Jump to content

68:n takarummut 64:een kuplaan


Recommended Posts

Morjesta,

 

Rummut ja kilvet hankittuna myöhäisemmästä mallista.

Tarvitsenko muuta?

 

Uudemmassahan on kilvessä ja laakerin kannessa alhaalla öljyreikä.

Lisäksi stefan ulkopuolinen öljynheittosysteemi on noissa erilainen.

 

Tarvitseeko siis vaihtaa samalla myös tuo kansi ja vielä jotain muutakin?

Vai voinko vain kasata kaiken vanhoilla osilla ja uudemmalla kilvellä?

Mites tuo kuvassa näkyvä osa no: 4 sitten kiinnitetään uudempaan rumpuun. Reikä rumpuun niin kuin alkuperäisessä...

 

-Toni

post-1614-13888360050767_thumb.jpg

Link to comment

Nro 4 ei käy uudempaan ollenkaan..

 

Heität sen veke ja otat laakerikannet/stefat ja kaikki uudemmasta

 

Lisäksi joudut sorvaamaan tuon uudemman rummun keskiöstä n. 10-12mm jotta saat mutterin kiinni. Saattaa olla että joudut myös tekemään pienen "spacerin" rummun ja laakerin väliin.

Link to comment

Kiitokset vastauksista ja lisää kysymyksiä.

 

Siis laakerinkannet ja stefat (eikös stefa ole sama?), sekä mitä muuta?

 

Pitääkö tuo osa, missä laakeri on kiinni, myöskin vaihtaa?

Eikös myös siinä ole alhaalla reikä öljyille?

 

12mm rummusta jo pyyhkäisty pois. Spacerista ei ollut tietoa.

 

Kun aihetta sivuavia juttuja täältä aikaisemmin lueskelin niin kaikesta jäi sellainen kuva että kilven vaihto riittää... :)

 

-Toni

Link to comment
Kiitokset vastauksista ja lisää kysymyksiä.

 

Siis laakerinkannet ja stefat (eikös stefa ole sama?), sekä mitä muuta?

 

Pitääkö tuo osa, missä laakeri on kiinni, myöskin vaihtaa?

Eikös myös siinä ole alhaalla reikä öljyille?

 

12mm rummusta jo pyyhkäisty pois. Spacerista ei ollut tietoa.

 

Kun aihetta sivuavia juttuja täältä aikaisemmin lueskelin niin kaikesta jäi sellainen kuva että kilven vaihto riittää... :)

 

-Toni

 

Jos kilvetkin vaihtuu niin ei tarvi mitään spaceria. :)

Link to comment

Nyt pitää sitten löytää uudemman mallin kannet ja "öljynheittolevyt" (no:32) jostakin.

 

Jos tosiaan pärjään kansien ja niiden uudemman mallisten öljynheittolevyjen vaihdolla, niin ei paha.

 

Vielä kuva varmistukseksi:

 

Kuvassa siis osat 29 ja 32 mitkä tarvitsen uudemmasta mallista.

 

Onko nuolella merkityssä osassa eroja/tarvetta vaihtaa?

Voiko noita edes vaihtaa uudemmasta?

 

 

-Toni

post-1614-13888360050872_thumb.jpg

Link to comment

Jos haluat vaihtaa nuolella merkattua niin yhtä hyvin vaihdat koko vetoakselit sillä silloin tarvit myös uudemman pitemmät vetoakselit. Tuo osa on prässätty suojaputkeen joten helpommin vaihtaa koko suojaputken ja vetoakseli paketin...

 

Selailin yhden luettelon läpi ja et tarvi kuin noi kaksi osaa mitä kyselit.

Link to comment
  • 1 year later...
Guest Poppius

Nostellaas vanhaa ja kysellään tyhmiä... Eli mikä idea tossa vetoakselin pidentämisessä oikeen on ollut? Eli jos oikeen ymmärsin -67:ssa on pidempi vetari ja vanhat 30mm palat ja rumpu. Sitten -68 eteenpäin pidempi vetari ja 40mm palat takanakin...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...