mick Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Auto on vuosi sitten maalattu, ja nyt on moottorirempan vuoro. Vuotaa öljyä kytkimeen :( Samalla ajattelin tehdä huoltoluukut tulppien vaihtoa varten. Ja jos tekis tuon takapellin irroitettavaksi. Onnistuuko takapellin irroitus niin että maalipinta säilyy kohtuu ehjänä? Miten ja mistä se on kiinni? Ja millä tavalla olette toteuttaneet pellin kiinnityksen takaisin niin että sen saa jatkossakin irti? Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Miun tietääkseni se on hitsattu kiinni. jossain projektissa se oli toteutettu niin että se lähtee takalokarien mukana irti. Se näytti aika fiksulta ratkaisulta. Katoppa varios rojekseista vw 1300 -66. Siellä on jossain kuvakin Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Voi onnistua tekemään tuhoamatta maalipintaa. Millasella maalilla se on maalattu? Quote Link to comment
Essi Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Miun tietääkseni se on hitsattu kiinni. jossain projektissa se oli toteutettu niin että se lähtee takalokarien mukana irti. Se näytti aika fiksulta ratkaisulta.Katoppa varios rojekseista vw 1300 -66. Siellä on jossain kuvakin Juu tuon projektin "maalipintaa" ei "operaatio irtoperä" heikentänyt millään tavalla.:) Vakavasti ajatellen, kyllä sen varmaan onnistuu tekemään asiallisesti siistimpäänkin autoon. Aika lyhyt on se kohta pintapellissä, mitä pitää laikata. Quote Link to comment
mick Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Jääkös se laikattava osuus tuonne takaluukun reunan alle? Nätti (maali)pinta, ei kehtaisi turmella... Quote Link to comment
Pyry Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Tossa toinen vaihtoehto perän katkaisuun: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5453-typ-1-1963/ Tosta kun vetää niin jää sauma luukun alle piiloon. Tulppien vaihtoa toi ei kyllä helpota, mutta moottorin asennusta ja muuta huoltoa paljonkin. Aika pienet vaurioit tuli maaliin vaikka leikkasin aika suurpiirteisesti isolla rälläkällä. Pienellä paikkausmaalauksella selviää. Quote Link to comment
mick Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Milläs tuossa on perä kiinni? Lainaan kuvaa edellä mainitusta triidistä: Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Miks et laikannu edempää? Quote Link to comment
Pyry Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Ihan simppelisti lattaraudoilla. Hitsasin ne lokasuojan alle helmaan kiinni, auton puoleen pulteilla. Rakennelma jää muuten piiloon mutta moottoritilaan tulee näkyviin 2 pultinkantaa per puoli. Puskurinkiinnityksen alle laitoin vielä toiset lattaraudat pulteilla kun niille oli valmiiksi reiätkin korissa. Oon nähnyt myös sellaisen version että lokarin alle tulee vastakkain kulmaraudat. Silloinhan ei jää pultteja näkyviin moottoritilaan. Mulla on tää oma projekti vielä ihan vaiheessa (äsken kiinnittelin moottorin ja ajoin testilenkin) enkä oo ehtinyt vielä ihan kaikkia osia edes laittamaan autoon takas. Tuli mieleen että tohon saumakohtaan voisi etsiä sopivan tiivisteen kun ehtii, tulis ehkä vielä siistimpi. Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Mutta on kyllä mukava nähä että muillakin on enempi tai vähempi alkeelliset talliolosuhteet ku itellä. (anteeks sotkeminen) Quote Link to comment
Pyry Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Ois tossa kuvasta 3 metriä oikealle kahden auton (tyhjä) tallikin, mutta ulkona on kivempi tehdä kun aurinko paistaa. :) Ja edempää mä en laikannut koska tosta oli mun mielestä hyvä laikata: jäi sauma piiloon luukun alle ja helman saa varmaan nyt irti irrottamatta lokareita (en oo kyllä vielä kokeillut...) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.