Jump to content

Takapellin irroitus, kupla


Recommended Posts

Auto on vuosi sitten maalattu, ja nyt on moottorirempan vuoro. Vuotaa öljyä kytkimeen :(

 

Samalla ajattelin tehdä huoltoluukut tulppien vaihtoa varten. Ja jos tekis tuon takapellin irroitettavaksi.

 

Onnistuuko takapellin irroitus niin että maalipinta säilyy kohtuu ehjänä? Miten ja mistä se on kiinni? Ja millä tavalla olette toteuttaneet pellin kiinnityksen takaisin niin että sen saa jatkossakin irti?

Link to comment
Guest 1200-73

Miun tietääkseni se on hitsattu kiinni. jossain projektissa se oli toteutettu niin että se lähtee takalokarien mukana irti. Se näytti aika fiksulta ratkaisulta.

Katoppa varios rojekseista vw 1300 -66. Siellä on jossain kuvakin

Link to comment
Miun tietääkseni se on hitsattu kiinni. jossain projektissa se oli toteutettu niin että se lähtee takalokarien mukana irti. Se näytti aika fiksulta ratkaisulta.

Katoppa varios rojekseista vw 1300 -66. Siellä on jossain kuvakin

 

Juu tuon projektin "maalipintaa" ei "operaatio irtoperä" heikentänyt millään tavalla.:) Vakavasti ajatellen, kyllä sen varmaan onnistuu tekemään asiallisesti siistimpäänkin autoon. Aika lyhyt on se kohta pintapellissä, mitä pitää laikata.

Link to comment

Tossa toinen vaihtoehto perän katkaisuun: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5453-typ-1-1963/

 

Tosta kun vetää niin jää sauma luukun alle piiloon. Tulppien vaihtoa toi ei kyllä helpota, mutta moottorin asennusta ja muuta huoltoa paljonkin. Aika pienet vaurioit tuli maaliin vaikka leikkasin aika suurpiirteisesti isolla rälläkällä. Pienellä paikkausmaalauksella selviää.

Link to comment

Ihan simppelisti lattaraudoilla. Hitsasin ne lokasuojan alle helmaan kiinni, auton puoleen pulteilla. Rakennelma jää muuten piiloon mutta moottoritilaan tulee näkyviin 2 pultinkantaa per puoli. Puskurinkiinnityksen alle laitoin vielä toiset lattaraudat pulteilla kun niille oli valmiiksi reiätkin korissa.

 

Oon nähnyt myös sellaisen version että lokarin alle tulee vastakkain kulmaraudat. Silloinhan ei jää pultteja näkyviin moottoritilaan.

 

Mulla on tää oma projekti vielä ihan vaiheessa (äsken kiinnittelin moottorin ja ajoin testilenkin) enkä oo ehtinyt vielä ihan kaikkia osia edes laittamaan autoon takas. Tuli mieleen että tohon saumakohtaan voisi etsiä sopivan tiivisteen kun ehtii, tulis ehkä vielä siistimpi.

Link to comment

Ois tossa kuvasta 3 metriä oikealle kahden auton (tyhjä) tallikin, mutta ulkona on kivempi tehdä kun aurinko paistaa. :)

 

Ja edempää mä en laikannut koska tosta oli mun mielestä hyvä laikata: jäi sauma piiloon luukun alle ja helman saa varmaan nyt irti irrottamatta lokareita (en oo kyllä vielä kokeillut...)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...