Masa K Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Mitä käytännön hyötyä tulis jos laittas suodatinpumpun.. vai tulisko mitään. kone lievästi viritetty 1700cc ja sopiiko se helposti race putkiston kans.? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 parempi ku jätät kokonaan sen pois, jos ei jaksa panostaa erilliseen suodattimeen ja full-flow kiertoon. Quote Link to comment
Masa K Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 Niinpä taidan tehdä. Quote Link to comment
sebulba Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 oon eri mieltä. kyllä se mun mielestä filtteröi öljyä suodatinpumpulla hitosti paremmin kuin se orkkis teesihti. jokku harmittelee jotta öljyt lämpenee pakosarjan läheisyyden vuoksi. termoteippi ja muut helpottavat sitä aika mukavasti -toki en mikä toi "race putkisto" muodoltaan. fyllflöy toki mustakin parempi. nimim. kokeiltu on. aka seb. Quote Link to comment
Broidi Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Komppaan Zebua.. melkein mikä tahansa on parempi kuin tuo orkkis varpus-siivilä. Itsellä on tuo "pahamaineinen" suodatinjalka/pumppuhässäkkä lisättynä laipalla josta lähtö/paluu jäähdyttimelle. Hyvin on toiminut jo pari kautta. Ei tämä ole yhtä hyvä kuin F-Flow, mutta parempi kuin ei mitään.. Quote Link to comment
mikan Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Mulla sama setti kuin Broidilla ja ainakin kinkkumittarilla kun olen pari kertaa kokeillut, niin lämmöt ovat olleet ihan ok. t. Mika Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Minkä verran tuo suodatinpumppu vie tilaa? Jos jollain sattus olemaan kuva tms, sais vähä kateltua josko moinen mahtuis omaankin kyybeliin.. FF käsittääkseni vaatii koneen aukasun ja lohkoon pari reikää(?) tuon pumpun sais vissii vaa ruuvata kiinni.. Se vakio sihti ei kyllä paljoa suodattele. Quote Link to comment
Masa K Posted May 23, 2008 Author Share Posted May 23, 2008 Noniin löytyhän se vanha ja epäselvä kuva, mut tämmönen "race"putkisto löytyy ja mun mielestä se kyllä tulee aika lähelle 3 käyrää.. voihan se tietty sopiakkin. varmaan parempi olis jos suodatin olis kauempana..mut mut.. pitää nyt kattoo Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Suodatinöljypumppu ei sovi kuvassa olevan pakoputkiston kanssa ilman putkimutkaan tehtäviä muutoksia. Muutoksen jälkeen kyllä sopii. Quote Link to comment
Guest veewee Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Minkä verran tuo suodatinpumppu vie tilaa? Jos jollain sattus olemaan kuva tms, sais vähä kateltua josko moinen mahtuis omaankin kyybeliin.. FF käsittääkseni vaatii koneen aukasun ja lohkoon pari reikää(?) tuon pumpun sais vissii vaa ruuvata kiinni.. Se vakio sihti ei kyllä paljoa suodattele. Olisitpa kurkannut pellin alle vanteita hakiessa.... Melkoisen mutkan saa 3:s pytyn putkeen tehdä, että framin suodin sopii mutta saa kuitenkin ihan asiallisesti laitettua kunhan viitsii sovitella. Termotecciä kannattaa laittaa ainakin suotimen kohdalle Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 No joo-o, en nyt viittis lähtee pakosarjaa tekemään suodattimelle sopivaksi kun näyttäis vähän siltä, että ei se suodin tuonne kärmeksen sekaan välttämättä hutkimatta mahdu. Muuten olis mulle ihan riittävä systeemi tuokin.. Mutta mutta, jos leikittelis ajatuksella FF:sta, niin saisko paluun hoidettua tuommosella kuvan mukasella palikalla (kuva lainattu HC)? " Öljynkierron paluuadapteri Kätevä ja yksinkertainen tapa johdattaa öljy takaisin lohkoon, jos olet esim. käyttänyt ulosottoa pumpun kannesta. Asennetaan takimmaisen paineventtiilin tilalle. Sopii T-1 lohkoihin joissa 2-öljypaine venttiiliä" Törkeen hintanen pikku käikäle, mutta niinhän volkkareihin aina on. Jos tommosella saa siedettävän paluun tehtyä, niin mitäs setistä vielä puuttuu? AC myy GB:n FF-settiä mikä ainakin näyttää hyvältä, mutta suositeltavaa olis vissiinkin laittaa se GB:n öljypumpunkansi paineventtiilillä(?) ainakin sen perusteella mitä tuossa haulla jo opiskelin. Ja isompi pumppu ehkä, pitää nyt kattoo onko tuolla vakio vai mikä.. Lähinnä tuo paluuadapterin toiminta kiinnostaa, muuten oon vissiin periaatteen jo bonjannu. Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 27&cartid= Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Vissiin parempi si jättää käyttämättä, lämpee kikkare kohta ollenkaa.. Pitää sitten porailla kun koneen joutuu joskus aukasemaan, jos meen sitä paineilman tai ihan minkä vaan turvin ehyenä turaamaan ni sitten se on ainakin kohtapian särki ja sen joutuu ottaa auki. Tahtoo meinaan aina mennä sen vaikeimman kautta kaikki.. Quote Link to comment
Jallu Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 voihan käyttää lyhyempää suodatinta jos tila siitä kiinni.... Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 mulla on käyttiksessä filsa, mikä on varmaan puolet tuosta kuvassa olevasta mutta kuinka ne kierteet noissa menee? ei vissiin oo kumminkaan kaikissa sama ja kestääkö sitten paineet jos laittaa "vaan jonku lyhyen" filsan? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.