Jump to content

Järkevin kaasari vaihtoehto ???


Guest jannkehu

Recommended Posts

Posted

Moi!

 

Joilla on kokemusta, niin kertokaa millainen kaasari olisi järkevin valinta...Olen rakennellut itselle konetta 1600 tai tarkemmin 1650 (87mm mukeilla) koneessa on tällä hetkellä Solex 34, mutta olisi ajatuksena saada hiukka lisää potkua...

 

...joten mikä olisi sellainen järki valinta pieneen ellei isompaankin tehonlisäykseen tai tarkemmin ottaen missä kulkee raja hyödyn/turhan repimisen suhteessa ja mitä eroja ja hyötyjä saavutetaan eri vaihtoehdoilla???

 

Vastauksista nöyrin kiitos ja kumarrus ;-)

Posted
Riittäiskö aika ja raha megasquirtille?

 

Valotappa hieman ??? ;-)

Posted

Yksikurkkuiset nurkkabrosolit/Kadronit.

 

+ Edullinen setti uutena. Helppo säätää. Pieni kulutus.

 

Myöhemmin isommat sisäkurkut vaihtamalla riittää reippaammallekin hevosmäärälle.

 

Tere tulemas tallille kattelemaan. Yhdet minulla koneessa paikallaan ja yhdet taitaa olla kaverilla hyllyssä odottamassa koneen kasausta.

Guest Toheltaja
Posted

toi 34mm vakiokaasarikin riittää tuolle vallan mainiosti vaikka ois karvan kairattukin, ja nokka vaihdettu. Toki paremmin jytää jos laittaa nurkkiin nuo suositellut yksikurkkuiset...

Posted

Ite oon funtsinut ihan samaa, kuin alkuperäinen kysyjä. Olisi joutilaana 40 lortto ja imarikin sille olisi saatavilla kokeeksi lainaan. Kone on parhaan tietoni mukaan vakio 1600 kaksreikäkansilla ja kaasuttimena tällä hetkellä Weberin Progressiivinen 36/32. Onko mitään iloa koettaa tota dellortoa siihen ja millä suuttimilla kannattaisi lähteä liikkeelle?

Guest Toheltaja
Posted

Mieluummin ne nurkkakaasarit ku keskilorto...

Guest Toheltaja
Posted

kyl tuon kokonen pelaa tuplillakin kivasti ku malttaa säädellä

Posted

Tulis saamaan soppaa piruparka noilla ainakin tarpeeksi, vaikuttaako tosissaan kulkupuoleen niin paljon, että kannattaa alkaa pelaamaan?

Guest Toheltaja
Posted

se sopan saanti on täysin jalasta kiinni. Ei se alta kympin mee tolla vakiolla 34mm karburaattorillakaan...

Posted

Jos moottori ja vakiokaasari on säädöissään niin mene alle 8 litran,ei se kulutus tosin siitä yhtään tuplillakaan suurene jos kurkut ja suuttimet on sopivat ja synkronointi kohdallaan,ei tosin juuri muutu kulkupuolikaan moottorissa johon vakiokaasutinkin riittää hyvin.

Posted

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Näyttää siis siltä, että nurkka kaasaritko olsi paras vaihto-ehto??? Mites esim. kaksikurkkuinen 40mm keskikaasari...tällaisen vinkin sain yhtenä vaihtoehtona parhaan tuloksen saamiseen?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Posted
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Näyttää siis siltä, että nurkka kaasaritko olsi paras vaihto-ehto??? Mites esim. kaksikurkkuinen 40mm keskikaasari...tällaisen vinkin sain yhtenä vaihtoehtona parhaan tuloksen saamiseen?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Harvoinpa oon kuullu puhuttavan parhaasta tuloksesta ja keskituplasta samassa lauseessa.. :)

 

Makunsa kullakin. Aikansa kun jaksaa rakentaa ja säätää niin eiköhän kaasutin ku kaasutin (toimiva) aja asiansa. Nuo nurkat ovat kohtuu vaivaton vaihtoehto yksikurkkuisina ja tosiaan koko setin hinta ei päätä huimaa uutenakaan.

 

Monesti täälläkin nähtynä nyrkkisääntönä: vakiopataan vakiokaasari paras vaihtoehto. Ja näköjään ruiskua kokeilleet eivät enään muuta laitakaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...