie tilaa? Jos jollain sattus olemaan kuva tms, sais vähä kateltua josko moinen mahtuis omaankin kyybeliin.. FF käsittääkseni vaatii koneen aukasun ja lohkoon pari reikää(?) tuon pumpun sais vissii vaa ruuvata kiinni.. Se vakio sihti ei kyllä paljoa suodattele.

 

Olisitpa kurkannut pellin alle vanteita hakiessa....

 

Melkoisen mutkan saa 3:s pytyn putkeen tehdä, että framin suodin sopii mutta saa kuitenkin ihan asiallisesti laitettua kunhan viitsii sovitella. Termotecciä kannattaa laittaa ainakin suotimen kohdalle

Link to comment
Guest PaKe

No joo-o, en nyt viittis lähtee pakosarjaa tekemään suodattimelle sopivaksi kun näyttäis vähän siltä, että ei se suodin tuonne kärmeksen sekaan välttämättä hutkimatta mahdu. Muuten olis mulle ihan riittävä systeemi tuokin..

Mutta mutta, jos leikittelis ajatuksella FF:sta, niin saisko paluun hoidettua tuommosella kuvan mukasella palikalla (kuva lainattu HC)?

 

" Öljynkierron paluuadapteri

 

Kätevä ja yksinkertainen tapa johdattaa öljy takaisin lohkoon, jos olet esim. käyttänyt ulosottoa pumpun kannesta. Asennetaan takimmaisen paineventtiilin tilalle. Sopii T-1 lohkoihin joissa 2-öljypaine venttiiliä"

 

Törkeen hintanen pikku käikäle, mutta niinhän volkkareihin aina on. Jos tommosella saa siedettävän paluun tehtyä, niin mitäs setistä vielä puuttuu? AC myy GB:n FF-settiä mikä ainakin näyttää hyvältä, mutta suositeltavaa olis vissiinkin laittaa se GB:n öljypumpunkansi paineventtiilillä(?) ainakin sen perusteella mitä tuossa haulla jo opiskelin. Ja isompi pumppu ehkä, pitää nyt kattoo onko tuolla vakio vai mikä..

Lähinnä tuo paluuadapterin toiminta kiinnostaa, muuten oon vissiin periaatteen jo bonjannu.

post-1-13888359991143_thumb.jpg

Link to comment
Guest PaKe

Vissiin parempi si jättää käyttämättä, lämpee kikkare kohta ollenkaa..

Pitää sitten porailla kun koneen joutuu joskus aukasemaan, jos meen sitä paineilman tai ihan minkä vaan turvin ehyenä turaamaan ni sitten se on ainakin kohtapian särki ja sen joutuu ottaa auki. Tahtoo meinaan aina mennä sen vaikeimman kautta kaikki..

Link to comment
Guest PaKe

mulla on käyttiksessä filsa, mikä on varmaan puolet tuosta kuvassa olevasta mutta kuinka ne kierteet noissa menee? ei vissiin oo kumminkaan kaikissa sama ja kestääkö sitten paineet jos laittaa "vaan jonku lyhyen" filsan?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...