Guest Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Moi! Joilla on kokemusta, niin kertokaa millainen kaasari olisi järkevin valinta...Olen rakennellut itselle konetta 1600 tai tarkemmin 1650 (87mm mukeilla) koneessa on tällä hetkellä Solex 34, mutta olisi ajatuksena saada hiukka lisää potkua... ...joten mikä olisi sellainen järki valinta pieneen ellei isompaankin tehonlisäykseen tai tarkemmin ottaen missä kulkee raja hyödyn/turhan repimisen suhteessa ja mitä eroja ja hyötyjä saavutetaan eri vaihtoehdoilla??? Vastauksista nöyrin kiitos ja kumarrus ;-) Quote Link to comment
NordBling Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Riittäiskö aika ja raha megasquirtille? Quote Link to comment
Guest Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Riittäiskö aika ja raha megasquirtille? Valotappa hieman ??? ;-) Quote Link to comment
Sakke Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Ei muuta kun Motec:ia kehiin :D Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Yksikurkkuiset nurkkabrosolit/Kadronit. + Edullinen setti uutena. Helppo säätää. Pieni kulutus. Myöhemmin isommat sisäkurkut vaihtamalla riittää reippaammallekin hevosmäärälle. Tere tulemas tallille kattelemaan. Yhdet minulla koneessa paikallaan ja yhdet taitaa olla kaverilla hyllyssä odottamassa koneen kasausta. Quote Link to comment
Tomppa Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Molempia sarjoja hyllyssä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=385 Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 toi 34mm vakiokaasarikin riittää tuolle vallan mainiosti vaikka ois karvan kairattukin, ja nokka vaihdettu. Toki paremmin jytää jos laittaa nurkkiin nuo suositellut yksikurkkuiset... Quote Link to comment
Kape77 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Ite oon funtsinut ihan samaa, kuin alkuperäinen kysyjä. Olisi joutilaana 40 lortto ja imarikin sille olisi saatavilla kokeeksi lainaan. Kone on parhaan tietoni mukaan vakio 1600 kaksreikäkansilla ja kaasuttimena tällä hetkellä Weberin Progressiivinen 36/32. Onko mitään iloa koettaa tota dellortoa siihen ja millä suuttimilla kannattaisi lähteä liikkeelle? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Mieluummin ne nurkkakaasarit ku keskilorto... Quote Link to comment
Kape77 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Olishan niitä oikeastaan kaksikin tossa... Ajattelin et menee overkill osastolle, jos molemmat siihen änkee? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 kyl tuon kokonen pelaa tuplillakin kivasti ku malttaa säädellä Quote Link to comment
Kape77 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Tulis saamaan soppaa piruparka noilla ainakin tarpeeksi, vaikuttaako tosissaan kulkupuoleen niin paljon, että kannattaa alkaa pelaamaan? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 se sopan saanti on täysin jalasta kiinni. Ei se alta kympin mee tolla vakiolla 34mm karburaattorillakaan... Quote Link to comment
vwagen Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Jos moottori ja vakiokaasari on säädöissään niin mene alle 8 litran,ei se kulutus tosin siitä yhtään tuplillakaan suurene jos kurkut ja suuttimet on sopivat ja synkronointi kohdallaan,ei tosin juuri muutu kulkupuolikaan moottorissa johon vakiokaasutinkin riittää hyvin. Quote Link to comment
Guest Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Näyttää siis siltä, että nurkka kaasaritko olsi paras vaihto-ehto??? Mites esim. kaksikurkkuinen 40mm keskikaasari...tällaisen vinkin sain yhtenä vaihtoehtona parhaan tuloksen saamiseen? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quote Link to comment
NordBling Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2766-mega-squirt-projekti/ Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Näyttää siis siltä, että nurkka kaasaritko olsi paras vaihto-ehto??? Mites esim. kaksikurkkuinen 40mm keskikaasari...tällaisen vinkin sain yhtenä vaihtoehtona parhaan tuloksen saamiseen? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Harvoinpa oon kuullu puhuttavan parhaasta tuloksesta ja keskituplasta samassa lauseessa.. :) Makunsa kullakin. Aikansa kun jaksaa rakentaa ja säätää niin eiköhän kaasutin ku kaasutin (toimiva) aja asiansa. Nuo nurkat ovat kohtuu vaivaton vaihtoehto yksikurkkuisina ja tosiaan koko setin hinta ei päätä huimaa uutenakaan. Monesti täälläkin nähtynä nyrkkisääntönä: vakiopataan vakiokaasari paras vaihtoehto. Ja näköjään ruiskua kokeilleet eivät enään muuta laitakaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.