Jump to content

öljynkierto


Guest j1975

Recommended Posts

Lohkon päältä jossa on alkuperäinen öljynjäähdytin on tarkoitus ottaa öljynkierto suodattimelle ja kennolle. Venttiili on vaihdettu koko ajan kierrättävään malliin.

 

Kummasta reiästä tulee öljy ja kummasta menee takaisin?

Pitäisi suodatin saada oikein päin. Kummalle puolelle kennoa suodatin kannattaisi asentaa?

 

Koitin haulla etsiä, mutta en löytänyt kuin yhden kaaviokuvan öljynkierrosta.

Link to comment
Guest Toheltaja

"Venttiili on vaihdettu koko ajan kierrättävään malliin. "

 

Tarkoitatko että olet tukkinut ylipaineventtiilin? Ei kuulosta järkevältä...

 

Jätä ö-paineventtiilit vakioksi, tai vaihda säädettäväksi, mutta älä tuki niitä! Ota pumpun kannesta ulkopuoliselle jäähdyttimelle kierto ja pääöljykanavaan sitten paluu...

Link to comment
Kyl se o paineventtiili. Laskee ohi jäähdyttimen kun o kylmää :D

 

No niin, tietysti. Enpäs ajatellut että termostaatin voi toteuttaa näinkin..

 

Tässähän äkkiä ajatellen tulee sellainen vaara kylmillä ja paksuilla öljyillä, että jos kierto on jäähylle kokoajan, niin saa aikaiseksi riittävät paineet kennon halkaisemiseksi?

Link to comment

Kaks venaisessa lohkossa se toimii näin. En näe mitä iloa tuota on jumitella, koska tosiaan lämpimät öljyt kiertää kuitenkin kokonaan suodattimelle ja jäähdyttimelle. Ja suodattimen/kennon posauttamisen mahis pienenee. Tai korjataan sen verran, ettäö ainakin säädettävällä venalla ne saa kiertämään kokonaan.

 

oil.GIF

Link to comment

No vaihdetaan venttiili sitten takaisin vakioksi. Lämpiää öljyt ainakin nopeammin normaalilämpöisiksi. Toisaalta öljyt ei kylmänä sitten kierrä ulkopuolisen suodattimen kautta. No eipä sellaista ole aluperinkään.

 

Mutta kummasta reiästä öljy tulee ja kummasta menee takaisin? Pitäisi saada suodatin oikein päin.

Link to comment
Mutta kummasta reiästä öljy tulee ja kummasta menee takaisin?
Lohkon katolta vauhtiksen puoleisesta reijästä menee ö-takasin ja hihniksen puoleisesta tulee ulos.

 

Itse laittaisin mieluummin suodatinöljypumpun, helppo asentaa ja kaikki öljy menee suotimen kautta.
Samaa mieltä. Tuolla lauhduttimen jalkaan tulevasta keksinnöstä ei mene 100% ö-läpi kierrollla. Vaurio tapauksessa shittua voi mennä laakereille asti koura tolkulla.
Link to comment
Lohkon katolta vauhtiksen puoleisesta reijästä menee ö-takasin ja hihniksen puoleisesta tulee ulos.
Kiitos tiedosta.

 

Itse laittaisin mieluummin suodatinöljypumpun, helppo asentaa ja kaikki öljy menee suotimen kautta.
Samaa mieltä. Tuolla lauhduttimen jalkaan tulevasta keksinnöstä ei mene 100% ö-läpi kierrollla. Vaurio tapauksessa shittua voi mennä laakereille asti koura tolkulla.
Olisihan se lähtö paljon parempi siinä, mutta nykyisillä pakosarjoilla se ei mahdu siihen. Ei taida edes pumpun kantta saada pois sarjat paikoillaan :-)

Täytyy vielä mittailla paineita kylmänä, jos kuitenkin laittaisin sen venttiilin mikä ohjaa kaikki öljyt jäähdyttimen/suodattimen kautta. Niihän se kiertää muissakin autoissa missä on öljynjäähdytin vakiona muttei termaria.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...