Guest j1975 Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Lohkon päältä jossa on alkuperäinen öljynjäähdytin on tarkoitus ottaa öljynkierto suodattimelle ja kennolle. Venttiili on vaihdettu koko ajan kierrättävään malliin. Kummasta reiästä tulee öljy ja kummasta menee takaisin? Pitäisi suodatin saada oikein päin. Kummalle puolelle kennoa suodatin kannattaisi asentaa? Koitin haulla etsiä, mutta en löytänyt kuin yhden kaaviokuvan öljynkierrosta. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 "Venttiili on vaihdettu koko ajan kierrättävään malliin. " Tarkoitatko että olet tukkinut ylipaineventtiilin? Ei kuulosta järkevältä... Jätä ö-paineventtiilit vakioksi, tai vaihda säädettäväksi, mutta älä tuki niitä! Ota pumpun kannesta ulkopuoliselle jäähdyttimelle kierto ja pääöljykanavaan sitten paluu... Quote Link to comment
metake Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Ei kait se ö-jäähyn kiertoa säätelevä vena mikään ylipaineventtiili ole? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Kyl se o paineventtiili. Laskee ohi jäähdyttimen kun o kylmää :D Quote Link to comment
metake Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Kyl se o paineventtiili. Laskee ohi jäähdyttimen kun o kylmää :D No niin, tietysti. Enpäs ajatellut että termostaatin voi toteuttaa näinkin.. Tässähän äkkiä ajatellen tulee sellainen vaara kylmillä ja paksuilla öljyillä, että jos kierto on jäähylle kokoajan, niin saa aikaiseksi riittävät paineet kennon halkaisemiseksi? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Kaks venaisessa lohkossa se toimii näin. En näe mitä iloa tuota on jumitella, koska tosiaan lämpimät öljyt kiertää kuitenkin kokonaan suodattimelle ja jäähdyttimelle. Ja suodattimen/kennon posauttamisen mahis pienenee. Tai korjataan sen verran, ettäö ainakin säädettävällä venalla ne saa kiertämään kokonaan. Quote Link to comment
Guest j1975 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 No vaihdetaan venttiili sitten takaisin vakioksi. Lämpiää öljyt ainakin nopeammin normaalilämpöisiksi. Toisaalta öljyt ei kylmänä sitten kierrä ulkopuolisen suodattimen kautta. No eipä sellaista ole aluperinkään. Mutta kummasta reiästä öljy tulee ja kummasta menee takaisin? Pitäisi saada suodatin oikein päin. Quote Link to comment
metake Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Itse laittaisin mieluummin suodatinöljypumpun, helppo asentaa ja kaikki öljy menee suotimen kautta. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Mutta kummasta reiästä öljy tulee ja kummasta menee takaisin? Lohkon katolta vauhtiksen puoleisesta reijästä menee ö-takasin ja hihniksen puoleisesta tulee ulos. Itse laittaisin mieluummin suodatinöljypumpun, helppo asentaa ja kaikki öljy menee suotimen kautta.Samaa mieltä. Tuolla lauhduttimen jalkaan tulevasta keksinnöstä ei mene 100% ö-läpi kierrollla. Vaurio tapauksessa shittua voi mennä laakereille asti koura tolkulla. Quote Link to comment
Guest j1975 Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Lohkon katolta vauhtiksen puoleisesta reijästä menee ö-takasin ja hihniksen puoleisesta tulee ulos.Kiitos tiedosta. Itse laittaisin mieluummin suodatinöljypumpun, helppo asentaa ja kaikki öljy menee suotimen kautta. Samaa mieltä. Tuolla lauhduttimen jalkaan tulevasta keksinnöstä ei mene 100% ö-läpi kierrollla. Vaurio tapauksessa shittua voi mennä laakereille asti koura tolkulla.Olisihan se lähtö paljon parempi siinä, mutta nykyisillä pakosarjoilla se ei mahdu siihen. Ei taida edes pumpun kantta saada pois sarjat paikoillaan :-)Täytyy vielä mittailla paineita kylmänä, jos kuitenkin laittaisin sen venttiilin mikä ohjaa kaikki öljyt jäähdyttimen/suodattimen kautta. Niihän se kiertää muissakin autoissa missä on öljynjäähdytin vakiona muttei termaria. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.